2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури (4-10 травня  2020р.)

 

         Українська мова та  література

Жила І. А. Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника [Текст]: 10 клас / І. А. Жила // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7-9. - С. 50-54. - Бібліогр.: 3 назви.

Пропонується конспект навчального заходу з української літератури для 10-го класу. Цільові аспекти уроку (урок засвоєння знань): ознайомити старшокласників з основними віхами життєвого і творчого шляху драматурга, його зв’язками з театром корифеїв; досягти усвідомлення учнями  багатогранності літературної та театральної діяльності митця; виховувати інтерес до творчості письменника. На уроці використовуються такі методи, прийоми і форми роботи як робота в групах, робота з портретним зображенням І. Карпенка-Карого, прийом «Так чи ні?», робота з епіграфом уроку, складання інформаційного ґрона, бесіда тощо.

Зелінська І. В. Літературна норма української мови. Редагування речень, у яких порушено літературні норми української мови [Текст] : 7 клас / І. В. Зелінська // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7-9. - С. 40-42. 

Висвітлюються матеріали розробки навчального заходу з української мови для 7-го класу. Мета уроку (урок вивчення нового матеріалу): з’ясувати поняття про літературну норму та норму літературної мови; визначити роль діалектів у розвитку літературної мови; удосконалювати орфоепічні та правописні навички, вміння працювати з підручником та зі словниками; розвивати пам'ять, логічне та образне мислення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати шанобливе ставлення до української мови. Обладнання до навчального заходу: підручник, епіграф, лист із завданням. 

Ісаєнко І. В. Українська література: узагальнення й систематизація вивченого за рік [Текст] : 5 клас / І. В. Ісаєнко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7-9. - С. 28-39. - Бібліогр.: 2 назви.

Опубліковано конспект навчального заходу з української літератури для 5-го класу. Цільові засади навчального заходу: підбити підсумки роботи над вивченням української літератури курсу 5 класу; повторити загальні відомості з теорії літератури; розвивати зв’язне мовлення, навички виразного читання, творчі здібності школярів; формувати почуття відповідальності, любові до літератури. Типологічно представлений навчальний захід є уроком узагальнення та систематизації знань.  

Продан Ю. С. Вивчаємо форми дієслова. Уроки з теми [Текст] : 7 клас / Ю. С. Продан // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 7-9. - С. 43-49. 

Подано розробки трьох уроків української мови для 7-го класу на такі теми: [Урок 1] Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу (комбінований урок засвоєння нових знань); [Урок 2] Безособові дієслівні форми на -но, -то (комбінований урок засвоєння нових знань); [Урок 3] Перехід дієприкметників у прикметники та іменники. Написання -н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового типу (урок формування практичних умінь і навичок). Під час навчальних заходів застосовується широких спектр методичних прийомів та форм роботи: бесіда за запитаннями, опитування, робота з епіграфом, гра «Хто швидше і точніше?», творча робота, розподільний диктант, робота з текстом, індивідуальна робота, прийом «Мікрофон», аутотренінг, та ін.

Фізика

Ісаєва М. В. Застосування методу ключових ситуацій на уроках фізики [Текст] / М. В. Ісаєва // Фізика в школах України. - 2020. - № 7-8. - С. 10-14..

Ключові ситуації є найважливішим зв’язком між теоретичним матеріалом і різнорівневими завданнями. Суть методу полягає в тому, щоб у кірсі фізики виокремлювати деякі поняття (ключові ситуації), на базі яких будується весь фундамент компетенцій учня, що дозволяє застосовувати отримані знання на практиці, а не декларувати їх. Автор розглядає кілька різнорівневих тематичних завдань для двох ключових ситуацій у курсі фізики 7 класу: густина речовини та графіки руху.

Комарова І. Ю. Музей у валізі [Текст] / І. Ю. Комарова // Фізика в школах України. - 2020. - № 7-8. - С. 14-16.

Окремі, навіть дуже добре підготовлені й проведені уроки не дозволяють досягти істотних результатів, коли йдеться про навчання фізики протягом тривалого часу. Гарантувати якість викладання може лише система занять, побудованих певним чином. З демонструванням експонатів виникла ідея оформляти тимчасові виставки, а решту експонатів спакувати «у валізи», щоб їх можна було зберігати у спомагав чому приміщенні й безпосередньо під час вивчення відповідної теми діставати. Особливо популярними окремі виставки є учнів початкової школи. Для них екскурсії проводять старшокласники.

Шестакова Л. О. Використання ментальних карт [Текст] / Л. О. Шестакова // Фізика в школах України. - 2020. - № 7-8. - С. 5-6.

Досвід засвідчує, що з метою розвитку зацікавленості в успішній навчальній діяльності необхідно створити ситуацію успіху на уроці для кожного учня. Використання роботи з ментальними картами на уроках фізики дозволяє реалізувати поставлену мету. Ментальні карти підвищують пізнавальну активність тих школярів, які не надто зацікавлені фізикою, оскільки їх складання і подальша організація роботи з ними є для цієї групи учнів захопливим і посильним процесом. На відміну від ілюстративно-пояснювального навчання з використанням опорних конспектів, застосування ментальних карт сприятливо впливає на розвиток учнів, оскільки забезпечує підготовку до поетапного самостійного отримання знань.

Біологія

Васюта Л. О. Екологічна освіта та виховання школярів у процесі позакласної та позаурочної роботи [Текст] / Л. О. Васюта // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 11 - 14.

Перебудова освітньої політики в Україні супроводжується  кардинальними змінами в змісті навчання і виховання підростаючого покоління, розробленням більш ефективних педагогічних технологій і експериментальних методик. В умовах поглиблення європейського інтеграційного процесу однією з найактуальніших проблем є оптимізація форм взаємодії суспільства і природи шляхом підвищення  рівня екологічної культури підростаючого покоління. Матеріали статті подають педагогічний досвід екологічної освіти та виховання школярів у процесі позакласної та позаурочної роботи.

Євсеєв Р. С. Екологічний практикум до окремих тем [Текст]: 10 кл. / Р. С. Євсеєва // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 39 - 71

Подаються розробки біологічних практикумів (практичні та лабораторні роботи) до окремих тем. Тема 1. «Організмовий рівень організації живої природи» - підтеми - «Організм як біосистема. Структурні елементи  й основні процеси»; «Вирощування культур і знайомство з бактеріями різних груп»; «Визначення вмісту бактерій у молоці»; «Вивчення особливостей будови клітин різних груп організмів2; «Вивчення тканин багатоклітинних тварин і квіткових рослин»; «Визначення груп організмів за способом живлення»;Тема 2. «Властивості організмів. Розмноження та індивідуальний розвиток» - «Вивчення стадій гаметогенезу на постійних мікропрепаратах»; «Вивчення етапів ембріогенезу хордових тварин»; «Форми розмноження організмів»; «Спостереження та опис комах на різних стадіях розвитку» та ін.

Кириленко Н. І. Інтерактивні уроки з біології тварин [Текст] / Н. І. Кириленко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 72 - 79.

Описується методична розробка інтерактивного уроку з біології тварин на тему «Особливості обміну речовин гетеротрофного організму». Цілі уроку: поглибити знання учнів про основні процеси життєдіяльності організму, сформувати в учнів уявлення про обмін речовин як невід’ємний  компонент життєдіяльності тваринного організму, розглянути особливості обміну речовин гетеротрофного організму; розвивати пізнавальний інтерес учнів. Між предметні зв’язки: хімія, фізика, географія, українська література, екологія. Методи та методичні прийоми: словесні, наочні репродуктивні та пошукові(створення та розв’язування  проблемних ситуацій); самостійна робота з підручником, інтерактивні методичні прийоми.

Павлова Т. В., Веремієнко В. І. Інтелектуальна гра «Природничий біатлон» [Текст] / Т. В. Павлова, В. І. Веремієнко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. 15 - 19.

Подається сучасний урок біології у формі інтелектуальної гри. Його мета: узагальнити знання учнів з природничих наук; розвивати творчі навички для формування  соціальної і громадянської компетентності, інтерес до природничих наук, уміння самостійно мислити, проводити паралелі, активно користуватися такими логічними операціями, як аналіз і синтез, індукція та дедукція; виховувати відповідальність усіх і кожного за особисті компетентні дії в колективі, що становить основу колективно-компетентнісної взаємодії.

Рогожинська Л. Ф. Застосування медіатехнологій на уроках біології в умовах Нової української школи [Текст] / Л. Ф. Рогожинська // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 10/12. - С. - 7 - 10.

У часи великого обсягу інформації виникає потреба в педагогічних технологіях, що вчать не тільки сприймати, а й запам’ятовувати інформацію, творчо її обробляти, бачити проблеми й розв’язувати їх. Традиційна передача необхідного запасу знань від учителя учневі стає малоефективною й відірваною від життя. Компетентність - це не специфічні предметні вміння та навички, а застосування отриманих знань на практиці, у конкретній життєвій ситуації, необхідні людині будь-якого віку, професії. Відповідно, одним із пріоритетів сучасної освіти є досягнення нового освітнього результату - формування медіаграмтності та навичок критичного мислення, що дасть змогу особистості діяти самостійно, нести особисту відповідальність за результати своєї роботи. У статті викладено результати досліджень розвитку критичного мислення учнів на уроках біології шляхом застосування недійних текстів у різних формах і видах.

Підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: