14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

 (6-12 липня 2020 р.)

                Українська мова та  література

                   Бондаренко, Юрій. Словесно-жанровий аналіз літературного твору [Текст] / Ю. Бондаренко // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 7-11. - Бібліогр.: 5 назв.

 У науковій розвідці розкривається процес комплексного вивчення словесної та жанрової природи літературного матеріалу. Автор розглядає основні види діяльності, що можуть бути в цих межах, досліджує систему знань та вмінь, що підлягають формуванню у школярів. Змістовий комплекс наукової статті може застосовуватись у процесі організації текстуальної роботи учнів, а також може бути використаний вчителем-словесником у шкільній роботі.

                Вайзброт, Леся. Практикоорієнтовані методи навчання української мови учнів 10 класу [Текст] / Л. Вайзброт // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 27-28. - Бібліогр.: 7 назв.

Матеріали статті розкривають важливі проблеми лінгводидактики на сучасному етапі її розвитку, потребу застосування практикоорієнтованих методів навчання української мови у старшій школі. У публікації з’ясовано роль та значення вказаних методів, їхній вплив на успішне засвоєння знань, умінь та навичок. Досліджено дотеперішній науковий доробок педагогів, які спираються на практико орієнтовані методи навчання, намагаючись вирішити проблеми лінгводидактики.

                 Дерменжи, Наталія. Прикладні аспекти формування ключових компетентностей учнів 10 класу (на матеріалі підручника "Українська мова (профільний рівень)" [Текст] / Н. Дерменжи // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 19-26. - Бібліогр.: 6 назв.

Як відомо, до ключових компетентностей у програмі з української мови для профільних класів на сучасному етапі державотворення та розвитку освітніх технологій зараховують: спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; екологічна грамотність і здоровий спосіб життя; математична компетентність, та ін. У статті досліджується поняття «компетентнісний підхід» та ключові компетентності, формування яких передбачено у процесі вивчення української мови у 10 класі у програмі з української мови (профільний рівень). Розглянуто особливості кожної із компетентностей на прикладі завдань і вправ підручника з української мови: "Українська мова (профільний рівень)" (Авторський колектив: С. Караман, О. Караман, О. Горюшкіна, Л. Попова).

                Кравченко, Ольга. Українська поезія. Павло Тичина. Життя і творчість. Феномен "кларнетизму". Збірка "Сонячні кларнети". "Арфами, арфами...", "О панно Інно". Бінарний урок: українська література, англійська мова [Текст] / О. Кравченко // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 5. - С. 55-61.

Вміщено розробку бінарного уроку: українська література, англійська мова. Упродовж навчального заходу передбачається використання таких методів, прийомів та форм навчання як: бесіда, інсценізація, розповідь, порівняльний аналіз, робота в групах, метод «Сенкан», прийом «Установіть відповідність», дослідницька робота, та ін. Міжпредметні зв’язки уроку: українська література, живопис, музичне мистецтво, англійська мова, історія України. 

Інформатика

                 Граб Н. В. Методи і засоби створення цікавого уроку [Текст] / Н. В. Граб, О. М. Граб  // Інформатика в школі. - 2020. - № 6.- С. 8-12.

У статті автори пропонують проведення у 8 класі підсумкового уроку з теми «Алгоритми з розгалуженнями» де варто запропонувати учням розробку нескладних ігрових програм, наприклад, «Угадай число», «Щасливі числа». Ці програми дозволять продемонструвати застосування конструкції if... в ігровій сфері, спонукати муть творчих учнів до створення подібних ігрових проектів як самостійно, так і в команді.

               Кудрей С. О. Сучасні виклики Інтернету: інтелектуальна власність та авторське право / С. О. Курей //  Інформатика в школі. - 2020. - № 6. - С. 5-8.

У статті автори пояснюють основні терміни, пов’язані з авторським правом та інтелектуальною власністю. Згадується також, що до порушення права інтелектуальної власності належать піратство, плагіат, підроблення та зміна інформації тощо. Інтернет для нас вільний у користуванні, але провайдери веб-сайтів також мають свої права та можуть  втручатися, коли хтось порушує закон.

              Огу Е. В. Безпечне користування Інтернетом [Текст]: 5 клас / Е. В. Огу  // Інформатика в школі. - 2020. - № 6.- С. 2-4.

 Автор пропонує урок із використанням психологічного методу . казкотерапії при вивченні теми «Безпечний Інтернет». На прикладі позитивних персонажів учень засвоює найкращі людські риси, а негативні герої казок викликають у нього несприйняття, осуд. Казкотерапія допомагає долати високий рівень тривожності, різноманітні страхи, агресивність.

Географія

           Коберник С. Г., Афанасьєва В. В. Сучасні електронні засоби для модернізації освітнього процесу з географії в школі [Текст] / С. Г. Коберник, В. В. Афанасьєва // Географія та економіка в рідній шк. - 2020. - № 5. - С. 21 - 26. - Бібліогр.: 7 назв.

Навчально-методичне забезпечення для вивчення шкільних курсів географії постійно оновлюється й урізноманітнюється, не зважаючи на те, що  головним джерелом засвоєння програмного матеріалу для учнів залишається підручник з географії, сучасні електронні засоби здатні його істотно доповнити й модернізувати. У статті акцентується увага на дидактичних можливостях окремих електронних засобів для підвищення ефективності організації освітнього процесу з географії в закладах загальної середньої освіти.

            Коцюрба С. В. Уроки до теми «Первинний сектор господарства» [Текст]: 9 кл. / С. В. Коцюрба // Географія та економіка в в рідній шк. - 2020. - № 5. - С. 27 - 34. - Бібліогр.: 26 назв.

Ця публікація закінчує друкування уроків учительки С. В. Коцюрби з Вінничини до розділу «Первинний сектор економіки», що вивчають у 9 класі. До уваги вчителів розробки уроків з теми «Видобування металічних руд. Розвиток і розміщення їх виробництва» (урок 9) та урок 10 «Видобування нерудної мінеральної сировини». Авторка також пропонує два варіанти тестів до узагальнення знань з теми «Первинний сектор економіки» (урок 11).

              Назаренко І. Г. Формування в учнів географічної компетентності в умовах дистанційного навчання [Текст] / І. Г. Назаренко // Географія та економіка в рідній шк. - 2020. - № 5. - С. 15 - 20. - Бібліогр.: 10 назв.

У статті розкриваються актуальні питання  з формування географічних компетентностей в учнів через дистанційне навчання з використанням цифрових технологій. Аналізуються переваги  та недоліки дистанційного навчання.

              Федоренко Ю. А. Технології навчання онлайн з географії [Текст] / Ю. А. Федоренко // Географія та економіка в рідній шк. - 2020. - № 5. - С. 12 - 14. - Бібліогр.: 3 назви.

У статті окреслюються характерні ознаки та переваги дистанційного навчання. Описуються мінімальні вимоги до обладнання для дистанційного навчання та онлайн-платформи, які забезпечують дистанційне навчання з географії. Подаються поради вчителям географії під час організації дистанційного навчання.

Формування пізнавального інтересу учнів на уроках фізичної географії засобами проблемних завдань [Текст] / укладач: А. А. Бут, к. п. н. // Географія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 11 - 12. - С. 18 - 36.

 статті розкриваються такі питання означеної теми: теоретичні засади формування пізнавального інтересу учнів на уроках фізичної географії; методична організація проблемного уроку з фізичної географії; формування пізнавального інтересу учнів на уроках фізичної географії засобами проблемних завдань. У «Додатках» подаються приклади проблемних завдань з теми «Атмосфера» (6 клас)» та «Австралія» (7 клас).

Підготували : Ковпак В. О., Северин . О.П., Туркало О. М.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: