2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури

(11-17 травня  2020р.)

 

Зарубіжна література

Говорунець З. В. Ф. Петрарка «Книга пісень» [Текст] : 8-й клас / З. В. Говорунець // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 5-6. - С. 35-42. - Бібліогр.: 5 назв. 

На шпальтах журналу вміщено розробку уроку зарубіжної літератури для 8-го класу на тему: «Багатство людської душі, краса та щирість людських почуттів у «Книзі пісень» Ф. Петрарки. Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної лірики». Типологічно презентований навчальний захід є уроком формування нових знань. Упродовж уроку використовуються такі методи, прийоми і форми роботи як: літературний диктант, евристична бесіда, дослідницька робота у групах (вивчаються сонети №№ 61, 132, 162, 267, 312), аналіз художніх засобів поетичного твору самостійна творча робота, інтерактивний прийом «Одне слово».

Гонтарук О. Д. М. Гоголь «Тарас Бульба» [Текст] : 7-й клас / О. Д. Гонтарук // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 5-6. - С. 28-34. - Бібліогр.: 5 назв.         

Опубліковано конспект уроку зарубіжної літератури для 7-го класу на тему: «Зображення в повісті М. Гоголя «Тарас Бульба» любові до України, героїзму, мужності й ратної звитяги українського народу в боротьбі за рідну землю». Методи і форми роботи, що застосовуються на уроці: робота з епіграфом уроку, слово вчителя, рефлексія, словникова робота, перевірка знання тексту літературного твору, представлення школярами презентацій (за випереджальним домашнім завданням; робота в парах), інтерактивна вправа «Діаманта», поетична хвилинка тощо. Типологічно представлений навчальний захід є: комбінованим уроком з елементами компаративістики; уроком - відкриття нових знань. Міжпредметні зв’язки уроку: образотворче мистецтво, музика, історія.

Плеса І. В., Мельник В. М. Бінарний урок за романом Е. Портер «Полліанна» [Текст] : 5-й клас / І. В. Плеса, В. М. Мельник // Зарубіжна література в школі. - 2020. - N 5-6. - С. 4-6.  

Вміщено конспект уроку зарубіжної літератури для 5-го класу на тему: «Секрети успіху гри в радість від Полліанни (за однойменним романом Е. Портер)». Мета навчального заходу: узагальнити знання про видатну американську письменницю та її роман; удосконалювати навички виразного та осмисленого читання; розвивати соціокультурну компетентність, навички усного й писемного мовлення; збагачувати світогляд; прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови; формувати емпатію та здатність до співпраці. Типологічно презентований навчальний захід є уроком узагальнення та систематизації знань; уроком зв’язного мовлення; бінарний уроком зарубіжної літератури та англійської мови.   

Фізика

Андрєєва А. Використання технології «перевернутий клас» на уроках фізики [Текст] / А. Андрєєва, О. Кириленко // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2020. - № 1. -- С. 23-27..

 Мета статті - описати сучасну технологію освітнього процесу та навести приклад використання технології «перевернутий клас» під час вивчення динаміки в шкільному курсі фізики. Сучасна педагогічна модель «перевернутий клас» має великім перспективи в майбутньому. Ключові елементи - відеолекції, вільний доступ до стислих даних, можливість навчатися дистанційно - вже активно використовуються в різних країнах світу. Робота учнів з комп’ютерними програми дає змогу не лише оволодіти новими формами комунікативної роботи, значно підвищити їхню пізнавальну діяльність та результативність навчального процесу, а й виховувати особистість учня.

Ющенко А. Інформаційно-комунікаційні технології на заняттях з фізики [Текст] / А. Ющенко // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2020. - № 1. -- С. 39-43.

Телекомунікаційні технології забезпечують насамперед можливість проведення дистанційних уроків, демонстрації відеоматеріалів та анімаційних матеріалів, що розміщено на різних освітніх серверах, роботи над навчальними телекомунікайними проектами, організації дистанційних олімпіад. Під час застосування ІКТ у процесі навчання фізики викладачам надається можливість відходу від традиційного освітнього процесу (класно-урочної системи) до принципово нового рівня його організації.

Ясниська Н. Г. Фізика і вогнепальна зброя [Текст]: фізика та Захист Вітчизни. 10 клас / Н. Г. Ясниська // Фізика в школах України. - 2020. - № 1. - С. 36-43.

Навчальною метою наведеної автором статті є закріпити знання з теми: «Закон збереження імпульсу та енергії, удосконалити вміння застосовувати їх до розв’язання задач із закономірностей реального світу. Урок проходить у Музеї історії військ Прикарпатського військового округу, де учні бачать унікальні, раритетні речі, такі, як макет літака «Як-3», кавалерійську тачанку зразка 1935 року, німецьку гірську гаубицю зразка 1933 року чеського виробництва, 98 зразків озброєння та бойової техніки. Учні знайомляться з будовою вогнепальної та артилерійської зброї та застосовують теоретичні знання з фізики в новій ситуації - для вивчення принципу дії цієї зброї.

Хімія

Бабурін Д. А. Аналіз тестових завдань ЗНО з хімії 2017 року [Текст]: основна сесія / Д. А. Бабурін // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/8. - С. 48. - 69.

Стаття присвячена підготовці учнів до ЗНО з хімії. подається аналіз (коментар до тестового завдання) тестових завдань ЗНО з хімії 2017 року.

Качмар І. Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків) [Текст]: план-конспект уроку з хімії / І. Качмар // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/8. - С. 39 - 47.

Пропонується методична розробка уроку з хімії у 9 класі. Цілі (мета) уроку: освітня компетентність - актуалізувати знання учнів про процеси, що перебігають у розчинах; узагальнити знання учнів про електролітну дисоціацію речовин,; удосконалювати вміння й навички складання повних ф скорочених йонно-молекулярних рівнянь реакцій; розвивальна компетентність - розвивати вміння передбачати та визначати рН середовища розчинів солей; виховна компетентність - становлення наукового світогляду. Додатки до основного змісту уроку подають «Графічний диктант», «Хімічний тренажер», «Інформаційну модель», «Значення рН різних природних і штучних розчинів», лабораторний дослід на тему:»Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора».

Мартинчук Н. В. та ін. Формування ключових та предметних компетентностей учнів [Текст] / Н. В. Мартинчук, С. О. Куцак, І. Н. Рачинська та ін. // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/8. - С. 6 - 34.

У збірнику реалізовано компетентнісний підхід до викладання хімії відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і навчальної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів. Стаття містить різноманітні завдання та задачі для формування та перевірки компетентностей з хімії. Запропоновано власні напрацювання щодо формування ключових компетентностей учнів на уроках хімії через використання сучасних педагогічних технологій, прийомів та методів. Завдання сприятимуть реалізації компетентнісного підходу при навчанні хімії в 9 класі.

Дані матеріали можуть використовувати вчителі хімії, які практикують використання сучасних методик, форм та методів роботи. Учитель може використовувати завдання під час проведення звичайних уроків, і для оцінювання учнів.

Сомик В. І. та ін. Мобільні опорні конспекти з хімії в схемах та таблицях для учнів та вчителів 7 - 11 класів [Текст] / В. І. Сомик, Л. І. Кулинич, Т. В. Баранова та ін. // Хімія: Наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/8. - С. 35 - 38.

Подаються мобільні опорні конспекти уроків з хімії схемах та таблицях  на такі теми (8 клас): «Періодичний закон, періодична система, будова атома»: взаємозв’язок періодичної системи з будовою атома; зміна властивостей хімічних елементів та утворених ними речовин у періодичній системі; характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системв й будовою атома; «Хімічний зв’язок» : суть хімічного зв’язку; будова речовин. Типи кристалічних граток речовин; валентність; ступінь окиснення; значення валентності і ступеня окиснення хімічних елементів у речовинах.

Іноземні мови

Грінченко Л. А., Дорошенко Н. М. Сонети В. Шекспіра - «Корона із пісень, що сповнені любові» [Текст]: (інтегров. урок світ. літ. та англ.. мови) / Л. А. Грінченко, Н. М. Дорошенко // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 37 - 43.

Матеріали пропонованого уроку мають на меті - удосконалювати навички корпаративного аналізу перекладів та оригіналів сонетів В. Шекспіра; учити дітей характеризувати проблематику, художні особливості, композицію ліричного твору; порівнювати переклади різних поетів; активізувати мовленнєво-розумову діяльність учнів, монологічне та діалогічне мовлення; закріпити лексичний матеріал з теми «Вільям Шекспір»; вдосконалювати навички аудіювання, усного мовлення та перекладу віршованих форм; виховувати художній та естетичний смак, розвивати емоційну сферу особистості.

Процюк Н. Ю. Медійна грамотність як важливий аспект сучасного уроку іноземної мови [Текст] / Н. Ю. Процюк // Англійська мова та література: каук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 20 - 24. - Бібліогр.: 11 назв.

Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа у сучасному світі потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. Саме тому медіаграмотність визнана  однією із ключових навичок ХХІ століття великою кількістю інституцій.Тому розроблення і прийняття Концепції впровадження мадіаосвіти в Україні (2010 р.) - важлива складова на шляху модернізації освіти, яка сприятиме побудові в країні інформаційного суспільства. В умовах НУШ просування  та впровадження медіаосвіти в навчальний процес є необхідною вимогою сучасної освіти. У статті даються визначення поняттям - медіаобізнаність, медіаграмотність, медіаосвіта. Характеризуються основні завдання медіа освіти. Аналізуються фактори, якими обумовлена неохідність розвитку медіаграмтності саме в шкільному віці та методи розвитку її на уроках іноземної мови.

Харченко Ю. Ю. До дня народження Вільяма Шекспіра [Текст] / Ю. Ю. Марченко // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 45 - 50.

Щороку унікальний захід - святкування дня народження Вільяма Шекспіра - відбувається у місті Стредфорді-на-Ейвоні. Історія святкування його дня народження бере свій початок ще 200 років тому. І починається святкування за тиждень до дня народження. Шекспіра. В цій публікації пропонуються різні матеріали до організації такого свята у школі: матеріали про епоху Відродження, її характерні ознаки, добірка найвідоміших цитат Вільяма Шекспіра, біографічні відомості та огляд творчості, добірка сонетів Шекспіра (матеріал дається англійською та українською мовами).

Підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: