2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

There are no translations available.

altІз матеріалів науково-методичного журналу  «Фізика в   школах України» (№ 7-8. - 2020  р.). 

 

 

 

 

 

Пропонуємо ознайомитись із статтею Шестакової Л. О. «Використання метальних карт» [Текст] / Л. О. Шестакова // Фізика в школах України. - 2020. - № 7-8. - С. 5-7..

Досвід засвідчує, що з метою розвитку зацікавленості в успішній навчальній діяльності необхідно створити ситуацію успіху на уроці для кожного учня. Використання роботи з ментальними картами на уроках фізики дозволяє реалізувати поставлену мету.

Висвітлити ключові слова і вивити взаємозв’язки між ними можна під час складання ментальних карт. Ментальні карти (інтелект-карти, карти розуму тощо) позиціонують як інструмент, що дозволяє поліпшити своє життя за рахунок ефективної організації мислення в умовах великих обсягів інформації та постійної нестачі часу на її опрацювання, Це не тільки зручний спосіб збирання та зберігання інформації, яка підлягає вивченню та аналізу, але й можливість планування своєї діяльності під час підготування різних заходів, презентацій тощо.

Ментальні карти підвищують пізнавальну активність тих школярів, які не надто зацікавлені фізикою, оскільки їх складання і подальша організація роботи з ними є для цієї групи учнів захопливим і посильним процесом. На відміну від ілюстративно-пояснювального навчання з використанням опорних конспектів, застосування ментальних карт сприятливо впливає на розвиток учнів, оскільки забезпечує підготовку до поетапного самостійного отримання знань.

Ментальну карту можна використовувати як в урочній діяльності під час роботи з окремим параграфом підручника, так і як домашнє завдання. Роботу з виконаною вдома ментальною картою можна провести у вигляді фронтальної бесіди.

Нижче наведемо можливі запитання для бесіди з учнями і ті елементи загально навчальних умінь, які можна перевірити на цьому етапі роботи з ментальною картою:

                1. Що ви вже знаєте з теми параграфа після його прочитання? (З’ясовуєте ступінь розуміння змісту).

                2. Погляньте на карту і на зворотному боці карти напишіть ті ключові слова, які можете згадати. (З’ясовується ступінь уміння оцінювати значущість інформації).

                3. Поясніть, чим ви керувалися, розміщуючи інформацію на карті. (З’ясовується ступінь уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки).

                4. Проаналізуйте, скільки ключових слів ви записали? Скільки ключових слів записав ваш сусід по парті? Доповніть свою карту. (Можливість доповнювати карту, тобто багаторазово повертатись до її змісту й коригувати його).

                5. Чи можна тепер, використовуючи вашу карту, скласти план переказу параграфа? (Формується вміння систематизувати навчальний матеріал).

Різна глибина розуміння прочитаного матеріалу параграфа не є перешкодою для спільної роботи в класі. У результаті неодноразового звертання до ментальної карти в ході фронтальної бесіди процес розуміння тексту носить послідовно-поступальний характер і служить основою для запам’ятовування скоригованих знань.

                Сторінку підготувала:  головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: