04.06 - Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії. Відзначається щорічно відповідно до рішення Надзвичайної спеціальної сесії Генеральної Асамблеї ООН A/RES/ES-7/8 05.06 - Всесвітній день навколишнього середовища.Відзначається щорічно відповідно до рішення Генеральної Асамблеї ООН A/RES/2994 (ХХVІІ); 200 років від дня народження Івана Васильовича Вернадського (1821–1884), українського та російського економіста, публіциста, видавця, журналіста, громадського діяча 06.06 - День журналіста.Відзначається щорічно відповідно до Указу Президента України № 251/94 від 25.05.1994 р.; 80 років від дня народження Елізи Ожешко (1841–1910), польської письменниці 08.06 - 120 років від дня народження Бориса Павловича Грабовського (1901–1966), українського вченого, винахідника, першовідкривача в галузі електронного телебачення. 09.06 - 160 років від дня народження Євгена Івановича Озаркевича (1861–1916), українського вченого-лікаря, одного із засновників новітньої української медицини. 10.06 - Вознесіння Господнє; 140 років від дня народження В’ячеслава Костянтиновича Прокоповича (1881–1942), українського історика, публіциста, педагога, громадсько-політичного та державного діяча.; 90 років від дня народження Степана Михайловича Литвина (1931–2019), українського поета, перекладача; 70 років від дня народження Василя Миколайовича Шкляра (1951), українського письменника, журналіста, політичного діяча 11.06 - 90 років від дня народження Євгенії Семенівни Мірошниченко (1931–2009), української співачки, педагога, Героя України (2006)
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Електронний каталог
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (2 - 8 жовтня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Українська мова та література

Гірник А. В. Жанрово-стильове розмаїття української прози 1920-1930 років [Текст] : / А. В. Гірник // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 31-34.  

Увазі педагогів-словесників представлено розробку уроку української літератури для старшокласників. Мета навчального заходу (урок засвоєння нового матеріалу): ознайомити школярів із тенденціями розвитку української прози 20-х років ХХ століття, її жанрово-стильовим та тематичним розмаїттям, найвидатнішими представниками; поглибити знання про літературні угрупування; виховувати культуру мовлення та повагу до співрозмовника. У межах уроку можуть застосовуватися такі методи і прийоми як інтерактивна вправа «Коло ідей», «Історичний екскурс», вправа «Мікрофон», прийоми «Кластер», «Кошик питань» тощо.

Кайданна А. Ю. Інформаційні документи. Довідка [Текст] : 11 клас / А. Ю. Кайданна // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 28-30. - Бібліогр.: 8 назв.  

Подано конспект уроку української мови в 11 класі. Цільові засади пропонованого навчального заходу: ознайомити школярів з документом інформаційного характеру - довідкою, видами довідок та вимогами щодо їх укладання; формувати і розвивати навички учнів редагувати готові документи; виховувати у школярів охайність в роботі з документами. Обладнання до уроку: електронний підручник, роздавальний матеріал з теми, відеозаписи, мультимедійні презентації. Типологічно презентований навчальний захід - урок засвоєння нових знань із використанням мультимедійних технологій.

Степаненко І. Ю. Олександр Гаврош «Немовірні пригоди Івана Сили» [Текст] : 7 клас / І. Ю. Степаненко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 25-26. – С. 32-38. - Бібліогр.: 9 назв.  

У тематично-змістовому центрі уваги пропонованого уроку літератури у 7-му класі - відома повість Олександра Гаврюша «Неймовірні пригоди Івана Сили». Упродовж навчального заходу пропонується використання таких методично-дидактичних елементів як робота в парах, виразне читання повісті, слово вчителя, інтерактивні вправи «Струм», «Вільний мікрофон», «Інтелектуальний футбол», «Мозковий штурм», «Сонечко», «Побажай мені успіху тощо». За типом презентований захід є уроком засвоєння нових знань. Основні компетентності, що формуються в процесі засвоєння навчального матеріалу (упродовж уроку): комунікативна, інформативна, інтелектуальна, соціальна.

Шматок З. В. Основні способи словотворення [Текст] : 6 клас / З. В. Шматок // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 12-13.

На сторінках публікації вміщено розробку уроку з української мови у 6-му класі. Мета уроку: поглибити знання школярів про основні способи словотворення в українській мові; удосконалювати навички використання словотворчих засобів у мові; розвивати усну та письмову мову; збагачувати словниковий запас шестикласників; виховувати повагу до рідної мови, любов до її краси. Обладнання до уроку: таблиця «Способи словотворення», тексти. За типом вказаний навчальний захід є комбінованим уроком (закріплення вивченого, засвоєння нового матеріалу).

Біологія

Кучеренко І. В. Газообмін у легенях і тканинах. 8 клас [Текст] Є І. В. Кучеренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 25 - 28.

Описується розробка сучасного уроку біології у формі інтегрованого уроку. Інтегровані дисципліни: біологія, фізика, хімія. Навчальні цілі уроку - розглянути процеси газообміну в легенях і тканинах; з’ясувати природні (фізичні, хімічні та біологічні)явища та закономірності, що лежать в основі процесів газообміну; розкрити взаємозв’язок процесів кровообігу і дихання. За типом уроку - це комбінований урок. Учитель використовує такі форми організації навчальної діяльності: фронтову, групову, індивідуальну. Застосовуються такі методи навчання: взаємоперевірки, проблемний, дослідницький, порівняльний, робота з підручником.

Латишенко Л. А. Завдання-роздруки до теми «Структура клітини» [Текст] / Л. А. Латишенко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 4- 20.

Запропоновані дидактичні матеріали мають такі цілі: за допомогою комплексу певних завдань сприяти вивченню і засвоєнню матеріалу про особливості будовиі функціонування клітин різних організмів, розвивати вміння працювати самостійно, робити висновки та узагальнення.

Новикова І. А. Властивості складних систем. Біосфера, основні положення В. І. Вернадського про біосферу. 10 клас [Текст] / І. Новикова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 25-26. - С. 23 - 24. - Бібліогр. в кінці ст.

Матеріали цього уроку розглядають основні особливості складних систем, звертають увагу на те, що низка їхніх властивостей не є властивостями окремих елементів, а виникає лише внаслідок взаємодії всіх елементів системи, дають уявлення про біосферу та її місце серед оболонок Землі, ознайомлюють учнів з основними положеннями вчення В. І. Вернадського про біосферу, розвивають навички аналізу в процесі порівняння живих і неживих складних систем, виховують вміння аналітичного мислення. Обладнання й матеріали уроку - фотографії або малюнки із зображенням складних систем, ІКТ, малюнок сонця та термометра, презентація, відео лекція.

Осадча О. М. Павуки. Особливості будови та життєдіяльності. 7 клас [Текст] / О. М. Осадча // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - №  27. - С. 21 - 24.

Пропонується розробка сучасного уроку біології, який має такі цілі: продовжити формувати знання учнів про різноманітність членистоногих тварин; ознайомити із загальною характеристикою представників класу Павукоподібні; розвивати вміння виділяти головне в матеріалі, що вивчається; уміння спостерігати, логічно мислити та робити відповідні висновки. На уроці використовуються такі методи навчання: інформаційно-рецептивний, репродуктивний, проблемно-пошуковий. Тип уроку - вивчення нової теми.

Сідько С. М. Контрольні роботи для 6 класу [Текст] / С. М. Дідько // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 36 - 39.

Роботи складені за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Біологія, 6-9 класи». Контрольні роботи представлені у двох варіантах для першого і другого семестрів, складені за рівнями, які відрізняються за складністю і включають в себе завдання 7 типів: тестові, з вибором варіанта «так чи ні», на встановлення відповідності, доповнити речення, робота з малюнком, визначення термінів, завдання з розгорнутою відповіддю. Час виконання - 40-45 хв.

Хімія

Булатова О. В. Поняття про полімери [Текст] / О. В. Булатова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 53 - 56. - Бібліогр. в кінці ст.

Описується методична розробка уроку, який має такі операційні цілі (завдання): після уроку учень знає: властивості полімерів, що таке пластмаси; ознаки основних видів пластмас та їхні властивості; застосування матеріалів на основі пластмас; розуміє: значення знань про властивості полімерів у повсякденному житті; вміє: використовувати інформацію, про властивості полімерів під час досліджень; може: бути відповідальним у прийнятті особистого рішення; прогнозувати майбутні результати; працювати в групі, команді; шукати оптимальні способи вирішення проблеми; проявляти ініціативність, підприємливість та лідерські якості. На уроці застосовуються такі методи і техніки: робота з різними джерелами інформації; робота в групах; метод критичного читання; лабораторний експеримент.

Кудлюк О. В. Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. 9 клас [Текст] / О. В Кудлюк // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 57 - 61. Бібліогр. в кінці ст.

Матеріали пропонованого уроку ознайомлять учнів з особливостями будови карбонових кислот на прикладі оцтової, сформують знання учнів про функціональну групу карбонових кислот, розглядають будову оцтової кислоти та її гомологів, розвивати вміння порівнювати та пояснювати властивості речовин, логічне мислення, вміння самостійно працювати з інформацією, порівнювати фізичні властивості речовин, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, вміння робити висновки, узагальнення, формувати культуру спілкування, інтерес до предмета. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Леус Т. А. Ферум як хімічний елемент. Фізичні й хімічні властивості заліза. 10 клас [Текст] / Т. А. Леус // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 69 - 77. - Бібліогр. в кінці ст.

Презентується методична розробка уроку, яка має такі освітні цілі: сформувати поняття про особливості будови атомів Феруму, фізичні й хімічні властивості простої речовини заліза і його значення; скласти повне уявлення про елемент Ферум й просту речовину - залізо, про його фізичні й хімічні властивості, опираючись на знання залежності властивостей металів від будови їхніх атомів; сформувати поняття про склад і властивості оксидів і гідроксидів Феруму; ознайомити учнів з якісними реакціями на катіони Феруму. Тип уроку - комбінований, повідомлення нових знань та їх удосконалення. Форми роботи учнів: фронтальна, групова, парна, індивідуальна.

Лісницька М. Л., Глазунова М. А. Питання з хімії в малюнках, або Як важке зробити легким [Текст] / М. Л. Лісницька, М. А. Глазунова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17-18. - С. 43 - 48.

Публікація пропонує не зовсім звичайну збірку вправ та запитань, які  представлені за допомогою малюнків. Ці завдання, у першу чергу, звернені до тих, хто за психотипом є так званим візуалом, а їх серед всіх людей не менше ніж 30 %. Автори укладеного матеріалу сподіваються, що у процесі відповіді на поставлені запитання школярі будуть замислюватися над такими проблемами, на які раніше не звертали увагу. А саме в таких проблемах найчастіше і ховається сенс наукового мислення. Крім того, до більшості із запропонованих малюнків можна самостійно добирати інші запитання, тобто вони підуть на користь розвитку креативного та критичного мислення учнів.

Непорожня О. О. Сульфатна кислота. Її властивості та значення. 10 клас [Текст] / О. О. Не порожня // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 62 - 67. Бібліогр. в кінці ст.

Навчвальні цілі описаної розробки уроку - визначити фізичні й хімічні властивості сульфатної кислоти, загальні для всіх кислот; вивчити особливості взаємодії сульфатної кислоти з металами, оксидами, основами, дослідити властивості концентрованої та розбавленої сульфатних кислот; ознайомити учнів зі специфічними властивостями концентрованої сульфатної кислоти; показати значення сульфатної кислоти в народному господарстві; сприяти організації діяльності учнів, здійснити виконання головних вимогдо оволодіння знаннями (повнота, осмисленість, системність, міцність). Тип уроку - урок-дослідження. Форми роботи: навчальна лекція, фронтальна роботаз опорними схемами і дидактичними картками, демонстрації, лабораторний дослід, випереджувальні завдання. Методи навчання: індивідуальні, групова та фронтальна роботи, робота в парах, бесіда, метод проблемних питань і ситуацій, робота з опорними схемами, термінологічний диктант, графічний диктант, робота з динамічною схемою на магнітній дошці, вправа «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота за алгоритмом, контроль і взаємоперевірка знань, лабораторні та демонстраційні досліди, досліди віртуальної хімічної лабораторії, слайдові презентація, відеоролики. Міжпредметні зв’язки математика, органічна хімія, біологія.

Матеріал підготували: Северин О. П., Ковпак В. О.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: