14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (1-5 березня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Українська мова та література

Голик, Олена. Глибока прірва душі. Роман В. Підмогильного «Місто». Зображення «цілісної» людини в єдності біологічного, духовного, соціального [Текст] / О. Голик // Українська мова і література в школах України. – 2017. -  № 1. – С. 45-49. – Бібліогр.: 15 назв.

У публікації розкриваються основні характеристики розробки уроку української літератури, що за формальними ознаками є уроком-аналізом, за типологічними – уроком формування вмінь та навичок. Мета навчального заходу: формувати ідейно-моральні позиції людини; вчити школярів бачити внутрішній світ героїв роману, пояснювати роль жіночих образів у творі; розкривати учнівські рефлексії про способи самоствердження людини; виховувати такі людські почуття як вірність, надійність, кохання, взаємоповага. Перебіг уроку прикрашатимуть такі методичні сегменти як «Ономастична хвилинка», «Займи позицію», бліцопитування, учнівські проекти, а також навчально-комунікативний елемент, присвячений окремим аспектам теорії літератури.

Маркович Т. І. Загальна характеристика частин мови [Текст] : 6 клас / Т. І. Маркович // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. -  № 3. – С. 8-9. 

Увазі фахівців - предметників презентовано комбінований (за типологічними властивостями) урок української мови у 6-му класі. Мета навчального заходу: поглибити знання школярів про частини мови, їхнє значення, морфологічні характеристики, синтаксичну роль; учити розрізняти частини мови, удосконалювати навички використання самостійних і службових частин мови; формувати вміння аналізувати мовний матеріал; розвивати усне та писемне мовлення, виховувати любов і повагу до української мови. 

Оцишена О. П. Дієприслівниковий зворот [Текст] : 7 клас / О. П. Оцишена // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. -  № 3. – С. 16-19. 

Публікація висвітлює основні дидактичні та методичні засади уроку української мови у 7-му класі на тему: «Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівнику. Дотримання інтонації в реченнях з дієприслівниковими зворотами». Ключові цільові характеристики уроку: навчити учнів визначати дієприслівникові звороти в усному та писемному мовленні; формувати вміння відрізняти одиничні дієприслівники від дієприслівникових зворотів; розвивати творче мислення, старанність, відповідальність за результат; виховувати почуття колективізму, любов до української мови, до рідного краю тощо. Серед цілої низки дидактичних елементів, у межах навчального заходу використано зокрема такі: «Уважний читач» (завдання-диктант), лінгвістичний пошук та практикум, «Творчий аукціон» (в рамках компетентності саморозвитку та самоосвіти), «Творча лабораторія», конкурс «Сміливий експериментатор» та ін.

Почерніна Г. М. Серце кожного поета і романтика мусить іти на Голгофу. Іван Багряний [Текст] : 9 клас / Г. М. Почерніна // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. -  № 3. – С. 30-35. – Бібліогр.: 4 назви.

Урок, згідно з матеріалами розробки, присвячено українській еміграційній літературі ХХ століття, зокрема творчості Івана Багряного – однієї з найпомітніших фігур у корпусі письменників-емігрантів. За типом навчальний захід – урок вивчення нового матеріалу. Упродовж уроку рекомендовано застосовувати такі дидактичні елементи й прийоми як «Інтерв’ю з письменником» (рольова гра), вправи «Відгадай слово», «Очікування», «Створення зоряного неба», робота з епіграфами, презентація творчості письменника учнями-літературознавцями, діалог «Питання-відповідь», складання психологічного портрету Івана Багряного та ін.

Інформатика

Конончук В. В. Створення калькулятора на Javascript [текст] / В. В. Конончук // Інформатика в шк. – 2017. - № 2. – С. 13-17.

У наведеній статті розглянуто приклади створення простого і інженерного калькулятора на Javascript, які можна розмістити на сайті і використовувати для математичних розрахунків. Крім того, саме на прикладі роботи калькулятора доцільно розглядати принцип дії з числовими і рядковими даними в мові Javascript.

Плакун Т. М. Сучасні методичні підходи до підготовки та проведення уроків інформатики з урахуванням ІКТ [текст] / Т. М. Плакун // Інформатика в шк. – 2017. - № 2. – С. 7-12

Стаття репрезентує інформаційні технології до різноманітних методів навчання на уроках інформатики та детально розглядає приклади застосування до кожного з цих методів. Так, пояснювально-ілюстративний метод передбачає широке застосування наочності та усного і писемного мовлення. За допомогою різних комп’ютерних програм: Microsoft PowerPoint, Elite Panaboard й ін. та, зокрема, використовуючи веб-журнали, веб-енциклопедії, веб-сайти, електронні підручники тощо учитель може створити для учнів низку наочних матеріалів. Евристичні методи дозволяють пришвидшити процес розв’язання задачі. Дослідницький же метод забезпечує учнів усвідомленими знаннями і формує в них досвід творчої, самостійної діяльності.  Застосування інформаційних технологій робить начання цікавим та захоплюючим.

Романов О. М. Комп’ютерні презентації та їх призначення [текст]: 10 клас / О. М. Романов // Інформатика в шк. – 2017. - № 2. – С. 28-30

Публікація подає хід уроку засвоєння нових знань. Навчальною метою уроку є створення сприятливих умов для закріплення та усвідомлення раніше засвоєного матеріалу та поглиблення знань і умінь із додавання на слайд графічних елементів. Учням роз’яснюється, що презентація – це набір слайдів, де є текст, графічні об’єкти, рисунки, кнопки тощо. Презентація також може містити звук, відео та анімацію – три основні компоненти мультимедіа. Її демонструють на екрані монітора комп’ютера чи великому екрані в залі за допомогою проекційної панелі і проектора. Для закріплення вивченого матеріалу учні створюють емблему Бетмена.

Романчук Т. М. Жінки в історії інформатики та програмного забезпечення [Текст] / Т. М. Романчук // Інформатика в шк. – 2017. - № 2. – С. 43-45.

У статті йдеться про біографію та діяльність Ади Августи Лавлейс – дочки великого англійського поета Джорджа Байрона. Її рукою більше півтора століття тому були написані програми, разюче схожі з програмами, складеними пізніше для перших електронних обчислювальних машин (ЕОМ).  Вона першою склала план операцій для аналітичної машини, за допомогою яких можна було розв’язати рівняння Бернуллі. З недавнього часу з’явилося професійне свято програмістів – «День програміста», яке святкується 10 грудня – день народження Ади Лавлейс – жінки, для якої ряди чисел виявилися поетичними строфами, а сухі математичні формули – містичним явищем.

Історія. Правознавство та інші суспільствознавчі дисциплін

Коляда І. Початок Української національно-демократичної революції [Текст]: історія України: 10-й кл. / Ігор Коляда // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 2. – С. 16 – 25.

Стаття описує методику організації та проведення уроку, матеріали якого дають характеристику становища України на початок 1917 р., розкривають причини та закономірності розгортання в Україні революції, з’ясовують її характер та роль і місце політичних партій, що діяли в Україні, у революційному процесі, висвітлюють процес утворення Української Центральної Ради, ознайомлюють з портретами її лідерів, формують уявлення про політичну програму, висунуту ними. За видом заняття – це урок-лекція, за типом – урок засвоєння нових знань.

Коляда Ігор, Кокотіхін Дмитро. Російська революція 1905-1907 рр. та її вплив на Україну [Текст]: історія України: 10-й кл. / І. Коляда, Д. Кокортіхін // Історія в рідній школі: наук.-метод. журн. – 2017. - № 2. – С. 5 – 15.

Описується методика організації та проведення уроку з історії України у 10-му класі. В ході проведення уроку вчитель ставить такі завдання: охарактеризувати політичне становище та основні події у Наддніпрянській Україні в умовах російської демократичної революції 1905-1907 рр.: висвітлити розвиток українського національно-визвольного руху у роки революції 1905-1907 рр.; проаналізувати роботу Української парламентської Громади у діяльності І і ІІ Державних Дум Російської імперії (1906-1907 рр.); сформувати в учнів розуміння загальних причин та значення революції 1905-1907 рр. для суспільно-політичного розвитку України; закріпити в учнів уміння використовувати історичні факти та поняття для аргументації власних думок і висновків; виховувати культуру політичного мислення, впевненості у своїх інтелектуальних здібностях, здатності до критичного самоаналізу.

Кожина А. Г. Сімейне право [Текст]: основи правознавства: 10-й кл. Є А. Г. Кожина // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2017. - № 3. – С. 17-25.

Публікація презентує розробку уроку з основ правознавства у 10-му класі. Після цього уроку учні зможуть: називати інститути та джерела сімейного права; характеризувати поняття й терміни: одношлюбність, сепарація, сім’я, шлюб, фіктивний шлюб позитивні та негативні підстави шлюбу, шлюбний контракт, розірвання шлюбу, дитина; розкривати умови і порядок укладення та припинення шлюбу. За типом заняття це комбіноване заняття, за формою – творча лабораторія. На уроці використовуються міжпредметні зв’язки: історія, українська література. Учитель застосовує такі форми роботи: фронтальна бесіда, заповнення «Дерева знань», робота з нормативно-правовими документами; виділення ключових слів, доповідь мистецтвознавця (мистецтвознавчі студії); тренінг, дебати, опрацювання творів української літератури, лекція, стисла теза, заповнення «Гори знань» (термінологічне закріплення матеріалу, рефлексія).

Мироненко В. В. Україна в боротьбі за збереження державної незалежності [Текст]: історія України: 10-й кл.: профіл. рівень / В. В. Мироненко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2017. - № 4 – 5. – С. 3 – 9.

Подається конспект уроку-практикуму, після якого учні зможуть: узагальнити та систематизувати знання з теми; на основі різних джерел інформації сформувати ретроспективне бачення долі української державності вивченого періоду; пояснити зв’язок між причинами, сутністю значенням та наслідками державотворчих процесів цього періоду, поразки визвольних змагань. Пропонований матеріал із рубрики «До 100 річчя Української революції».

Машика В. Т. Методичні рекомендації щодо викладання основних новел Конституційної реформи у сфері правосуддя та державної служби під час вивчення правознавства у 9-х та 10-х класах у 2016-2017 н. р. [Текст] / В. Т. Машика // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. – 2017. - № 3. – С. 10-14.

Найбільш важливими змінами до законодавства, які набули чинності2016 року, стали зміни до Конституції України, які стосуються реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів (прокуратури, адвокатури, Вищої ради правосуддя, яка має змінити Вищу раду юстиції, виконавчої служби). Новели конституції стосуються також окремих прав людини та конституційних повноважень Верховної Ради України та Президента України у сфері правосуддя. Викладений матеріал цієї публікації допоможе учителеві у підготовці уроків правознавства у старшій школі.

Онуфрієнко Наталія. Загальноєвропейські цінності у професійній діяльності вчителів суспільствознавчих дисциплін [Текст] / Н. Онуфрієнко // Історія в рідній шк.: наук.-метод. журн – 2017. - № 3. – С. 2 – 4. – Бібліогр.: 10 назв.

Стаття присвячена актуальній проблемі професійної діяльності учителів суспільствознавчих дисциплін у контексті сучасних євроінтеграційних процесів. Охарактеризовано підходи до визначення загальноєвропейських цінностей, що є необхідними для виховання підростаючої молоді. Пропонована публікація із рубрики «Наука – вчителеві».

Географія. Основи економіки

Гнесюк І. С. Урок на тему «Поняття, суть та види кредитування» [Текст]: 10-й кл. / Ірина 4-7Семенівна Гнесюк // Географія та економіка в шк.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 2. – С.

У 2015/16 навчальному році у Херсонській області відповідно до наказу Міністетрства освіти і науки України від 12 жовтня 2015 р. № 1069 «Про проведення апробації та моніторингових досліджень якості інтерактивного електронного посібника з курсу «Фінансова грамотність» для загальноосвітніх навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації України у 2015/2016 – 2016,2017 навчальних роках» розпочато апробацію інтерактивного електронного посібника з курсу «Фінансова грамотність» (за загальною редакцією  професора Т. С. Смовженко) у 10 класах п’яти навчальних закладів, у тому числі у Херсонському НВК «Загальноосвітня школа ІІ ступеня – ліцей журналістики, економіки і правознавства». Пропонується конспект уроку І. С. Гнесюк з курсу «Фінансова грамотність» з використанням інтерактивного електронного посібника.

Єгорова С. Г. Урок-ділова гра «Харчові домішки: користь чи шкода від них» [Текст]: 9-й кл. / С. Г. Єгорова // Географія та основи економіки в рідній шк.: наук.-метод. журн. – 2017. - № 2. – С. 12 – 15.

Пропонується урок із теми «Харчова промисловість України» у курсі економічної і соціальної географії (9 клас). Тип уроку: нетрадиційний – проектна технологія рольової гри. Урок-ділова гра. Проведення такого уроку розвиває в учнів пізнавальні навички, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиває критичне мислення, формує навички мислення високого рівня.

Засядьмо Л. В., Кононенко Т. Г. Рідний край в задачах [Текст]: (на матеріалі Черкаської обл..) / Л. В. Засядьмо, Т. Г. Кононенко // Географія та основи економіки в рідній шк.. – 2017. - № 2. – С. 37-47.

У статті подано задачі прикладного характеру, які містять цікаву інформацію з географічної, економічної, історичної та культурної спадщини нашої держави, зокрема розміщеної на Черкащині. Зміст задач спрямований на виховання патріотизму учнів і, безумовно, розширить світогляд дитини про рідний край. Матеріал публікації розрахований на використання на уроках у 5–9 класах та в позакласній роботі.

Свиридова О. І. Використання літературних творів на уроках географії 8 класу [Текст] / О. І. Свиридова // Географія: наук.-метод. журн. – 2017. - № 3 – 4. – С. 17 – 14. – Бібліогр.: 7 назв.

Застосування на уроках завдань із використання літературних творів та презентацій до них підвищує пізнавальну активність школярів, розвиває уяву, зорову пам’ять, дозволяє краще зрозуміти навчальний матеріал, підвищує рівень навчальних компетентностей учнів. У статті розглядаються приклади використання літературних творів на уроках вивчення географії у 8 класі, зокрема на такі теми: «Внутрішні води України. Характеристика рік», «Внутрішні води України. Озера», «Природний комплекс лісу», «Природний комплекс Українських Карпат», «Природний комплекс степу», «Вплив людини на природу»).

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: