14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

 (20-26 липня 2020 р.)

                Українська мова та  література

                Радченко, Ю. В. Написання прийменників разом, окремо й через дефіс [Текст] : 7 клас / Ю. В. Радченко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 16/17/18. - С. 12-15.

                Вміщено розробку навчального заходу з української мови для 7-го класу. Серед пропонованих до застосування методів та прийомів навчання відзначимо такі: дидактична гра, робота з підручником, перегляд навчальної презентації, спостереження над мовним матеріалом, аналіз мовних явищ, творче конструювання, моделювання, мовний розбір, виконання індивідуальних завдань за картками, виконання завдання «Дбаємо про культуру мовлення» (письмово), евристична бесіда тощо. Типологічно представлений захід є комбінованим уроком засвоєння знань.

                Габорак В. І. Мовленнєвий етикет українців. Цикл уроків розвитку мовлення [Текст] : 10 клас / В. І. Габорак // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 16/17/18. - С. 27-40. - Бібліогр.: 8 назв.

                Презентовано навчальний матеріал, що представляє методичну і пізнавальну цінність для вчителів-словесників. Зокрема, йдеться про конспекти уроків української мови для 10-го класу в контексті розвитку мовлення. Навчальні заходи мають такі назви: «Поняття про український мовленнєвий етикет. Привітання та звертання українців» (урок 1), «Етикет знайомства. Культура діалогу й телефонної розмови» (урок 2), «Як традиційно українці висловлюють вдячність та просять вибачення. Мовний етикет у транспорті» (урок 3), «Аудіювання тексту «Чи люблять українці говорити компліменти» (урок 4), «Усний переказ тексту близько до змісту» (урок 5).

                Кизименко О. М. Байка "Ведмежий суд" Є. Гребінки - осуд несправедливого чиновницького суду [Текст] : 9 клас / О. М. Кизименко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 16/17/18. - С. 19-22. - Бібліогр.: 7 назв.

                Подано конспект начального заходу з української літератури для 9-го класу. Мета заходу (урок-дослідження): ознайомити школярів із творчістю Євгена Гребінки, розвивати інтелектуальні здібності, пам'ять, увагу, образність мислення, мовлення, уміння розкривати образи твору, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці, виховувати в учнів любов до краси рідного слова. Обладнання до уроку: портрет Є. Гребінки, твори письменника, ілюстрації до творів, учнівські презентації. 

                Римар Н. В. Мелетій Смотрицький і його "Тренос" на тлі доби [Текст] / Н. В. Римар // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 16/17/18. - С. 72-77.

                Опубліковано матеріали розробки навчального заходу з української літератури. Мета уроку (типологічно навчальний захід є уроком-конференцією): ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом М. Смотрицького, розкрити ідейний зміст «Треносу», розвивати навички самостійно готувати повідомлення, вміння чітко і послідовно висловлювати думки; виховувати повагу до історичного минулого рідного краю. Обладнання до навчального заходу: портрет М. Смотрицького, виставка творів письменників-полемістів, текст «Треносу», фотосторінка, презентація «Мелетій Смотрицький».

Біологія

Голованець О. М. Технологічний підхід до вивчення природничих дисциплін - один зі шляхів реалізації завдань сучасної освіти [Текст] / О. М. Голованець // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 16/18. - С. 2 - 5. - Бібліогр.: 4 назви.

                У статті висвітлено основні форми і методи організації навчально-виховного процесу при вивченні біології, представлені ефективні засоби інтерактивного навчання, які забезпечують найбільшу активізацію розумової і пізнавальної діяльності учнів.

Завгородня Т. І., Завгородній В. П. Пізнавальний проект-подорож «Цибуля та часник» [Текст] / Т. І. Завгородня, В. П. авгородній // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 16/18. - С. 45 - 47. - Бібліогр. в кінці ст..

                Публікація присвячена позакласній роботі з біології. Подається розробка позакласного заходу як пізнавальний проект-подорож. Його мета: ознайомити учнів з невід’ємними вітамінними продуктами українського столу з цибулею та часником; показати яке важливе значення вони мають у житті українців; розвивати вміння  пошуку інформації з теми, логічне мислення, вміння спілкуватися в групі задля досягнення поставленої мети; виховувати в учнів повагу до рідних традицій, естетичні смаки та відповідальність. Під час проведення заходу використовуються такі методи роботи та педагогічні прийоми: розповідь, бесіда, розгадування кросворду.

Козленко Олександр. Навчальна програма курсу за вибором «Моделювання в біології» [Текст]: 10-11 кл. / О. Козленко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 26 - 32.

                Програма курсу «Моделювання в біології. 10 - 11 класи» містить опис структури курсу, очікувані результати  навчально-пізнавальної діяльності учнів та орієнтовний календарно-тематичний план курсу. Програма містить класифікацію моделей, приклади моделей, що належать до різних класів (об’ємні, графічні, математичні, вербальні, імітаційні, семіотичні), та їхнього використання в навчанні біології.

Прокопчук О. А. Організація роботи з обдарованими учнями на уроках біології [Текст] / О. А. Прокопчук // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 16/18. - С. 6 - 22.

                Матеріали статті дають відповіді на питання як працювати з обдарованими дітьми на уроках біології та в позакласній роботі з біології . У ньому вміщені  уроки, заходи, які можна використати для поглиблення знань з предмета та виявлення обдарованих дітей. Виокремлюється такий аспект роботи «використання проблемних завдань та кросвордів під час роботи з обдарованими дітьми». У «Додатках» дається анкета «Обдарована дитина», тест «Чи розвиваєте ви здібності своїх учнів?», «Пам’ятка вчителю, який працює з обдарованими дітьми», «Алгоритми роботи з обдарованими дітьми».

Хімія

Величко Людмила. Навчальна програма курсу за вибором «Органічні речовини» [Текст] / Л. Величко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 33 - 36. - Бібліогр.: 4 назви.

                Курс за вибором «Органічні речовини» призначений для профільного рівня навчання, оскільки пропонує новий підхід до узагальнення знань про органічні речовини, а саме з позицій електронних ефектів у молекулах і хімічних реакцій органічних речовин. Завдання курсу: узагальнити знання про будову і властивості органічних речовин; ознайомити з успіхами органічного синтезу в створенні практично корисних речовин; розкрити причини багатоманітності та структурну ієрархію органічних речовин як прояви багатоманітності у природі; розширити обсяг ключової компетентності учнів з природничих наук і предметної хімічної компетентності.

Грабовий Андрій. Навчальний хімічний експеримент як засіб формування предметної компетентності з хімії [Текст] / А. Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 14 - 15. - Бібліогр.: 13 назв. - Закінчення. Поч.. див.: Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - №1.

                Необхідною умовою вивчення хімічних реакцій є демонстраційний та учнівський експеримент. Його методична функція змінюється від етапу до етапу. Якщо на початку вивчення експеримент виконує функцію змісту, тобто є об’єктом вивчення, то в подальшому він все більше набуває функції засобу навчання, за допомогою якого  активізується мислення учнів. У цій публікації описується П’ятий етап, тема якого «Розвиток поняття про хімічну реакцію з погляду енергетики процесів» та Шостий етап, тема якого «Розвиток поняття про хімічну реакцію на прикладі органічних сполук».

Лазарко Марія. Квест-технології як форма реалізації ключових компетентностей учнів [Текст] / М. Лазарко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 11 - 13. - Бібліогр.: 10 назв.

                У статті розкрито використання інноваційної квест-технології у навчально-виховному процесі. Квест розглядається як інтелектуально-динамічна гра, суть якої полягає у проходженні вказаного маршруту за умови виконання спеціально підготовлених завдань. В його основі лежить інтелектуальне змагання з елементами рольової гри. Описано види, структуру, етапи підготовки, послідовність проходження етапів квесту. Звертається увага на переваги квестів у навчально-виховному процесі та їх значення. Упровадження квест-технологій в освітній простір сприяє підвищенню якості навчання, зацікавленості учнів до вивчення предметів, розвитку ключових компетентностей у контексті НУШ.

Мала Наталя. Математичні способи розв’язування задач на суміші [Текст] / Н. Мала // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 20 - 21.

                Важливим складником системи навчання хімії є розв’язування розрахункових задач. У статті пропонуються математичні способи розв’язування задач на суміші. Суміші - це складні системи , що складаються  з двох або більше речовин. Розв’язуючи завдання, автор зауважує, пам’ятати, що речовини суміші зазвичай не реагують між собою. В одне рівняння їх не записуємо, а коефіцієнти в рівняннях не не дорівнюють мольному співвідношенню суміші.

Триполко О. В. Використання дистанційної освіти під час вивчення хімії [Текст] / О. В. Триполко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 11/12. - С. 2 - 11. - Бібліогр.: 6 назв.

                У статті розкривається сутність дистанційного навчання та подаються кілька його визначень, його засоби  та характеристики. Розкриваються переваги дистанційного навчання та можливості, які надає оболонка  дистанційного навчання. Розглядаються методи вивчення СНД «MOODLE». У вигляді таблиці наведено порівняння традиційних методів навчання та елементів СНД «MOODLE».

Савчин Марія. Дослідницькі методи навчання хімії - основа технології навчання як дослідження [Текст] / М. Савчинн // Біологія і хімія в рідній шк. - 2020. - № 2. - С. 7 - 11. - Бібліогр.: 19 назв.

                У статті розкривається необхідність ширшого впровадження в шкільний курс хімії дослідницьких методів, що є підгрунтям для створення технології навчання як дослідження. Використання цієї технології передбачає формування спеціальних (предметних) компетентностей, які є складником  надпредметних (базових) компетентностей.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: