7 липня –Різдво пророка Іоанна Хрестителя. День Івана Купала; День працівника природно-заповідної справи; 60 років від дня створення (1960) Інституту експериментальної патології, онкології і радіобіології ім. Р. Є. Кавецького НАН України (на той час – Український (Київський) науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної онкології МОЗ УРСР) ; 120 років від дня народження Юрія Корнійовича (Корнелійовича) Смолича (1900–1976), українського письменника, прозаїка, публіциста, драматурга, мемуариста, критика, журналіста, громадсько-політичного діяча;  8 липня – День родини ; 110 років від дня народження Кирила Андрійовича Куцюка-Кочинського (1910–1991), українського поета, перекладача, громадського діяча (Румунія) ; 100 років від дня народження Вадима Григоровича Кононенка (1920–1983), українського вченого в галузі авіаційної технології та обробки металів тиском; 9 липня – 170 років від дня народження Івана Минчева Вазова (1850–1921), болгарського письменника, громадського діяча; 10 липня – 125 років від дня народження Карла Генріха Марії Орфа (1895–1982), німецького композитора, драматурга, музикознавця, педагога, театрального діяча; 120 років від дня народження Петра Степановича Погребняка (1900–1976), українського вченого-лісівника, ґрунтознавця; 11 липня – Всесвітній день народонаселення; 120 років від дня народження Павла Трохимовича Кононенка (1900–1971), українського письменника;  100 років від дня народження Євгена Микитовича Зубцова (1920–1986), українського композитора, диригента; 12 липня – День святих первоверховних апостолів Петра і Павла; День рибалки; 13 липня – 140 років від дня народження Андрія Ілліча (Ільковича) Жука (1880–1968), українського публіциста, геополітика, дипломата; 130 років від дня народження Арнольда (Андрія) Володимировича Кордюма (1890–1969), українського актора, режисера, сценариста;110 років від дня народження Петра Степановича Непорожнього (1910–1999), українського вченого в галузі енергетичного будівництва, державного діяча; 80 років від дня народження Івана Григоровича Сокульського (1940–1992), українського поета, правозахисника, громадського діяча; 14 липня – 120 років від дня народження Олександра Кириловича Горчакова (1900–1960), українського хірурга 15 липня – День українських миротворців; 140 років від дня народження Сергія Івановича Канюка (1880–1945), українського письменника, публіциста, журналіста, педагога, громадського діяча; 120 років від дня народження Володимира Автономовича Грінченка (1900–1948), українського археолога, музеєзнавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

 (22 - 28 червня  2020 р.)

                    Українська мова та  література

                Комінярська, Ірина. Війна - апокаліптична візія дійсності в художній концепції Уласа Самчука [Текст] / І. Комінярська // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 4. - С. 6-10. - Бібліогр.: 10 назв.

                У науковій розвідці розглянуто тему війни як апокаліптичної візії дійсності у літературній спадщині Уласа Самчука. У статті проаналізовано тему війни в авторській концепції письменника у творах «Волинь», «Марія» та «Кулак». Досліджено й доведено, що художня візія світової катастрофи презентована митцем у трьох рівнях: символічному, апокаліптичному й містичному.

                Слоньовська, Ольга. Цикл уроків за творчістю Василя Симоненка. Урок 2. Громадянська лірика. До 85-річчя від дня народження Василя Симоненка [Текст] / О. Слоньовська // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 4. - С. 36-40.

                Подано розробку навчального заходу з української літератури з циклу уроків за творчістю Василя Симоненка. Навчальний захід покликаний: ознайомити учнів із найбільш значимим доробком митця; розкрити високу національну свідомість поета та стійку громадянську позицію його ліричного героя; поглибити вивченне про сюжетний вірш; виховати у школярів активну життєву позицію.

                 Федчук, Наталія. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини [Текст] / Н. Федчук // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 4. - С. 30-31.

                Вміщено конспект уроку української літератури. Мета навчального заходу: з’ясувати роль художньої літератури як однієї з форм духовної діяльності людини; повторити й розширити відомості про функції художньої літератури; розкрити поняття про різні типи образів; удосконалювати навички ідейно-художнього аналізу поезії; виховувати естетичні смаки. Методи, форми й прийоми роботи під час уроку: робота в мікрогрупах, бесіда за запитаннями, розповідь учителя, дослідження-узагальнення, вільний мікрофон.

                Чернюк, Тетяна. Правопис префіксів роз-, без- [Текст] : українська мова: 5 клас / Т. Чернюк // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 4. - С. 41-42. - Бібліогр.: 2 назви.

                Опубліковано розробку уроку української мови для 5-го класу. Мета навчального заходу: повторити й поглибити знання школярів про частини слова; виробити навички правильного написання та вимови слів із префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної мови. Типологічно представлений навчальний захід є уроком-дослідженням.

Математика

Панченко С. Ю. Методика підготовки та створення відеоуроків із математики [Текст] / С. Ю. Панченко // Математика в шк. України. - 2020. - № 13-15. - С. 37-44.

                Під час дистанційного навчання вчителю слід розширювати арсенал зорових і зорово-слухових засобів подачі інформації.  Це реалізується, наприклад, завдяки сервісу «Zoom», за допомогою якого можна організувати і провести з учнями online-урок, призначений учителем, що через об’єктивні та суб’єктивні причини не забезпечує стовідсоткову явку учасників. Відеоуроки доцільно створювати для викладу нового навчального матеріалу, доповнення знань учнів, узагальнення й систематизації вивченого матеріалу.

Старова О. О. Дидактична картотека [Текст]: 5-9 класи / О. О. Старова // Математика в шк. України. - 2020. - № 13-15.- С. 18-37.

                Посібники «Дидактична картотека» - картки з друкованою основою за темами, що охоплюють увесь курс вивчення математики певного класу . У кожній картці дві сторінки. На першій сторінці розміщено завдання, які вчитель може використовувати для зворотного зв’язку на різних етапах вивчення теми під час засвоєння теоретичного матеріалу, формування та відпрацювання вмінь і навичок, оперативного поточного контролю та коригування знань тощо. На другій сторінці - тестові завдання, які можуть передувати тематичній контрольній роботі.

Сукалова Г. П. Найрозумніший [Текст]: інтелектуально-розважальна гра. 9 клас / Г. П. Сукалова // Математика в шк. України. - 2020. - № 13-15.- С.77-62.

                Метою інтелектуально-розважальної гри є поглиблення знань учнів 9 класу з математики, розвивати увагу, логічне мислення учнів, виховувати пізнавальний інтерес до предмета, свідоме ставлення до здобування знань. У грі беруть участь 10 учнів. Їхнє завдання - швидко та правильно відповісти на 6 запитань. Журі стежить за відповідями та веде підрахунки. За правильну відповідь - 1 бал. Час на виконання - 10 хвилин. Два учасники, які набрали найменшу кількість балів, вибувають із гри.

Біологія

Пивоварова Л. М., Приймак О. М. Охорона тваринного світу. Червона книга України. Природоохоронні території [Текст] / Л. М. Пивоварова, О. М. Приймак // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 15 - 17.

                Пропонується методична розробка сучасного уроку біології, цілі якого такі: навчальна: сформувати знання про природно заповідний фонд України та особливості його розташування; ознайомити  з найвідомішими природно-заповідними територіями України, своєї області, села;  проаналізувати проблеми й визначити шляхи збереження біорізноманіття й охорони природи; розвивальна: розвивати вміння використовувати вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки; навички відповідального ставлення до природи, формувати законослухняного громадянина; виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, любов до свого краю, своєї країни, планети Земля.

Сєрік О. В. Мас-медіа як засіб формування інформаційно цифрової компетентності [Текст] / О. В. Сєрік // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 4 - 9. - Бібліогр.: 5 назв.

                У статті описується педагогічний досвід формування інформаційно-цифрової компетентності з біології та екології на уроках та позакласній роботі через мас-медіа. Інноваційність: основною компетентністю у природничих науках і технологіях є інформаційно-цифрова, що спрямовує на дослідницькі й життєзабезпечувальні навички учнів у сучасному світі. Тому на уроках використовується одна з ефективних технологій навчання - метод проектів. Ця технологія дає можливість здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет, обирати відповідні ілюстрації, створювати  комп’ютерні презентації для оформлення результатів спостережень, дослідів і проектів за наданим зразком та фіксації отриманих даних дослідів за допомогою сучасних цифрових технологій.

Сидоренко Л. Й. Сценарій конференції старшокласників «Шлях до науки починається у школі» [Текст] / Л. Й Сидоренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 22 - 25.

                Одним із напрямів реалізації вимог, зазначених в освітніх документах розвитку системи освіти, є проведення підсумкових науково-практичних конференцій школярів. У статті подається сценарій конференції старшокласників та методичні поради учителя до проведення таких заходів.

Скрепіль З. В. Радіаційна небезпека - поряд. Екологічні проблеми сьогодення [Текст] / З. В. Скрепіль // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 30 - 32.

У статті розглянуто проблему захисту людини від негативного впливу йонізуючого випромінювання. У зв’язку з науково-технічним прогресом з’являється дедалі більше об’єктів, які несуть небезпеку негативного впливу  йонізуючого випромінювання. Проте існують такі, на які зазвичай не звертають уваги. У поданому матеріалі зазначено  саме такі об’єкти  і місця, що були виявлені під час проведення експериментального дослідження в межах одного мікрорайону міста Харкова. Матеріали знадобляться вчителеві біології у підготовці уроків біології та екології.

Теслюк Н. Ю. Формування загальнокультурної компетентності учнів на уроках біології засобами поетичного слова [Текст] / Н. Ю. Теслюк // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 10 - 14. - Бібліогр. 14 назв.

                Сьогодення позначене небувалим зростанням інтересу до проблем історії свого народу, витоків національної культури. Знання історичних та культурних надбань предків, свого родоводу необхідні не лише для піднесення національної гідності, а й для використання традицій на практиці. у статті подається народознавчий та літературний матеріал, який можна використовувати на уроках біології.

Хімія

Голінко О. М. Солі, їх склад, назви. Поширення солей у природі [Текст]: 8 кл. / О. М. Голінко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 9/10. - С. 53 - 57.

                Пропонована методична розробка уроку має таку мету - ознайомити учнів зі складом солей та їх назвами; формувати навички  складання формул солей за їхніми назвами; розвивати вміння сприймати та творчо опрацьовувати інформацію з різних джерел, логічне мислення, пам’ять та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати творчий підхід до навчання, колективізм. Тип уроку - урок засвоєння нових знань. На уроці застосовуються такі методи та прийоми: бесіда, гра, групова робота, індивідуальна робота, демонстрація.

Дзюба І. В. Сполука, важлива для життя [Текст]: 8 кл. / І. В. Дзюба // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 9/10. - С. 47 - 50.

                Пропонується методична розробка бінарного уроку, мета якого - сформувати поняття про оксиди, їх класифікацію за сучасною номенклатурою, ознайомити учнів зі значенням оксидів у житті людини, розвивати логічне мислення і навички складання формул бінарних сполук формувати вміння систематизувати матеріал з курсу хімії та біології, формувати науковий світогляд, інтерес до вивчення предметів природничого циклу. Тип уроку - комбінований.

Пугач С. В. Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20 [Текст]: 8 кл. / С. В. Пугач // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - 9/10. - С. 50 - 52.

                Пропонована методична розробку уроку хімії у 8-му класі на означену тему має таку мету - поглибити знання понять енергетичний рівень, підрівень, орбіталь; розвивати вміння складати електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1 - 20, визначати валентність хімічних елементів за кількістю електронів останнього енергетичного рівня; сприяти формуванню наукового світогляду, інформаційної компетенції. Тип уроку - комбінований.

Підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: