31 липня – 230 років від дня народження Олександра Михайловича Марковича (1790–1865), українського історика, етнографа, філантропа, громадського діяча; 170 років від дня народження Сергія Андрійовича Подолинського (1850–1891), українського науковця, економіста, фізика, соціолога, лікаря, громадсько-політичного діяча, публіциста; 1 серпня –120 років від дня народження Олександра Івановича Копиленка (1900–1958), українського письменника, критика, педагога; 120 років від дня народження Віри Петрівни Новинської (1900–1982), української актриси, співачки ; 100 років від дня народження Богдана Івановича Осадчука (1920–2011), українського публіциста, журналіста, історика, політолога, соціолога; 90 років від дня народження Івана Олександровича Манжари (1930–2004), українського поета-сатирика, байкаря; 2 серпня – День Повітряних Сил Збройних Сил України ;90 років від дня народження Сергія Івановича Кучука-Яценка (1930), українського вченого в галузі електрозварювання 3 серпня – 130 років від дня народження Антіна Чекмановського [справж. – Антон Нивинський (1890–1945)], українського письменника, журналіста, громадського діяча; 90 років від дня народження Миколи Сидоровича Пушкаря (1930–1995), українського вченого в галузі кріобіології ; 4 серпня – 140 років від дня народження Євгенії Макарушки [Мулик (1880–1977)], української громадської діячки, активістки жіночого руху (США) ; 140 років від дня народження Трохима Миколайовича Романченка (1880–1930), українського письменника, поета, перекладача, етнографа, громадського діяча ; 5 серпня – 170 років від дня народження Гі де Мопассана [повне ім'я – Анрі Рене Альбер Гі (1850–1893)], французького письменника ; 125 років від дня народження Федора Андрійовича Козубовського (1895–1938?), українського археолога, музеєзнавця, бібліографа; 110 років від дня народження Євгена Михайловича Кочиша (1910–1984), українського письменника (Сербія) 6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

altПропонуємо ознайомитись з оглядом статті Лариси Присяжнюк «Збережемо планету для майбутніх поколінья» ( Присяжнюк Лариса. Збережемо планету для майбутніх поколінь  [Текст]: формування в дошкільників основ екологічної свідомості в контексті стратегії сталого розвитку // Дошкільне виховання. - 2020. - № 2. - С. 3 - 7.

 

 

 

 

Концепція сталого розвитку нині визнана в усьому світі найперспективнішою ідеологією ХХІ століття, покликаною гармонізувати співбуття і взаємодію людини, природи і суспільства. Основні засади та способи реалізації цієї стратегії в дошкільній освіті розкриває авторка статті.

Освіта для сталого розвитку вже з раннього віку формує відчуття причетності до проблем навколишнього середовища, що сприймається як частина життя.

Дошкільник надзвичайно чутливий, емоційно сприймає побачене та почуте, активно співчуває, переживає. Особливо його захоплює можливість долучатися до розв»язання проблем довкілля. І за умови системного педагогічного впливу в дітей формується почуття відповідальності, ототожнення себе з усією людською спільнотою.

Педагогіка емпауерменту

Важливо, щоб у процесі пізнання довкілля, системи наявних у ньому взаємозв»язків, проблем спричинених негативним впливом господарської діяльності людини, дитина активно вибудовувала власну позицію, щоб способи екологічної діяльності не засвоювалися нею ззовні (шляхом спостереження за діями вихователя), а вироблялися на внутрішньому рівні - через власну діяльність на основі стійкої мотивації.

Реалізація цього завдання якнайкраще сприяє один із напрямів гуманістичної педагогіки - педагогіка емпауерменту. У широкому розумінні поняття «емпауермент» (від англ empower  - «впроваджувати, давати можливість») дослідники тлумачать як загальну стратегію і філософію, що надихає людину, пробуджує її внутрішні ресурси і спрямовує до активних дій.

Вибір стратегії емпауерменту передбачає, що кожна дитина за бажанням здатна навчитися розв'язувати  певні проблеми на основі власних прагнень, наявних знань, досвіду діяльності тощо. В основі педагогічної моделі емпауерменту лежить ідея про те, що людська діяльність завжди починається з виникнення мотиву у вигляді інтересу, стурбованості, усвідомлення потреби тощо.

Процес формування в дошкільників основ екологічного сприйняття та ціннісного ставлення до довкілля, побудований на засадах педагогіки емпауерменту, покликаний допомогти їм не тільки уявляти своє бажане майбутнє (скажімо, існування в гармонії з природою і людьми), а й активно його наближувати. Бажання дбати про довкілля виникає на основі усвідомлення власних дій та оцінювання їх результатів.

Автор доходить висновку, допомогти дітям усвідомити значення сталого розвитку та навчитися діяти відповідним чином, моделювати власну поведінку, що відповідає цій стратегії, є пріоритетним завданням освіти дошкільників. Таке навчання має бути не штучним, нав»язаним ззовні, воно має пронизувати повсякденне життя і гру, бути невіддільним від них, стати частиною реальності, у яких живе дитина. Змінити неможливо лише через освіту, але саме освіта закладає фундамент миру і гармонійного співіснування зі світом з раннього дитинства

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: