2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»:

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури ( 16 -22 березня 2020р.)

 

Фізика

Єфременко Т. А. Квантові генератори [Текст]: науково-практична конференція. 11 клас / Т. А.Єфременко // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 40-50.

У статті наводиться хід науково-практичної конференції для учнів 11 класу. На початку конференції учнів ознайомлюють з правилами ділової гри та очікуваних результатів, пояснюють ролі та значення колективної співпраці, репрезентують учасників кожної групи. Звіти-презентації наукових співробітників проводяться за методом інтерактивного навчання «Броунівський рух», який дозволяє кожному учневі виступити у «рої вчителя», передаючи свої знання присутнім слухачам. У процесі обговорення «кореспонденти» задають питання щодо проблем та перспектив використання лазерів на практиці.

Камбуров О. В. Електричний струм у рідинах [Текст]: 8 клас / О. В. Камбуров // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 13-16.

Стаття презентує хід уроку, мета якого: визначити природу електричного струму в електродах, ввести поняття електролізу, сформулювати закон електролізу Фарадея, коротко викласти цікаві факти з життя Фарадея. У ході уроку пояснюється явище електролізу та закон електролізу - закон Фарадея. Малюнок із зображенням кита ( Читаємо « kIt», який демонструє вчитель, допоможе учням швидко запам’ятати формулу.

Ковтун Н. М. Електричний струм у газах [Текст]: 8 клас / Н. М. Ковтун // Фізика в шк. України. - 2020. - № 5-6. - С. 16-20.

Автор демонструє хід уроку, на якому учні формують поняття про електричний стум у газах, знайомляться з проявами цього явища в природі, розвивають мислення, увагу й уміння виділяти головне; розвивають навички спілкування й самоорганізації. Для засвоєння знань учні виконують досліди, розглядають різні типи самостійних розрядів, умови їхнього виникнення 9Тлінний, дуговий, коронний, іскровий розряди).

Біологія

Курникова Г. І. Формування предметних компетентностей на уроках юіології. Методичні рекомендації [Текст] / Г. І. КУрникова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/9. - С. 4 - 33. - Бібліогр.: 26 назв.

У статті розкриваються підходи до формування предметних компетентностей з біології. Висвітлюється питання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні учнів як засіб формування їх предметних компетентностей з біології. Розглядається класифікація засобів інформаційно-комунікаційні технологій залежно від їх методичного призначення. Показується практичне застосування  інформаційно-комунікаційних технологій на уроках біології. Додатки подають приклади розробки уроків біології із застосуванням ІКТ, наприклад, цикл уроків «Формені елементи крові».

Ковбань В. Г. Амфібії: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення [Текст]: 7 кл. / В. Г. Ковбань // Бірологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 7/9. - С. 34 - 41.

Подається розробка сучасного уроку біології. Його мета: сформувати поняття про різноманітність земноводних, пов’язану  з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах; показати значення земноводних у природі та житті людини й необхідність їх охорони; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення курсу біології; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природного світу. Тип уроку: засвоєння нових знань. Форма уроку: урок-подорож. Форми роботи на уроці: колективна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах. Методи роботи на уроці - самостійна робота, презентація робіт, дослідження.

Лящук Н. І. Травлення в шлунку [Текст: 8 кл. / Н. І. Лящук // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - №7/9. - С. 42 - 45.

Подається розробка сучасного уроку біології. Проведення такого уроку має таку ціль: з’ясувати особливості будови та функції шлунка, визначити умови дії ферментів шлункового соку на їжу, характер регуляції роботи шлунка, ознайомити із правилами гігієни харчування; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; удосконалювати вміння встановлювати взаємозв’язки; здійснювати гігієнічне виховання учнів. Тип уроку: комбінований.

Розробки уроків до курсу за вибором «Основи біохімічних знань» [Текст]: 10 кл. / Виноградова Л. М., Галета І. В., Ігнатенко В. Д. та ін. // Біологія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 3 - 142.

Посібник містить розробки уроків до курсу за вибором «основи біохімічних знань» за програмою Яковлєвої Є. В.. На основі власного  педагогічного досвіду автори пропонують систему різних типів уроків з використанням активних форм роботи та впровадження наскрізних ліній. Матеріали рекомендовані для вчителів, які будуть викладати біологію у 10 класі.

Хімія

Качмар І. STEM-проект «Листок - енергетичне паливо [Текст] / І. Качмар // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 22 - 33.

У статті подається: алгоритм виконання проекту; опис проекту, текстовий опис проекту; форма представлення (презентація) результатів проекту; завдання. Актуальність проекту: екологічний метод утилізації опалого листя; добування цінних продуктів з листя; екологічно вигідна  альтернатива для населення. Визначаються завдання для учнів: задача творчого характеру; класи і теми  уроків з хімії, на яких можна застосовувати проведення STEM-проекту.

Куцак С. О., Сусь Н. Б. Хімічний практикум [Текст]: 7-11 кл. / С. О. Куцак, Н. Б. Сусь // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 52 - 65.

Практичні роботи складено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і навчальної програми з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів і містить інструктивний матеріал індивідуального характеру для проведення практичних робіт з хімії  для учнів 7-11 класів за оновленою програмою. Підібрані  різнорівневі завдання з використанням доступних реактивів, додаткові та творчі завдання для формування та перевірки компетентностей з хімії, сприятимуть реалізації компетентнісного та особисто зорієнтованого підходу, а також підвищенню рівня і якості знань учнів з хімії. Дані матеріали можуть використовувати вчителі закладів загальної середньої освіти при проведенні практичних робіт з учнями 7-11 класів.

Мирончик О. П., Трофімук М. Б. Бінарні уроки як форма STEM-орієнтованої організації освітнього процесу [Текст] / О. П. Мирончик, М. Б. Трофімук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 14 - 21.

Особливою формою  наскрізного STEM-навчання є інтегровані та бінарні уроки, які спрямовані на встановлення між предметних зв’язків, що сприяють формуванню у здобувачів освіти цілісного, системного світогляду, актуалізаціїо особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці. У статті зазначається головна мета бінарних уроків, наводяться переваги бінарних уроків, їх педагогічні можливості. Пропонується методична розробка бінарного уроку алгебри та хімії на тему «Математичне моделювання».

Ткач В. В., Кушнір М. В. Контрольна робота на тему «Алкіни» у бразильському стилі [Текст] / В. В. Ткач, М. В. Кушнір // Хімія: наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6. - С. 2 - 7.

Подана контрольна робота є оригінальною методичною розробкою. При її підготовці автори орієнтувалися  на завдання вступних іспитів з хімії, які були задані в різні роки у федеральних університетах Бразилії. У них формулювання умови задачі здійснюється через прикладне застосування знань з теми «Алкіни», опис цікавих фактів та активізацію між    предметних зв’язків.. Для учнів 10-11 класів. Тривалість 45-90 хв.

 Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: