9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

 (13-19 липня 2020 р.)

                                Зарубіжна  література

Желізко, Юлія. Духмяний урок. Два уроки за романом Йоанни Яґелло "Кава з кардамоном" [Текст] / Ю. Желізко // Всесвітня література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 38-48.

Пропонуються конспекти двох уроків зарубіжної літератури для 10-го класу за романом «Кава з кардамоном» відомої польської письменниці та журналістки, авторки творів для дітей та молоді - Йоанни Яґелло. Упродовж навчальних заходів використовуються такі методи, прийоми та форми роботи як: бесіда, літературна мандрівка, повідомлення учнів, створення ескізу шкільної форми, колективне складання таблиці, формування родового дерева (головної героїні твору), творче завдання, складання діаграми, робота з ілюстрацією та музичним твором, робота зі схемою, «кавовий» тест, та ін.

Козієва, Віталіна. Мотивація як гачок для "лову" учнів [Текст] / В. Козієва // Всесвітня література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 23-27.

Пропонуються застосовані автором статті у шкільній практиці, вчителем зарубіжної літератури, прийоми мотивації навчальної діяльності, адаптовані у дистанційний формат роботи з учнями. Серед рекомендованих прийомів відзначимо такі: використання відеоряду (пісня, кліп, та ін.), парадоксальна ситуація, надання логічної суперечності, використання творчих завдань, цікаві факти, демонстрація експерименту, прогнозування розвитку подій. Подані у публікації прийоми презентуються у формі таблиці із вказівкою авторів (поети, письменники) та їхніх творів, а також класів (5-й клас, 6-й клас, та ін.), під час навчання в яких реалізуються прийоми. Для 5-го класу обрано твори М. Цвєтаєвої, Туве Ясен й Роальда Дала, для 6-го - Рея Бредбері, Роберта Шеклі та Астрід Ліндгрен, для 7-го Герберта Уеллса, Айзека Азімова та ін., для 8-го - Антуана де Сент-Екзюпері й Ричарда Баха, для 9-го класу - Еріка Сігела, М. Булгакова та ін. 

Хряпко, Лариса. Навчатися, граючись, і сміятися, діючи! Урок за твором Дж. Стронга "Гармидер у школі" [Текст] / Л. Хряпок // Всесвітня література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 33-37.

Опубліковано матеріали розробки уроку зарубіжної літератури для 5-го класу за твором «Гармидер у школі» відомого англійського письменника, автора численних книжок для дітей та юнацтва - Джерелі Стронґа. Обладнання для проведення уроку: екран, проєктор, роздатковий матеріал, книга Дж. Стронга «Гармидер у школі» та ПК (планшети). За видовими ознаками поданий навчальний захід є уроком засвоєння нових знань, умінь та навичок, за типологічними - уроком позакласного читання.

                Історія. Суспільствознавчі дисципліни

Коляда Ігор, Карабардін Андрій. США у першій половині ХІХ століття. Громадянська війна 1861-1865 років [Текст]: всесвіт. історія: 9 кл. / І. Коляда, А. Карабардін // Історія в рідній шк. - 2020. - № 3. - С. 17 - 22.

Пропонується методична розробка уроку із всесвітньої історії, який має таку мету: сформувати в учнів уявлення про США в першій половині ХІХ століття; проаналізувати два шляхи ринкової революції США; розглянути причини, перебіг та наслідки Громадянської війни та територіальну експансію США на американському континенті; порівняти демократичну та республіканську партії; розвивати  в учнів уміння оцінювати шлях розвитку США, висловлювати власну думку про Громадянську війну в США. За типом уроку - це комбінований урок.

Коляда Ігор, Ільницький Ігор. Конституція України, особисті (громадянські) права та свободи громадян України [Текст]: правознавство: 10 кл. / І. Коляда, І. Ільницький // Історія в рідній шк. - 2020. - № 3. - С. 23 - 27.

Описаний урок правознавства має таку мету: сформувати в учнів уявлення про взаємозв’язок  та взаємообумовленість прав і свобод особи та громадянина, також їхнє закріплення в Конституції України; з’ясувати рівень знань учнів змісту статей Конституції України; схарактеризувати  та розкрити зміст особистих прав і свобод людини та громадянина; розвинути в учнів уміння користуватися нормативно-правовими актами, працювати з текстом Конституції України, уміння практичного використання знань про особисті права та свободи; виховувати активну громадянську позицію. За типом уроку - урок вивчення нового матеріалу. Урок проводиться у формі прес-конференції.

Машика В. Т. Дидактичні матеріали до Виборчого Кодексу України [Текст] / В. Т. Машика // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 16/18. - С. 15 - 30.

Автор пропонує увазі читачів дидактичні матеріали до Виборчого Кодексу України, які можуть бути використані для перевірки рівня знань профільних класів, предметних компетентностей у царині виборчого законодавства.

Скиба Марія. Історіографія діяльності В’ячеслава Чорновола [Текст] / М. Скиба // Історія в рідній шк. - 2020. - № 3. - С. 12 - 16. - Бібліогр.: 30 назв.

Досліджено наукові публікації про діяльність громадського, політичного діяча та лідера партії Народний Рух України. Особливу увагу приділено працям про діяльність В. Чорновола та його ролі у розбудові незалежної України. Проаналізовано політичну діяльність В. Чорновола та висвітлено його участь у боротьбі за незалежність України.

Трубчанінов Микола. Історичні форми організації професійної підготовки майстрів українських народних промислів у другій половині ХІХ - на початку ХХ століття [Текст] / М. Трубчанінов // Історія в рідній шк. - 2020. - № 3. - С. 37 - 41. - Бібліогр.: 26 назв.

У цій розвідці комплексно досліджуються основні фактори становлення та історія розвитку професійно-технічної освіти українських кустарів і ремісників протягом другої половини 19 століття. Матеріали можуть бути використанні вчителями для підготовки уроків історії України.

Чаркіна Т. І. Вчимо критично мислити на уроках історії та правознавства [Текст] / Т. І. Чаркіна // Історія та правознавство : наук.-метод. журн. - 2020. - № 16/18. - С. 10 - 14. - Бібліогр.: 7 назв.

У статті розглядаються питання, актуальні для навчання критичного мислення на уроках історії та правознавства: яким має бути сучасний урок; якою є роль учителя на таких уроках; чим зумовлена необхідність використання сучасних інноваційних методик; умови для навчання постановці правильних питань; стратегії та прийоми, що сприяють розвиткові вміння ставити запитання; тримбілдинг на уроках історії як згуртувати учнів. приклад історичного тимбілдингу); сторітелінг на уроках історії та правознавства.

Предмети художньо-естетичного циклу

Андрієвська О. Б. Музичний квест для учнів 5 - 7-х класів [Текст] / О. Б. Андрієвська // Мистецтво в шк.:музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 6. - С. 2 - 4. - Бібліогр.: 6 назв.

Проведення музичного квесту має таку мету: поглибити знання учнів про музичну культуру українського народу, духовне значення української пісні у світі; ознайомити з творчістю видатних українських композиторів; розвивати  творчі вміння та навички, естетичний смак учнів; виховувати любов до національної музичної культури.

Бесєдіна В. Г. Створення оригінальної п’єси в дитячому театральному колективі [Текст] / В. Г. Бесєдіна // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 6. - С. 16 - 19. - Бібліогр.: 4 назви.

Керівники дитячих театральних колективів  часто стикаються з проблемою добирання репертуару для здійснення постановки у дитячому театрі. Особливо складно знайти матеріал, який зацікавить саме студійців-підлітків , адже дитячі казки їм уже не цікаві, а щоб поставити виставу для дорослого театру (наприклад із класичного репертуару), бракує майстерності та досвіду. Авторка, викладач театральних дисциплін (м. Харків, ХСШ № 133 «Ліцей мистецтв), описує власний досвід роботи з дитячим театральним колективом та методикою створення оригінальної п’єси для дітей.

Нечай М. І. Вокально-хорова діяльність на уроках музичного мистецтва (технологія вокально-хорового співу) [Текст] / М. І. Нечай // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 6. - С. 22 - 31. - Бібліогр.: 7 назв.

Провідним завданням вокально-хорової діяльності учня є художньо-творчий розвиток та вокально-хорові навички. У статті розглядається вокально-хорова діяльність як складний інтегрований процес, спрямований на  усвідомлення художньо-образного змісту музичних творів і відтворення його у музичній діяльності, цілеспрямоване формування особистості у процесі вокально-хорового навчання учнів, що відкриває широкі можливості для розвитку творчих здібностей учнів і стимулює формування духовної культури та національного піднесення школярів. Вокально-хорову діяльність на уроках музичного мистецтва можна розподілити га декілька етапів, які описуються у пропонованому матеріалі.

Підготували: Ковпак В. О., Северин О. П.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: