14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (19-25 грудня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Світова література

Киян Т. В. Дж. Г. Байрон. Поема "Мазепа" [Текст] : 9-й клас / Т. В. Киян // Зарубіжна література в школі. - 2016. - N 21/22. - С. 12-18.

Пропонований урок зарубіжної літератури (9-й клас) розрахований на дві години. Його тема: «Дж. Г. Байрон. Поема «Мазепа», її історична основа та романтичний міф. Риси романтичного героя в образі Мазепи». Мета навчального заходу: допомогти школярам зрозуміти текст поеми, з’ясувати ознаки історизму та романтизму у творі; розкрити ознаки романтичного героя в образі Мазепи; розвивати навички самостійної та дослідницької роботи; компаративного аналізу тексту; виразного читання, переказу; виховувати в учнях особистісні риси громадянина України. 

Новачук О. О.  Джон Кітс "Про коника та цвіркуна" [Текст] : 5-й клас / О. О. Новачук // Зарубіжна література в школі. - 2016. - N 21/22. - С. 52-55.

У публікації розкрито характеристики розробки уроку зарубіжної літератури у 5-му класі. Цільові засади уроку: ввести школярів у світ поезії; розкрити поняття «вірш», «пейзаж»; ознайомити з біографією відомого англійського поета Джона Кітса; розвивати навички виразного читання та аналізу поетичного твору, вдосконалювати усне мовлення; прищеплювати любов до природи, вміння бачити і цінувати її красу. За типом вказаний навчальний захід – урок засвоєння нових знань. 

Скрипник, Тамара. Дещо про адресата промови автора у вірші Дж. Р. Кіплінга "Якщо..." (J. R. Kipling "If…") [Текст] / Т. Скрипник // Всесвітня література в школах України. - 2016. - N 11. - С. 24-28. - Бібліогр.: 7 назв.

У статті розглянуто культурно-історичне, літературне і соціально-політичне підґрунтя створення вірша Дж. Р. Кіплінга. Подано нову версію історії його створення, вказано деякі важливі моменти біографій Кіплінга та його друга Л. С. Джеймсона як адресата промови автора твору. Наведено приклади відгуків  у літературно-мистецькому житті України і Європи ХХ ст. на знаменитий вірш.

Стрільчук, І. А. Гра "Розумники та розумниці" [Текст] / І. А. Стрільчук // Зарубіжна література в школі : наук.-метод. журн. - 2016. - N 21/22. - С. 78-79.

Літературна гра, згідно з авторською версією, охоплює три етапи по кілька турів у кожному. Починають змагання 5 учасників, яких на останньому етапі – фіналі - залишається два. Метою цього заходу є: узагальнити і закріпити знання учнів із вивченого матеріалу, відповідаючи на поставлені запитання; розвивати пам'ять, уяву, мислення; прищеплювати зацікавленість творами літератури та музики. 

Іноземні мови

Бойко О. М. Мої захоплення [Текст]: (5 кл., за підруч. О. Д. Карп’юк) / О. Бойко // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 – 32. – С. 16 - 23

Подається конспект уроку, який поглиблює знання учнів з теми, що вивчається, ознайомлює з новими лексичними одиницями. Його практичне завдання: активізувати вживання ЛО теми в усному мовленні, практикувати учнів у вживанні теперішнього простого часу, навчати учнів працювати в парах та групах; формувати навички аудіювання, читання та говоріння. За типом уроку – це урок вивчення нового матеріалу.

Гумен С. М., Войтовець Л. М. Famous ukrainian writers [Текст]: (8 кл.: бінар. урок з укр. літ. та англ. мови) / С. М. Гумен, Л. М. Войтовець // Англ. мова та літ.: наук.-метод. журн. – 2016. - №  31 – 32. – С. 37 - 42.

Авторська розробка уроку подає матеріали з теми «Відомі українські письменники», які поглиблять знання учнів із цієї теми, розкриють багатогранність їхнього таланту, трагізм їхньої долі, сприятимуть розвитку монологічного мовлення, культури спілкування, залучать учнів до ведення дослідницької роботи в групах.

Приходько Т. П. Україна – наша Батьківщина [Текст]: (5 кл.) / Т. П. Приходько // Англ. мова та літ: наук.-метод. журн. – 2016. - № 31 – 32. – С. 12 – 15.

Подається конспект уроку англійської мови у 5-му класі. Його матеріали мають мету повторити й активізувати лексичний матеріал теми, продовжувати формувати навички аудіювання, розвивати комунікативні здібності учнів, закріпити вивчений лексичний матеріал на письмі, поглиблювати знання учнів про рідну країну, виховувати любов до Батьківщини.

Географія

Бутко Ольга. Основні макроекономічні показники. Способи розрахунку ВВП [Текст]: 11-й кл. / О. Бутко // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 21 (866). – С. 27 – 31. – С. 27 – 31. – Бібліогр.: 4 назви.

 Описується технологія уроку економічної географії (11-й кл.), на якому ставиться мета - з’ясувати економічний зміст понять «система національних розрахунків», «валовий внутрішній продукт», «валовий національний продукт», «валова додана вартість», «національний дохід», «дефлятор ВВП», розвивати вміння обчислювати ВВП за трьома методами, номінальний і реальний ВВП, охарактеризувати структурні елементи ВВП за різних методів його визначення, визначити відмінності номінального та реального ВВП.

Бурковська Раїса. Літосфера [Текст]: підсумковий урок-змагання: 6-й кл. / Р. Бурковська // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 22 (867). – С. 13 – 16. – Бібліогр. в кінці ст.

Подається конспект нестандартного уроку, який проходитиме у вигляді уявних змагань учнів (сходження на вершину). Його матеріали реалізують таку мету: систематизувати знання, уміння й навички учнів із теми «Літосфера»; перевірити знання географічної карти з теми «Літосфера», закріпити окремі поняття щодо географічної оболонки, розвивати навички колективної роботи.

Гринько Л. М. Міжнародні організації [Текст]: 10 кл. / Л. М. Гринько // Географія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 21 – 22. – С. 43 – 50. – Бібліогр.: 4 назви.

Мета презентованої розробки уроку – поглиблювати знання учнів про зовнішні економічні зв’язки України, дати учням уявлення про міжнародні організації та їх значення у світі та для України, розвивати спостереження та логічне мислення, вміння працювати з різними джерелами знань.

Завдання ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії. Львів. 2015 р. [Текст] / група вчителів під керівництвом М. В. Зінкевича // Географія: наук.-метод. журн. – 2016. - № 21 – 22. – С. 58 – 61. – Продовження. Поч. у № 19-20 за 2016 р.

Запропоновані у цій публікації відповіді на олімпіадні завдання є орієнтовними. Журі олімпіади може мати свої варіанти відповідей. У кожному класі є завдання підвищеної складності, зокрема складені за зразком завдань ІУ етапу олімпіади попередніх років, за які учасники олімпіади отримують приблизно 25% балів. Завдання відповідають програмовим вимогам високого рівня навчання учнів.

Ляска Юлія. Використання наочності на уроках географії [Текст] / Ю. Ляска // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 21 (866). – С. 13 – 16. – Бібліогр.: 9 назв.

У системі засобів навчання особливе місце посідають наочні. Реалізувати принцип наочності в процесі навчання географії означає створювати нові, доповнювати , збагачувати й розширювати наявні у свідомості учнів чуттєві образи й уявлення про об’єкти навколишнього світу. У статті розкривається суть принципу наочності та види засобів наочності, розглядаються загальні вимоги до методики використання засобів наочності на уроках географії.

Предмети художньо-естетичного циклу

Бурлетова І. І. Григорій Сковорода – музикант [Текст] / І. І. Бурлетова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11 (95). – С. 32 – 35. – Бібліогр.: 9 назв.

Із-поміж видатних особистостей, яі залишили глибокий слід в історії нашої держави, чиї імена викарбувані в пам’яті українців, чільне місце посідає Григорій Савич Сковорода – український просвітитель-гуманіст, філософ, поет, педагог… У статті висвітлюється пісенна творчість Сковороди, її музично-стильові риси й особливості. Матеріали можуть бути використанні для бесід на уроках музичного мистецтва, художньої культури.

Галкіна Лариса. Гігієна, режим і охорона співацького голосу [Текст] / Л. Галкіна // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 1 – 4. – Бібліогр.: 6 назв.

Спів – один із основних видів музичної діяльності учнів на уроці музичного мистецтва. Він відіграє важливу роль у музичному та особистісному розвитку дитини, супроводжує на дозвіллі, допомагає організовувати творчі, сюжетні ігри, реалізує естетичні потреби особистості. Охорона й культура розвитку дитячого голосу – шлях до забезпечення розквіту національного вокального мистецтва. У статті розглянуто стадії розвитку співацького голосу дитини, вікові особливості голосового апарату дитини. Автор також обґрунтовує важливість гігієни та охорони голосу та причини порушення функцій голосового апарату.

Гончарова Наталія. Народна музика [Текст]: підсумковий урок із теми І семестру у 5-му кл. / Н. Гончарові // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 9 – 12.

Підсумковий урок з теми «Народна музика» (5-й клас) ставить такі завдання: збагатити уявлення учнів про зразки народної та професійної музики: закріплювати елементарні знання з теми «Народна музика»; розвивати в учнів навички чистого інтонування мелодії в унісон, відчуття ритму, тембровий слух; розвивати вміння аналізувати засоби виразності музичних творів, формувати загальнокультурну компетентність; активізувати творчий потенціал учнів. За типом уроку – це комбінований урок, урок узагальнення знань.

Железик Ольга, Журавльова Ольга, Федорова Ірина. Жінкам-воїнам присвята [Текст]: урок-екскурсія з худож. культури в 9-му кл. / О. Желе зник, О. Журавльова, І. Федорова // // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 12 – 14.

Пропонується урок, матеріали якого ознайомлять учнів із характерними особливостями фотомистецтва, видами художньої фотографії, розкажуть про збережені у фондах музею фотозображення жінок – Січових стрільців, їхнім внеском у боротьбу за незалежність України. Урок покликаний виховувати в школярів патріотичні почуття, активну громадянську позицію, розвивати творчість. Місце проведення уроку – музей «Літературний Львів першої половини ХХ століття». За типом уроку – це інтегрований урок з елементами театралізації.

Малярська Людмила. Різдвяні мотиви в музиці [Текст]: муз. мистецтво: 4-й кл. / Л. Малярська //. // Шкіл. світ. – 2016. - № 23 (751). – Вкладка «Музика». - № 12 (102). – С. 5 – 8.

Матеріали пропонованої розробки уроку музичного мистецтва узагальнять знання учнів про побутування в Україні обрядів і звичаїв зустрічі Нового року, збагатять їх , розвиватимуть навички виконавського розвитку пісні та емоційно-естетичні почуття. На уроці використовується такий музичний матеріал: українські народні щедрівки «Слава нашим господарям, «Щедрик», «Ой сивая тая зозуленька», «Добрий вечір тобі, пане господарю», «Коза», М. Карасьова «Зима», а також сучасні щедрівки та колядки українських композиторів і виконавців: Лесі Горової «Різдво Христове», Анатолія Матвійчика «Святий вечір».За типом уроку – це урок поглиблення теми, урок-подорож.

Мартинюк Р. Я. Колискові – перше музичне враження дитини. Родина – колиска творчості І. Білозіра [Текст]: (виховний захід) / Р. Я. Мартинюк // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11 (95). – С. 23 – 25.

У статті подається виховний захід, присвячений творчості Ігоря Білозіра, висвітлено його життєвий та творчий шлях. У матеріалах уроку використовується музичний матеріал: українські народні та авторські пісні: «Тихий сон по горах ходить» (сл. О. Маковея); «Ой люлі, налетіли гулі» (сл. М. Сингаївського); «Зорі мигтять», «Спи, маленький козачок» (муз. і сл. А. Сухого); «Ой місяцю, місяченьку» (сл. Марійки Підгірянки); «Ой ходить сон коло вікон»; «Зеленеє жито, зелене» (!Ой зелене жито, зеленеє», обр. І. Білозіра); «Батьківська світлиця» (муз. І. Білозіра, сл. Б. Стельмаха); «Пшеничне перевесло» (муз. І. Білозіра, сл. Б. Стельмаха); «Не спи, моя рідна земля» (муз. і сл. С. Форменка).

Реп’янська В. А. Традиції святкування Нового року в Україні / В. А. Реп’янська // Мистецтво в шк..: музика, образотворче мистецтво, художня культура. – 2016. - № 11 (95). – С. 16 – 22.

Публікація пропонує авторську розробку уроку з предмету «Мистецтво» (5 клас), який ознайомить учнів із традиціями святкування Нового року в Україні, з’ясує їх роль у житті українського народу. На уроці використовуються елементи театралізації. У матеріалах уроку враховано міжпредметні зв’язки (музика, образотворче мистецтво, література), а також візуальні презентації: «Традиції святкування Нового року в Україні», «Історія святкування Нового року в Україні», «Вертеп в Україні».

Підготували бібліографи В. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: