14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (6-12 березня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Зарубіжна література

Ісаєва, Олена. Україноцентричний підхід до вивчення зарубіжної літератури в школі [Текст] / О. Ісаєва // Всесвітня література в школах України. – 2017. -  № 1. – С. 3-6. – Бібліогр.: 9 назв.

На сучасному етапі національно-політичного, економічного, державного розвитку України, перед співвітчизниками, перед соціальними і державними інститутами постають нові виклики, адекватна та цілісна відповідь на які можлива лише за умови консолідованої і послідовної праці суспільства, держави і громадянина, за умови впровадження широко підтримуваних загáлом національно-патріотичних засад в основні сфери, зокрема і в освітньо-навчальну. Автор статті акцентує на тому, що нині слід звернути особливу увагу на необхідність збереження культурного коду нації, із чим безумовно пов’язані й цільові засади українознавчого спрямування курсу «Зарубіжна література», а саме: розширення обріїв володіння українською мовою; увиразнення українського контексту творів зарубіжної літератури; збагачення знань школярів про історію України, її справжніх героїв, боротьбу за незалежність держави (за посередництвом вивчення окремих творів світової літератури); акумулювання знань про українську майстерню художнього перекладу, долі його представників. Вищевказані завдання (цільові засади) мають бути підкорені головній меті: «ненав’язливому формуванню патріотизму», або т. зв. «м’якій» українізації сучасного школяра.    

Ландар І. М. Вивчення творчості Волта Вітмена (з використанням інтерактивних технологій) [Текст] : 10-й клас / І. М. Ландар // Зарубіжна література в школі. – 2017. -  № 3-4. – С. 14-16.

У публікації розкриваються особливості проведення уроку зарубіжної літератури у 10-му класі на тему «Особливості творчого розвитку В. Вітмена. Характер зв’язків його лірики з контекстом американської літератури та філософії середини ХІХ ст. Історія створення збірки «Листя трави». Серед основних характеристик цільових засад навчального заходу – ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом поета; розвивати аналітичне мислення, вміння аналізувати поетичний твір, прищеплювати естетичний смак, дослідити самобутні властивості збірки «Листя трави» тощо. 

Мосійчук, Ірина. Буду я природі другом. Урок за оповіданням Е. Сетона-Томпсона «Ведмежа Джонні» [Текст] : 5 клас / І. Мосійчук // Всесвітня література в школах України. – 2017. -  № 1. – С. 11-14. – Бібліогр.: 3 назви.

У публікації висвітлюється розробка уроку зарубіжної літератури у 5-му класі. Мета навчального заходу: поглибити знання школярів про творчість Е. Сетона-Томпсона, розширювати уявлення про красу природи, розвивати пізнавальний інтерес, прагнення з’ясовувати невідоме; збагачувати мовлення учнів образними словами та висловами; виховувати дбайливе ставлення до природи. За типом вказаний навчальний захід – урок позакласного читання. 

Пархомчук Л. Г. Виховання творчої особистості за допомогою віршування на уроках зарубіжної літератури [Текст] : 5–9-ті класи / Л. Г. Пархомчук // Зарубіжна література в школі. – 2017. -  № 3-4. – С. 24-28.

Згідно із рекомендаціями автора статті, до уроків, під час яких застосовують прийом віршування, необхідно наполегливо і методично готуватися. Найголовніше завдання педагога-словесника (вчителя літератури) у цьому контексті – закохати школярів у поезію, починаючи робити це із 5-го класу, із продовженням цього процесу до 11 класу включно. На різних етапах навчально-виховної літературної підготовки вчителям стануть у нагоді зокрема поезії Дж. Кітса, Й. В. Гете, Г. Гейне, Омара Хайяма та ін. У межах публікації запропоновано також розробку засідання поетичного клубу «Проби пера» на тему «Ознайомлення з прийомами віршування (ритм, пауза, чергування наголошених і ненаголошених складів, рима). Складання віршів». 

Фізика

Величко Л. Синхроністична таблиця як засіб інтегрування знань із природничих предметів [текст] / Л. Величко, О. Козленко, Ю. Малієнко, Ю. Мельник, О. Надтока // Фізика та астрономія в рід. шк. – 2017. - № 1. – С. 6-17.

У синхроністичній таблиці наведено відомості про видатні відкриття в хімії, біології, фізиці, астрономії, географії на тлі найважливіших фактів всесвітньої історії та історії літератури і мистецтва. Таблицю розроблено згідно з чинними навчальними програмами з різних предметів для загальноосвітніх навчальних закладів. Вона стане у пригоді вчителям з метою формування в учнів цілісного уявлення про історичну добу, коли здійснювалися відкриття у природничих науках, під час проведення інтегрованих уроків, дискусій, семінарів, створення проблемних навчальних ситуацій, організації проектної діяльності учнів, а також як довідковий матеріал.

Коцур В. Навчання учнів складати і розв’язувати задачі з фізики як засіб військово-патріотичного виховання [Текст] / В. Коцур, В. Шарко // Фізика та астрономія в рід. шк. – 2017. - № 1. – С. 28-33.

Мета даної публікації – у розкритті можливостей застосування фізичних задач під час ознайомлення учнів із сучасною військовою технікою і здійснення на цій основі військово-патріотичного виховання. Усталені методи і форми здійснення ВПВ стосуються переважно позакласної роботи, проте дослідження програми з шкільного курсу фізики засвідчило, що в учителя є значні можливості для ознайомлення учнів з елементами військової справи на уроках. У таблиці наведено назви окремих тем із курсу фізики та можливості використання під час їх вивчення інформації військового змісту. Протее важливу роль у здійсненні військово-патріотичного виховання відіграють задачі.  Авторами підібрано і складено 198 фізичних задач військової тематики для старшої школи. Приклади умов деяких задач з механіки наводяться у статті.

Мацюк В. Використання інформаційних технологій під час вивчення фізики [Текст] / В. Мацюк, С. Крижановський // Фізика та астрономія в рід. шк. – 2017. - № 1. – С. 38-42.

У статті автори діляться досвідом застосування інформаційних технологій під час вивчення фізики. Фізика – наука експериментальна, через те її викладання супроводжується демонстраційним експериментом і виконанням лабораторних робіт. Комп’ютер відкриває великі можливості щодо доповнення реального експерименту віртуальним. Для повного і об’єктивного оцінювання різноманітності навчальних моделей віртуального середовища автори наводять її класифікацію.. Як показує досвід, ефективним є чисельне моделювання в програмі Microsoft Excel. Комп’ютер у поєднанні із спеціальними вимірювальними приладами використовують і як інструмент під час проведення реального фізичного експерименту та для обробки зібраної інформації, якщо у цьому є методична доцільність. Особливу роль відіграє комп’ютер при оцінюванні теоретичних знань з фізики з використанням електронного тестування, коли учень бачить результат практично відразу й об’єктивно оцінює свої знання.

Іноземні мови

Власик Л. С. Розклад уроків [Текст]: (6 кл.) / Л. С. Власюк // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 4 – 5. – С. 19 – 21.

Описується конспект уроку засвоєння нового навчального матеріалу  (6 клас). Матеріали уроку мають на меті узагальнити та систематизувати вивчений матеріал про школу та шкільний розклад, формувати повагу до культури і народу країни досліджуваної теми. Форма уроку: відкритий мікрофон, бліцопитування, діалогічний вернісаж, граматична мозаїка «Мозковий штурм», тест-контроль, навчальна гра «Should do or Shouldn’t do»

Глущенко Ж. Є. Ukraine is our Motherland [Текст] / Ж. Є. Глущенко // Англ. мова та літ.: наук-метод. журн. – 2017. - № 4 – 5. – С. 11 – 14.

Публікація презентує конспект уроку узагальнення та систематизації знань учнів. Основне місце на уроці відведено виконанню учнями різних завдань, які допомагають учителю побачити рівень навченості учнів з даної тами. Всі вправи пропонуються в певній системі. На уроці поєднані словесний метод (допомагає передати інформацію, поставити перед учнями проблему, вказати шляхи її вирішення), наочний (підсилює інтерес до вивчення матеріалу), практичний (допомагає поєднати теорію з практикою). Крім того, га уроці використані сучасні інтерактивні технології навчання: 1) «Мозковий штурм», 2) Кооперативне навчання – метод проектів; 3) Рольові ігри. На уроці учні мають можливість виконати да види тестування: 1) «Matching» - знайти співвідношення (поєднати дат из назвами українських свят); 2) «Choose the right variant» - учні вибирають один з варіантів відповідей, який, на їхню думку, є правильний.

Деримарко Н. В. Здорове харчування [Текст]: (6-й кл., за підручником А. Несвіт) // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 6. – С. 9 – 11.

Описується методична розробка підготовки та проведення уроку англійської мови у 6 класі. Матеріали уроку допоможуть учням повторити вивчений лексичний матеріал з теми «Food», вчитися правильно харчуватися, розвивати мовленнєві вміння, продовжувати формувати навички аудіювання та мовлення, практикувати навички читання, поглиблять знання учнів про традиції харчування у Великобританії, виховувати культуру спілкування, прищеплювати навички правильного харчування. За типом уроку – це урок формування мовленнєвих навичок з використанням різних аудіоматеріалів.

Ремець Л. В. Світ кіно і театру [Текст]: (7 кл.) / Л. В. Ремець // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 4 – 5. – С. 42 – 45.

Презентація уроку англійської мови у 7 класі. Його освітня ціль – розширити знання учнів про кіно і театр.У ході його проведення ставиться мета – активізувати тематичну лексику в усному мовленні учнів у діалогічній та монологічній формі в процесі розвитку іншомовної комунікативної компетенції; вдосконалювати мовні навички, навички читання.

Підготували Бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: