14 вересня – 100 років від дня народження Геннадія Петровича Кондратенка (1920–1999), українського лікаря, мікробіолога, педагога; 15 вересня – Міжнародний день демократії; 130 років від дня народження Агати Крісті [уроджена – Мері Кларісса Міллер (1890–1976)], англійської письменниці; 90 років від дня народження Олега Олександровича Лапоногова (1930–2011), українського нейрохірурга; 75 років від дня народження Людмили Михайлівни Скирди (1945), української поетеси, перекладачки, літературознавця, критика, культуролога; 16 вересня – Міжнародний день збереження озонового шару; 200 років від дня відкриття (1820) Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (на той час – Гімназія вищих наук князя О. А. Безбородька); 17 вересня – День рятівника; 140 років від дня народження Іларія Івановича Карбулицького (1880–1961), українського письменника, видавця, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Євгена Микитовича Лисика (1930–1991), українського театрального художника, педагога; 18 вересня – 110 років від дня народження Михайла Івановича Чабанівського [справж. – Циба (1910–1973)], українського письменника, журналіста; 19 вересня – День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 110 років від дня народження Анатолія Семеновича Бережного (1910–1996), українського хіміка і технолога в галузі силікатів; 80 років від дня народження Сергія Андрійовича Андронаті (1940), українського хіміка-органіка; 60 років від дня народження Оксани Стефанівни Забужко (1960), української письменниці, поетеси, есеїстки, перекладачки, культуролога, громадської діячки; 20 вересня – День працівника лісу; 125 років від дня народження Дмитра Костянтиновича Зерова (1895–1971), українського вченого-ботаніка; 75 років від дня народження Світлани Андріївни Йовенко (1945), української поетеси, публіцистки, прозаїка, перекладачки, критика; 50 років від дня народження Дари Корній [справж. – Мирослава Іванівна Замойська (1970)], української письменниці, прозаїка; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

(29 червня -5 липня 2020 р.)

                               Зарубіжна  література

Гладка, Л. П. Е. Портер "Полліана" [Текст] : 5-й клас / Л. П. Гладка // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 9/10. - С. 53-60. - Бібліогр.: 10 назв.

Увазі вчителів-словесників презентовано розробку уроку зарубіжної літератури для 5-го класу на тему: «Елеонор Портер "Полліана". Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя мешканців Белдінґсвіля». За типом вказаний захід є комбінованим уроком. Серед методів, прийомів та форм роботи, що використовуються на уроці, відзначимо такі: бесіда, слово вчителя, психологічне налаштування, робота з епіграфом, поетична мозаїка, аналіз образу героя літературного твору, інтерактивні приойми «Упізнай героя за реплікою», «Асоціативний ланцюжок», постановка проблемного питання, інтерактивна гра «Сонечко» та ін.  

Даниленко, Т. М. Е. М. Гемінґвей "Старий і море" [Текст] : 11-й клас / Т. М. Даниленко // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 9/10. - С. 61-64.

Вміщено конспект уроку зарубіжної літератури для 11-го класу на тему: «Е. М. Гемінґвей "Старий і море". Трагічне безсилля людини та її нездоланність. Філософсько-символічна сутність сюжету повісті-притчі. Особливості стилю письменника». Методи, прийоми та форми роботи., що застосовуються під час уроку: робота з епіграфом, слово вчителя, літературознавча робота (запис до зошитів), самостійна робота складання опорного конспекту уроку, інтерактивний прийом «Мікрофон». Типологічно представлений навчальний захід є уроком поглибленої роботи над текстом.

Керницька Л. І., Курпела, Т. Д. Тема війни в літературі [Текст] / Л. І. Керницька, Т. Д. Курпела // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 9/10. - С. 65-68.

Опубліковано розробку уроку зарубіжної літератури на тему: «Тема війни в літературі (за творами Б. Лепкого «Мишка», К. Симонова «Жди мене»)». Мета навчального заходу: за допомогою навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній - формувати ключові й предметні компетентності та компетенції. За типом навчальний захід є уроком здобуття нових знань та формування на цій основі вмінь і навичок. Обладнання до навчального заходу: портрети Б. Лепкого й К. Симонова, підручник, мультимедійна презентація за темою уроку, медіазасоби тощо.

Географія

Іванова О. М., Шевченко О. В. Ресурсозабезпеченість паливними корисними копалинами. Електронні таблиці [Текст]: 9 кл. / О. М. Іванова, О. В. Шевченко // Географія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 9/10. - С. 17 - 20.

Пропонується методична розробка уроку, навчальна мета якого: з географії - закріпити  та систематизувати знання про природно-ресурсний потенціал (ПРП); з інформатики - актуалізувати та закріпити раніше вивчений матеріал, навчитися складати та реалізовувати алгоритм обчислювального завдання в електронних таблицях Excel.  Тип уроку - урок формування й засвоєння знань і навичок. Форма уроку - інтегрований урок з географії та інформатики у вигляді ділової гри.

Малая О. І. Формування самоосвітньої компетентності учнів на уроках географії [Текст] / О. І. Малая // Географія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 9/10. - С. 8 - 16. - Бібліогр.: 10 назв.

Компетентність саморозвитку та самоосвіти пов’язана з потребою і готовністю постійно навчатися, а знання є основою будь-якої компетентності. Основою представленого досвіду, який описується у цій статті, є ідея підвищення рівня навчальних досягнень з географічної освіти на підставі системної підготовки учнів до самоосвітньої діяльності, формування самоосвітньої компетентності та створення умов для саморозвитку школярів, що зумовить підготовку випускника, здатного до саморозвитку компетентного у власній життєдіяльності. Автор подає рекомендації роботи з текстом (підручником та науково-популярною літературою), обґрунтовує доцільність використання пам’яток, алгоритмів, структуровано-логічних схем, які дають змогу ефективно виконувати певні завдання і сприяють розвитку відповідних умінь та навичок. Зразки їх наводяться у «Додатку».

Негеля Т. В. Реалізація компетентнісного підходу на уроках географії [Текст] / Т. В. Негеля // Географія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 9/10. - С. 4 - 7.

Останнім часом все більшого значення в освіті набуває компетнтнісний підхід, оскільки саме компетнтності, на думку багатьох міжнародних експертів, є тим індекатором, що дають змогу визначити готовність учнявипускника до подальшого особистого розвитку й до активної участі в житті суспільства. Географічна компетентність є дуже важливою у сучасному глобалізованому світі, оскільки дає змогу формувати  комплексний погляд на світ, визначати просторові Зв'язки між його компонентами, давати оцінку  та висловлювати власне ставлення до проблем сьогодення.  Автор пропонує методичні орієнтири формування географічної компетентності та наводить приклади із власного педагогічного досвіду. Наприклад, застосування географічних задач як один із способів формування географічної компетентності. \

Фізична культура

Абашина І. В. Про перший етап навчання плавання ш колі [Текст] / І. В. Абашина // Фізичне виховання в школах України. - 2020. - № 6. - С. 16.

Стаття з досвіду роботи. Починаючи з другого класу учні школи відвідують уроки плавання за розкладом, кожен третій урок. Вчителі проводять уроки в залі згідно з планувальними документами, а третю годину  відводять для опанування елементів плавання. На першому етапі навчання використовують комплекси аквааеробіки, елементи синхронного плавання, ігри та естафети у воді, що ефективно сприяє опануванню навичок поводження у воді.

Ільницька Г. С. Теоретичні тести з фізичної культури для учнів 5-9-х класів [Текст] / Г. С. Ільницька // Фізичне виховання в школах України. - 2020. - № 6. - С. 4-12.

Тестові питання були розроблені на основі навчальної програми «Фізична культура» для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9-х класів для реалізації навчальної, розвивальної, пізнавальної та виховної мети.  В умовах дистанційного навчання складання  тестових завдань є одним із факторів, який дає змогу оцінити навчальні досягнення учнів та отримати підсумкову об»єктивну оцінку учнів, а вчителеві значно полегшить оцінювання теоретичних знань.

Ільницька Г. С. Скейтбординг [Текст]/ Г. С. Ільницька // Фізичне виховання в школах України. - Популярна енциклопедія спорту. - 2020. - № 6. - С.12-1-12-8.

Скейтбординг є однією з найбільш популярних «дискових культур» у світі. Катання на дошці по твердому покриттю існує вже понад півстоліття. За цей час воно здолало шлях від сьогочасної забави серферів до багатотисячної індустрії з культовими брендами, особистостями й особливим поглядом на навколишню дійсність. Стаття подає відомості про устрій скейта, трюки скейтбордингу, основи  спортвного скетбордингу, сучасний розвиток міських спортивних захоплень, міжнародний день скейтбордингу тощо.

Предмети художньо-естетичного циклу

Малая О. А. STEM-урок «Вишиванка - невмирущий оберіг» [Текст] («Образотворче мистецтво: 7 кл.) / О. А. Малая // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5. - С. 11 - 13.

Пропонується методична розробка уроку мета якого - створити умови для ознайомлення учнів із регіональними особливостями та символікою вишивки; забезпечити практичнее використання учнями традиційної символіки та кольору в орнаментах вишивки; стимулювати усвідомлення учнями фундаментального значення народного мистецтва й цінність особистого внеску в розвиток української культури. Ставиться завдання - застосовувати здобуті знання для творчої самореалізації під час практичної роботи. Під час проведення уроку використовується такий візуальний ряд: мультмедійні презентації учнів за темою уроку, вистака вишиванок майстрині О. І. Несінової, вишита бісером сорочка роботи Л. К. Салиган. Тип уроку - STEM-урок.

Мельникова О. В. «Здоров’я, настрій і краса в палітрі весняних кольорів» [Текст]: («Фізична культура» + «Образотворче мистецтво»: 6-й кл.) / О. В. Мельникова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5. - С. 14 - 16.

Бінарний урок образотворчого мисецтва та фізичної культури розроблено для учнів 6-го класу, які навчаються за программою для сліпих дітей і дітей з порушенням зору. Навчальна мета:  продовжувати ознайомлювати учнів із художніми матеріалами та інструментами; учити правильно тримати пензель і аккуратно  використовувати фарбу; закріпити вміння  наносити мазки на аркуш паперу, використовуючи всю поверхню аркуша; учити передавати  форму та колір квітів, правильно розташовувати зображення; навчати учнів основних гімнастичних вправ, основних рухів, ігор; удосконалювати навички правильної постави.

Спиця Н. Г. «Нарешті вже веснонька люба прийшла…»: подорож до казкового лісу [Текст]: (заняття гуртка) / Н. Г. Сриця // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5. - С. 23 - 25.

Пропонується опис заняття гуртка музичного мистецтва. Його мета: розвивати в дітей креативність, уяву, увагу, творчі здібності, емоційне образнее відчуття, пластичність; закріплювати навички співу без напруження, правильно інтонувати мелодію;формувати вміння розв'язувати  нескладні творчі завдання, передавати простий ритмічний рисунок. Музичнй матеріал: музична п'єса «Квітень. Пролісок» із фортипіанного циклу «Пори року» П. Чайковського; пісні («Повертайся, ластівко» ((муз. В. Верменича, сл. М. Сингаївського), українська народна пісня «Вийди-вийди, сонечко»).

Підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: