Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"
центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.
Інформаційна сторінка – актуальна тема для вчителів інформатики
З матеріалів щомісячної Всеукраїнської газети для вчителів інформатики «Інформатика, № 1-2(793-794)січень-лютий 2022.
Огляд публікації «Створення персонального навчального середовища» (автори матеріалів – В. Демченко, О. Журибеда, С. Новосьолова).
Автори пропонують розробку уроків для створення персонального навчального середовища (PLE) , яке формується за допомогою групи сервісів, основаних на активній участі користувачів у створенні контенту. Ці сервіси дістали назву «соціальних сервісів» і становлять основу сучасної концепції
Web 2.0, її ключову ознаку – «використання колективного розуму». Навчання з простого передавання даних перетворюється на колективну творчість, основану на спільній роботі. До набору інструментів входять : blog, ePortfolio, microblog. Twitter та інші вебінструменти. За допомогою яких віддалені користувачі не тільки спілкуються між собою , але самі створюють вміст вебсторінок.
Також автори пропонують застосовувати кілька методик, що відповідають етапам формування й використання PLE:
- методика початкового створення персонального навчального середовища містить основні функції, які властиві PLE, а також засоби потрібні для виконання цих функцій;
- методика налаштування та адаптації створеного PLE: до визначеної теми дослідження містить підходи до наповнення PLE: інформаційними джерелами, посиланнями та ресурсами;
- методика розвитку PLE: передбачає зміни PLE: в процесі руху персональною навчальною траєкторією, а також підходи до навчання в цьому середовищі, до використання комунікативних технологій для PLE: учасників навчального процесу.
Для облаштування й ефективної організації своєї роботи користувач створює набір інструментів і серверів. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій дає особливі умови для організації персонального навчального середовища, особливо щодо використання сучасних сервісів і ресурсів інтернету
У статті пропонують розробку уроків:
- персональне навчальне середовище (урок набуття нових знань, умінь і навичок);
- створення спільних документів (урок набуття знань, умінь і навичок);
- вебпрограми для створення спільних документів (практична робота)
- створення вебсайтів (урок набуття знань, умінь і навичок);
- конструювання сайтів (практична робота);
- комплексна практична робота (урок узагальнених знань, умінь і навичок.).
Запропонована розробка уроків для учнів 9-класів де чітко визначена тема , обладнання , методи й прийоми проведення мета та структура уроку..
Підготувала Корж Н. П.