31 липня – 230 років від дня народження Олександра Михайловича Марковича (1790–1865), українського історика, етнографа, філантропа, громадського діяча; 170 років від дня народження Сергія Андрійовича Подолинського (1850–1891), українського науковця, економіста, фізика, соціолога, лікаря, громадсько-політичного діяча, публіциста; 1 серпня –120 років від дня народження Олександра Івановича Копиленка (1900–1958), українського письменника, критика, педагога; 120 років від дня народження Віри Петрівни Новинської (1900–1982), української актриси, співачки ; 100 років від дня народження Богдана Івановича Осадчука (1920–2011), українського публіциста, журналіста, історика, політолога, соціолога; 90 років від дня народження Івана Олександровича Манжари (1930–2004), українського поета-сатирика, байкаря; 2 серпня – День Повітряних Сил Збройних Сил України ;90 років від дня народження Сергія Івановича Кучука-Яценка (1930), українського вченого в галузі електрозварювання 3 серпня – 130 років від дня народження Антіна Чекмановського [справж. – Антон Нивинський (1890–1945)], українського письменника, журналіста, громадського діяча; 90 років від дня народження Миколи Сидоровича Пушкаря (1930–1995), українського вченого в галузі кріобіології ; 4 серпня – 140 років від дня народження Євгенії Макарушки [Мулик (1880–1977)], української громадської діячки, активістки жіночого руху (США) ; 140 років від дня народження Трохима Миколайовича Романченка (1880–1930), українського письменника, поета, перекладача, етнографа, громадського діяча ; 5 серпня – 170 років від дня народження Гі де Мопассана [повне ім'я – Анрі Рене Альбер Гі (1850–1893)], французького письменника ; 125 років від дня народження Федора Андрійовича Козубовського (1895–1938?), українського археолога, музеєзнавця, бібліографа; 110 років від дня народження Євгена Михайловича Кочиша (1910–1984), українського письменника (Сербія) 6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури ( 9-15 березня 2020р.)

 

Математика

Біла Н. С. Функції. Завдання для підготовки до ЗНО [Текст] / Н. С. Біла // // Математика в шк. України. - 2020. - № 4-6. - С. 17-24.

 Мета поданої автором статті - надати допомогу учням та вчителям для підготовки до державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання з математики. У роботі систематизовані матеріали із теми, стисло вкладено теоретичний матеріал та наведено приклади типових завдань, зокрема знаходження значення функції, заданої формулою; область визначення і множина значення функції. Робота містить різноманітні завдання з теми, у тому числі і ті, що пропонувались на ЗНО в 2005-2019 роках.

Манько Л. А. Методичні рекомендації для підготовки учнів до ЗНО [Текст] / Л. А Манько // // Математика в шк. України. - 2020. - № 4-6. - С. 41-44.

Орієнтація навчального процесу на особистість передбачає підвищення якості математичної підготовки учнів. Тому одним із важливих завдань є оволодіння учителями методикою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Готувати учнів до цього необхідно під час навчального процесу. Бажано включати в зміст уроків кожного року навчання тестові завдання різних форм: тести множинного вибору, альтернативні тести, перехресного вибору, завдання з короткою відповіддю та розгорнутою відповіддю, аналогічні до тих, що зустрічаються  на зовнішньому незалежному оцінювання. Значну увагу потрібно приділити узагальненню та систематизації знань учнів, використовуючи для цього відповідні уроки.

Насадюк Т. О. Використання прикладних задач під час вивчення квадратних рівнянь [Текст] / Т. О. Насадюк // Математика в шк. України. - 3020. - № 4-6. - С. 3-7.

У статті наводяться ряд задач до теми «Квадратні рівняння». Автор переконаний, що найбільш ефективним є навчання, яке разом із викладом програмового матеріалу забезпечує пізнавальну діяльність учнів. Матеріал для складання прикладних задач можна черпати з різних сфер науки, виробництва, сільського господарства. При цьому умови задач повинні бути сформульовані по-різному: велика описова частина, формулювання розповіді, задачі-розрахунки, - що допоможе уникнути одноманітності та шаблону. Прикладна задача - це задача, що виникла поза математикою, але розв’язується математичними способами.

Історія

Бабич М. М. Лайфхаки на уроках історії [Текст] / М. М. Бабич // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 25 - 32.

У соціальних мережах часто зустрічається слово «лайфхак» - це сленговий термін, що означає маленьку хитрість або корисну пораду, яка допомагає вирішувати проблеми, тим самим заощаджуючи час. Мета пропонованої статті полягає у корисних порадах, щоб усі учасники освітнього процесу могли легко та швидко запам’ятати навчальний матеріал і формувати розуміння зв’язку  між минулим і сучасністю. Одне з головних завдань вивчення історії для учнів - це зрозуміти та запам’ятати дати історичних подій; особливо вивчення дат актуальне під час підготовки до уроків узагальнення, ЗНО та ДПА.

Коляда Ігор, Ільницький Ігор. Культура українських земель кінця ХУІІ-першої половини ХУІІІ [Текст]: історія України: 8 кл. / І. Коляда, І. Ільницький // Історія в рідній  шк. - 2020. - № 1. - С. 21 - 32.

Пропонується методична розробка уроку, який має таку мету: сформувати уявлення в учнів про особливості розвитку української культури кінця 17-першої половини 18 ст. Цільові завдання: проаналізувати основні здобутки української культури доби бароко; висвітлити життєвий шлях видатних представників української культури; формувати естетичні уявлення учнів і почуття гордості за власну культуру; закріпити вміння  працювати з історичними поняттями та термінами; виховувати національну свідомість, толерантне ставлення до інших думок, активну громадську позицію, політичний плюралізм. Тип уроку - комбінований. Подаються ілюстрації мистецьких творів.

Мазур Владислав. Чиновники українських губерній у Російській імперії: становлення системи пенсійного забезпечення (кінець ХУІІІ - початок ХХ ст.).

Пропонується дослідження, яке присвячене вивченню особливостей пенсійного забезпечення чиновництва на різних етапах формування системи матеріальної підтримки - наприкінці 18 - на початку 20 ст., яке має не лише наукове (зумовлене необхідністю фахового вивчення цього питання), а й суспільне значення (удосконалення чинної системи пенсійного забезпечення, яке має враховувати зарубіжний досвід та ґрунтуватися на попередньому історичному досвіді). Географічні межі розвідки охоплюють територію Російської імперії із акцентуванням уваги на українських губерніях. Матеріали стануть у нагоді вчителям історії та правознавства.

Пономаренко І. М. Державотворчі процеси в Україні [Текст] / І. М. Пономаренко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 37 - 43.

Подається конспект уроку, від якого очікуються такі результати: учні мають знати: зміст понять: «державотворення», «купоно-карбованець», «тіньова економіка», «інвестиції», «дефолт», «корупція», «приватизація», «меморандум», «мажоритарна виборча система», «конституційний договір», «депопуляція», «прожитковий мінімум»; основні державотворчі процеси та зміни в політичному, соціально-економічному устрої України 1990-х рр., історичну вагу та значення прийняття, основні ідеї та положення Конституції України, запровадження національної валюти; причини нової хвилі масової трудової еміграції. Учні мають розуміти: історичне значення прийняття Конституції України, запровадження національної валюти, проголошення курсу на євроатлантичну інтеграцію. Тип уроку - урок засвоєння нових знань.

Предмети художньо-естетичного циклу

Андрієвська О. Б. Історія реквієму та літургії [Текст]: («Музичне мистецтво»: 6-й кл. / О. Б. Андрієвська // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 2-4.

Пропонується методична розробка уроку з курсу «Музичне мистецтво» у 6-му класі. Матеріали уроку ознайомлять учнів з особливостями та історією розвитку жанрів реквієму та літургії, навчать знаходити відповідність між літературним змістом і характерними засобами музичної виразності твору, ознаками вокально-інструментальних творів, розглядають різницю між камерно-інструментальними та хоровими, вокально-інструментальними творами, ознайомлюють із творчістю В. А. Моцар та й Л. Дичко. Розвивальна та виховна мета уроку - розвивати вміння учнів уважно слухати хорову вокально-інструментальну музику й знаходити характерні ознаки реквієму та літургії, знаходити взаємозв’язок між текстом і характерними засобами музичної виразності твору; розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханих творів; уміння сприймати музичні твори релігійного змісту; виховувати інтерес до класичної вокально-інструментальної музики. Тип уроку - урок заглиблення в тему.

Іванова Л. С. Композиція у декоративному мистецтві. Дивосвіт писанки [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 7-й кл.) / Л. С. Іванова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 2-4.

Подається конспект уроку, мета якого - відкрити учням світ писанкарства; ознайомити із символікою орнаментів, кольорів та з різними техніками декорування яєць; учити  створювати композиції; систематизувати матеріал; розвивати творчі вміння та навички, зосередженість, фантазію, уміння працювати в групах; виховувати зацікавленість писанкарством як видом декоративно-прикладного мистецтва, виховувати національно-патріотичні та естетичні почуття. Тип уроку - комбінований урок. Форма проведення: урок-мандрівка. Урок має літературне та музичне супроводження.

Камінська О. В. Мистецтво Античності. Гармонія та досконалість Еллади [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / О. В. Камінська // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 5 - 11.

Описується методична розробка уроку з навчального курсу «Мистецтво» у 8-му класі. Його мета: дослідити роль античного мистецтва у становленні європейської та світової культури; ознайомитися з його видами; опанувати художньо-образну мову, а також учитися характеризувати художньо-образний зміст творів мистецтва; розвивати естетичний смак, здатність характеризувати й оцінювати художні твори; виховувати інтерес до мистецтва й потребу в творчій самореалізації.

Семенюк І. М., Чєн Н. В. Писанкарство - складова українського декоративно-прикладного мистецтва [Текст] / І. М. Семенюк, Н. В. Чєн // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 19 - 25. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті описуються характерні орнаменти та колірна гама писанки та їх символічне навантаження. Розглядається технологія виготовлення писанки-травленки. Творча майстерня виготовлення писанки розкриває такі питання: техніка безпеки під час виготовлення писанки; обладнання робочого місця; інструменти та матеріали для роботи; підготовка яєчної шкаралупи; підготовка малюнка; нанесення воску; технологічний процес виготовлення травленки.

  Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: