7 липня –Різдво пророка Іоанна Хрестителя. День Івана Купала; День працівника природно-заповідної справи; 60 років від дня створення (1960) Інституту експериментальної патології, онкології і радіобіології ім. Р. Є. Кавецького НАН України (на той час – Український (Київський) науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної онкології МОЗ УРСР) ; 120 років від дня народження Юрія Корнійовича (Корнелійовича) Смолича (1900–1976), українського письменника, прозаїка, публіциста, драматурга, мемуариста, критика, журналіста, громадсько-політичного діяча;  8 липня – День родини ; 110 років від дня народження Кирила Андрійовича Куцюка-Кочинського (1910–1991), українського поета, перекладача, громадського діяча (Румунія) ; 100 років від дня народження Вадима Григоровича Кононенка (1920–1983), українського вченого в галузі авіаційної технології та обробки металів тиском; 9 липня – 170 років від дня народження Івана Минчева Вазова (1850–1921), болгарського письменника, громадського діяча; 10 липня – 125 років від дня народження Карла Генріха Марії Орфа (1895–1982), німецького композитора, драматурга, музикознавця, педагога, театрального діяча; 120 років від дня народження Петра Степановича Погребняка (1900–1976), українського вченого-лісівника, ґрунтознавця; 11 липня – Всесвітній день народонаселення; 120 років від дня народження Павла Трохимовича Кононенка (1900–1971), українського письменника;  100 років від дня народження Євгена Микитовича Зубцова (1920–1986), українського композитора, диригента; 12 липня – День святих первоверховних апостолів Петра і Павла; День рибалки; 13 липня – 140 років від дня народження Андрія Ілліча (Ільковича) Жука (1880–1968), українського публіциста, геополітика, дипломата; 130 років від дня народження Арнольда (Андрія) Володимировича Кордюма (1890–1969), українського актора, режисера, сценариста;110 років від дня народження Петра Степановича Непорожнього (1910–1999), українського вченого в галузі енергетичного будівництва, державного діяча; 80 років від дня народження Івана Григоровича Сокульського (1940–1992), українського поета, правозахисника, громадського діяча; 14 липня – 120 років від дня народження Олександра Кириловича Горчакова (1900–1960), українського хірурга 15 липня – День українських миротворців; 140 років від дня народження Сергія Івановича Канюка (1880–1945), українського письменника, публіциста, журналіста, педагога, громадського діяча; 120 років від дня народження Володимира Автономовича Грінченка (1900–1948), українського археолога, музеєзнавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури (15 -21червня  2020 р.)

 

                   Українська мова та  література

Голик, Олена. Юрій Яновський "Майстер корабля": роман-містифікація, динамічний, модерний сюжет, умовність фабули, зміщення часопростору [Текст] / О. Голик //Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 3. - С. 50-53. - Бібліогр.: 6 назв.

         Увазі вчителів-словесників представлено розробку уроку української літератури на тему: «Майстер корабля»: роман-містифікація, динамічний, модерний сюжет, умовність фабули, зміщення часопростору. Національне крізь призму загальнолюдського». Упродовж навчального заходу використовуються такі методи, прийоми і форми роботи як проблемні запитання, повідомлення учня, перегляд презентації (відеофільму), «Поетична хвилинка», словникова робота, «Довідка», та ін. Міжпредметні зв’язки уроку: історія України, мистецтво, релігієзнавство.

     Грицай, Яна. Ліна Костенко "Крила". Ідея глибокого духовного наповнення людини -- її "крилатість", що проявляється індивідуально. Метафоричний підтекст [Текст] / Я. Грицай // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 3. - С. 47-49. - Бібліогр.: 3 назви.

         Опубліковано конспект навчального заходу з української літератури за твором Ліни Костенко «Крила» (рік написання поезії - 1958). Мета навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу): поглибити знання школярів про життя і творчість Л. Костенко, сприяти усвідомленню ідейно-художньої значимості та неповторності твору; розвивати вміння виразно читати поезію, грамотно висловлювати думки; виховувати почуття пошани до людини, прагнення духовно збагачуватись. 

     Кашуба, Євгенія. Гармонія людини і природи - велика духовна цінність. Написання складних прикметників разом або з дефісом [Текст] : українська мова: 6 клас / Є. Кашуба // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 3. - С. 44-46.

         Вміщено конспект уроку української мови для 6-го класу про написання складних прикметників разом або з дефісом. Упродовж навчального заходу застосовуються такі прийоми, методи і форми роботи як робота в зошитах, дидактична гра «Спочатку було слово», прийом «Милування красою», робота в групах, ситуативні вправи, комплексна робота з текстом, руханка «Шалене курча», робота з підручником, розподільний диктант, конструювання мовних одиниць ланцюжком, цифровий диктант тощо. За формою представлений захід є уроком-гармонією, за типом - уроком формування нових знань і розвитку на їх основі умінь і навичок.

             Ходакова, Олена. Повторення та узагальнення вивченого з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії [Текст] : українська мова: 5 клас / О. Ходакова // Українська мова і  література в школах України. - 2020. - N 3. - С. 41-43.

         Оприлюднено матеріали розробки уроку української мови для 5-го класу. Цільові засади: повторити, поглибити засвоєні знання із розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія», удосконалювати вміння розрізняти звуки, передавати слова звукописом; розвивати усне і писемне мовлення, увагу, слухову та зорову пам'ять; збагачувати словниковий запас; сприяти формуванню самостійності, витримки, позитивних рис характеру. Внутрішньопредметні зв’язки уроку: лексикологія і фразеологія, текст; міжпредметні зв’язки: художня література. За формою навчальний захід є уроком-квестом.

Історія. Правознавство

Волкова Л. М., Гладченко О. М. «Петро Калнишевський - вірний син України» [Текст]: вечір історичного портрета / Л.М. Волкова, О. М. Гладченко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 72 - 78. - Бібліогр.: 10 назв.

         Подається розробка виховного позакласного заходу, присвяченого історичній постаті України - Петру Калнишевському. Його мета - поглибити знання учнів про останнього отамана Запорозької Січі - Петра Калнишевського, який завершив свій  довгий і нелегкий життєвий шлях далеко від рідної України, в ув’язнені на Соловецьких островах; виховувати в учнів шанобливе ставлення до славних лицарів, захисників  свого краю, формувати національну свідомість; розвивати вміння  розповідати про славних козаків та співати козацькі пісні; сприяти розвиткові  активної громадянської позиції й почуття патріотизму.

Мамонов Г. О. Музика на уроці історії [Текст] / Г. О. Мамонов // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 7 - 9.

         Музика відображає людські настрої, і тому може зрозуміти внутрішній емоційний стан людини. Таким чином, через музику можна пізнати емоції, почуття людей різних епох, їх суспільні суспільні та особисті настрої. Це сприяє розумінню особливостей життя і поведінки людей у минулому, які можуть відрізнятися від сучасного світосприйняття. Музичні твори використовуються в освітньому процесі для піднесення настрою і відповідного емоційного впливу на учнів. Музику можна використовувати безпосередньо на уроці для емоційного піднесення історичної інформації, яка засвоюється учнями на раціональному рівні. У статті даються методичні рекомендації використання музичний супровід під час уроків історії.

Машика В. Т. Дидактичні матеріали до Виборчого Кодексу  України [Текст] / В. Т. Машика // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № № 13/15. - С. 38 - 50.

         Автор пропонує увазі читачів дидактичні матеріали Виборчого Кодексу України, які можуть бути використані для перевірки рівня знань учнів профільних класів, предметних компетентностей у царині виборчого законодавства. Стаття містить репродуктивні і творчі завдання. Обидва  типи завдань може використовувати під час вивчення нового матеріалу на стадії закріплення і тематичного оцінювання. Окремі завдання можна використовувати в якості домашнього завдання.

Старовойтова Т. В. Прес-конференція «Голодомор 1932 - 1933 рр. - злочин проти українського народу» [Текст] / Т. В. Старовойтова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 59 - 68. - Бібліогр.: 7 назв.

         Пропонується методична розробка уроку про Голодомор 1932 - 1933 рр. Після цього уроку учні зможуть: систематизувати та узагальнювати знання про ситуацію, що склалася в Україні на початку 30-х років, умови проведення суцільної колективізації та її основні напрямки; характеризувати способи здійснення колективізації та її наслідки; закріпити навички роботи з різними джерелами інформації; аналізувати та оцінювати історичні факти, події, документи; складати тезисний конспект, робити висновки та узагальнення, аргументовано відстоювати свої погляди; критично ставитись до історичного минулого. Тип уроку - прес-конференція.

Шиманчик Я. М. Втрата Великою Британією промислової першості. Реформи Девіда Ллойд Джорджа [Текст] / Я. М. Шиманчик // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 13/15. - С. 54 - 58.

         Матеріали описаного уроку дадуть можливість учням знати причини втрати промислового лідерства наприкінці 19 ст. Великою Британією, її внутрішнє становище, ірландське питання, зовнішньополітичну ситуацію Великої Британії, особливості ліберальних реформ Д. Ллойд Джорджа. За типом уроку - це комбінований урок.

Трудове навчання

Бобровник О. М. Коробочка для дрібних речей [Текст] / О. М. Бобровник // Трудове навчання в школі. - 2020. - № 9-10. - С. 32-41.

         Дрібні речі (ґудзики, шпильки, бісер, гаєчки тощо) часто губляться. Для їх зберігання необхідно мати певну коробочку, тому завданням цього проекту буде розробка конструкції та виготовлення коробочки для дрібних речей. Для виготовлення цієї коробочки учні використовують деревину різних порід (осика, вільха, дуб, акація, сосна, береза), замовляють пиломатеріал у вчителя. За бажанням можуть використовувати свердлильний та токарний верстати. Ескіз виробу та його деталей, операційну картку учні складають самостійно.

Гаврилюк Г. М. Працюємо в дистанційному режимі: роздуми, методичні рекомендації, поради [Текст] / Г. М. Гаврилюк // Трудове навчання в школі. - 2020. - № 9-10. - С. 4-11.

         Пропоновані автором рекомендації створено до положень низки освітніх державних документів і нормативно-правових актів (які регламентують діяльність закладів освіти в період карантину) і з урахуванням набутого досвіду. Основний меседж цих рекомендацій - це єднання. Єднання науково-методичних працівників, учителів та здобувачів освіти.

Меленишин Н. Б. Колаж зі сміття [Текст] / Н. Б. Меленишин // Трудове навчання в школі. - 2020. - № 9-10. - С. 20-27.

         Техніку колажу за освітньою програмою вивчають у 5 класі, однак серед пропонованих технологій для учнів 5-х, 6-х класів є виготовлення аплікації. У переліку об’єктів проектно-технологічної діяльності учнів указані панно, картини, які доречно виготовити у технології колажу. Це цікаво і в гуртковій роботі для хлопців та дівчат. У статті розглянуто історичні відомості про колаж, аналіз виробів-аналогів та технологічний етап, на якому розглядається послідовність виготовлення виробу.

Підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: