9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (5-12 грудня 2016 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Світова література

Бушакова О. Оскар Уайльд. «Хлопчик - Зірка». Бінарний урок зарубіжної літератури та англійської мови [Текст] : 5 клас / Оксана Бушакова, Ольга Красницька, Джозеф Беглієрі // Всесвітня література в сучасній школі. - 2016. - № 11. - С. 20-24.

У дидактичних матеріалах пропонується бінарний урок (у 5 класі), у якому об’єднуються зарубіжна література та англійська мова. Мета розробки: закріпити та узагальнити знання учнів про Оскара Уайльда та казку «Хлопчик - Зірка»; розвивати мовлення, пізнавальні та творчі здібності школярів; збагачувати словниковий запас іноземної (англійської) мови; удосконалювати читання українською та англійською мовами; формувати інтерес до вивчення світової літератури та англійської мови; виховувати свідоме ставлення до життя.

Калмикова А. Два Енея – класичний Вергіліїв та український Котляревського [Текст] : літературний суд: 8-й клас / Алла Калмикова, Оксана Єрцова // Зарубіжна література. - 2016. - № 11 (771). - С. 43-53.

Оригінальне дидактичне рішення пропонується двома педагогами – вчителем української мови та літератури (А. Калмикова) та вчителем зарубіжної літератури (О. Єршова): бінарний урок, урок-суд (за видовими характеристиками) у формі (проведення) інтегрованого уроку зарубіжної та української літератури. Мета заняття: ознайомити школярів із джерелами, історією написання та видання поеми І. Котляревського «Енеїда», повторити матеріал із теми «Давньоримська література»; розвивати навички порівняльного аналізу героїв твору, удосконалювати вміння аналізувати тексти художніх творів, розвивати навички монологічного мовлення під час виступу перед аудиторією; виховувати гордість за рідну літературу і культуру, інтерес до історії та літератури античності. Типологічно цей навчальний захід – урок застосування знань, умінь, навичок учнів.

Оробець, Світлана. Трагедія Йоганна Гете «Фауст». Діалектичне розв’язання проблеми добра і зла [Текст] : урок зарубіжної літератури: 9 клас / С. Оробець // Всесвітня література в сучасній школі. - 2016. - № 11. - С. 25-28.

Втілення презентованої розробки (зарубіжна література; 9 клас) у навчальному процесі сприятиме: розкриттю образів головних героїв – антиподів трагедії; розвитку навичок аналізу художнього твору, уміння характеризувати героїв, використовуючи цитатний матеріал, уміння висловлювати власну думку; формуванню навичок аналізувати дії героїв, робити узагальнення; вихованню світогляду школярів, поваги до думок інших. У процесі уроку пропонується застосування таких методичних прийомів та елементів як гра «Відгадай - Поясни», асоціативний малюнок та словесне малювання, створення сенканів, фільму «Кухня відьми», гра «Злови помилку» тощо.

Історія в школі. Правознавство в школі

Коляда Ігор. Методика організації та проведення уроку на тему: «Соціально-політичне та економічне становище західноукраїнських земель у другій половині ХУІІІ ст.» [Текст]: (історія України: 8 кл.) / І. Коляда // Історія в школі. – 2016. - № 9 – 10. – С. 42 - 48.

Подані матеріали дають характеристику становища західноукраїнських земель у другій половині ХУІІІ ст. На цій основі ставиться завдання для учнів навчитися виділяти головне і другорядне у змісті історичного матеріалу, складати історичний словник і портрет, вміти на контурній карті відмічати події і факти, виховувати толерантне ставлення до протилежно полярних думок, критичне і шанобливе ставлення до діячів минулого, їх прорахунків та помилок. У ході уроку учитель застосовує індивідуальну роботу з учнями, історичний диктант, тестові завдання (за варіантами), колективну роботу.

Кулакова Наталія. Зміна статусу жінки в роки Першої світової війни [Текст]: всесвіт. історія: 10-й кл.: конкурсне випробування (освітній проект) / Н. Кулакова // Історія України. – 2016. - № 21 (877). – Вкладка «Всесвітня історія». - № 11 (71). – С. 1 – 6.

Метод проектів у навчальних закладах виник понад півстоліття тому й відтоді впевнено завойовує нових прихильників. Проектна діяльність, зорієнтована на розвиток у школярів дослідницьких навичок, не втрачає актуальності й нині. Пропонується анотація цікавого проекту з історії для учнів 10-го класу. Авторові проекту вдалося вивести свою формулу успішної його реалізації: «Правильно організована проектна діяльність = робота «від щирого серця», у якій зацікавлені самі учні =  цінні виховні результати».

Мацюк Інна. Хрестові походи Текст]: всесвіт. історія: 7-й кл. / І. Мацюк // Історія України. – 2016. - № 21 (877). – Вкладка «Всесвітня історія». - № 11 (71). – С. 15 – 19.

Які причини зумовили початок хрестоносного руху? Яким чином Папа Римський Уран ІІ переконував віруючих брати участь у хрестових походах? Які вертви суспільства стали учасниками хрестових походів? Якими були наслідки хрестоносного руху? Ці питання є основними у темі уроку, авторську розробку якого пропонує ця публікація.

Піднебесна Наталія. Нідерланди, або голландський салат [Текст]: всесвіт. історія: 8-й кл. / Н. Піднебесна // // Історія України. – 2016. - № 21 (877). – Вкладка «Всесвітня історія». - № 11 (71). – С. 9 – 14.

Пропонується розробка не стандартного уроку (урок-кухня «Нідерланди, або Голландський салат»), покликаного розвивати творчу уяву учнів та підвищити їх мотивацію до навчання. Матеріали уроку допомагають визначити причини й передумови Національно-визвольної війни в Нідерландах проти іспанського панування та з’ясувати, чому історики визнають її як революцію.

Проценко Андрій. Державний лад. Форми державного (територіального) устрою та державно-політичного режиму [Текст]: правознавство: 10-й кл.: конкурсний урок / А. Проценко // Історія України. – 2016. - № 22 (878). – Вкладка «Правознавство». - № 11 (123). – С. 3 – 7.

Автор публікації – дипломант конкурсу «Учитель року – 2015» у номінації «Правознавство». Мета запропонованого ним уроку – ознайомити учнів із формами державного устрою та державно-політичного режиму; розвивати вміння правильно застосовувати й пояснювати на прикладах юридичні поняття та терміни, порівнювати, описувати форми державного устрою; виховувати повагу до цінностей демократії.

Смолій Валерій. Українська мрія [Текст]: 25 років викликів / В. Смолій // Історія України. – 2016. - №  22 (878). – С. 5 – 12.

У статті розглянуто результати, яких досягла Україна за 25 років незалежності. Зокрема автор пропонує поглянути на новітній період вітчизняної історії як на складний процес втілення Української мрії. він виділяє такі її складові, як державність, демократія, добробут. У праці проаналізовано прогрес України за кожною з цих складових і показано, як на них впливали глобальні тенденції. Також запропоновано поглянути на сучасну історію крізь призму концепції трьох революцій (Революція на граніті, Помаранчева революція, революція Гідності). Матеріали можуть бути використані вчителем для підготовки уроків історії України.

Географія

Географія. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10 клас » [Текст]: рівень стандарту, академіч. рівень (доопрацьована та затверджена Наказом МОН України від 14. 07.2016 № 826 // Географія та економіка в рідній школі: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11. – С. 3 – 8.

Навчальна програма з географії розроблена на основі положень Державного стандарту базової і повної середньої освіти, згідно з яким шкільна географічна освіта є складовою освітньої галузі «Природознавство».

Васільчук В. Г. Урок на тему «Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Північної Америки» [Текст]: 7-й кл. / В. Г. Васільчук // Географія та економіка в рідній школі: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11. – С. 10 – 14.

Описується урок вивчення нового матеріалу з географії у 7-му класі. Технологія уроку: ІКТ, проектне навчання. Матеріали уроку мають на меті показати загальні особливості географічного положення материка, характер берегової лінії, ознайомити з історією відкриття та освоєння Північної Америки, сприяти формуванню  інформаційної компетенції школярів через розкриття регіональних закономірностей і процесів, формувати картографічну грамотність і культуру, розвивати у школярів господарське мислення та вміння логічно викладати свої думки, розвивати здатність до співробітництва при виконанні практичної роботи, заохочувати до самореалізації своїх здібностей, розширювати загальнокультурну компетентність семикласників.

Кузьменко Оксана. Географічна оболонка та її складові. Літосфера [Текст]: навч. проект: 6-й кл. / О. Кузьменко // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2016. - № 20 (865). – С. 22 – 29.

Пропонуються матеріали навчального проекту з географії для 6-го класу з теми «Літосфера». Це інтегрований урок географії та інформатики, який є завершальним етапом проекту «Географічна оболонка та її складові. Літосфера», що триває протягом вивчення всієї теми. Інформатика відіграє роль інтегрованого предмета. Проект має оригінальну форму запрошення до участі в ньому учнів усіх 6-х класів школи, які цікавляться природничими науками.

Савлук Г. І. Урок на тему «На гостинах у її величності – географії» [Текст]: 6-й кл. / Г. І. Савлук // Географія та економіка в рідній школі: наук.-метод. журн. – 2016. - № 11. – С. 21 – 23.

Пропонується авторська розробка уроку з курсу географії у 6-му класі, особливість якого полягає не лише у тому, що тут пояснюються загальні географічні закономірності, найважливіші процеси і явища на планеті Земля. , а насамперед – це курс мотиваційний. Учитель використовує даний урок для того, аби переконати учнів-шестикласників, що географія – це 1) неймовірно цікаво, 2) кожен може стати капітаном корабля і вирушити в далекі мандри, 3) географію можна вивчати впродовж життя, 4) цю науку творили люди, про яких варто дізнатися більше.

Трудове навчання

Бабакіна І. В. Виготовлення виробів інтер’єрного призначення [Текст] / І. В. Бабакіна // Трудове навчання в шк. – 2016. - № 22. – С. 19-22.

Запропоновано хід уроку-мандрівки у світ краси, знайомства з мистецтвом виготовлення штучних квітів із шовкових стрічок, оздоблення ними різних виробів, які створюють комфорт, гарний настрій у наших домівках. Учні дізнаються, як зберегти красу виготовлених виробів інтер’єрного призначення, як правильно за ними доглядати. Оздоблення одягу шовковими стрічками стало дуже модним сьогодні. Воно не вимагає складних пристроїв і великих затрат. Учитель демонструє інструменти і матеріали для роботи., а учні виконують практичну роботу.

Краснопер М. П. Застосування учнями програми bCAD у процесі вивчення варіативного модуля «Основи об’ємного комп’ютерного моделювання» [Текст] / М.П. Краснопер // Трудове навчання в шк. – 2016. - № 22. – С. 16-18.

Програмою вивчення варіативного модуля «Основи об’ємного комп’ютерного моделювання» передбачено ознайомлення учнів з комп’ютерним об’ємним моделюванням та набуття знань і умінь, необхідних для виконання цифрових об’ємних моделей нескладних виробів. Серед великої кількості програм автор статті вирізняє програму bCAD через її простоту та невибагливість до ресурсів персонального комп’ютера. У той же час вона має всі базові можливості редакторів такого самого класу.

Лещук Р. М. Сайт як складова навчально-методичного забезпечення уроків трудового навчання  [Текст] / Р. М. Лещук // Трудове навчання в шк. – 2016. - № 22. – С. 8-14.

Про актуальність і необхідність використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі свідчить зацікавленість багатьох учених у розв’язанні цієї проблеми. Створення професійного сайта потребує спеціальних знань та вмінь або значних фінансових витрат на оплату праці фахівців. Тому, ураховуючи фінансовий стан учителів, необхідно знайти можливість створити повноцінний сайт прийнятної якості, який можна використовувати в системі педагогічної діяльності. У системі иСоz багато вчителів уже створили сайти та використовують їх за різним призначенням. Існують в українському сегменті мережі Інтернет також сайти різних методичних об»єднань.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: