8 квітня – Собор Архангела Гавриїла; 150 років від дня народження Олександра Михайловича Безредки (1870–1940), українського та французького мікробіолога, імунолога; 100 років від дня народження Лесі Бризгун-Шанти (1920–2011), української письменниці, художниці, мистецтвознавця (Канада); 9 квітня – 190 років від дня народження Тита Кириловича Блонського (1830–1897), українського письменника, поета, драматурга, громадського діяча; 10 квітня – 130 років від дня народження Юрія Отмарштейна (1890–1922), українського військового діяча, полковника Армії УНР 11 квітня – Міжнародний день визволення в’язнів нацистських концтаборів; 140 років від дня народження Яна Петровича Ряппо (1880–1958), українського та естонського педагога, освітнього діяча, редактора; 100 років від дня народження Богдана Бори [справж. – Борис Шкандрій (1920–1997)], українського поета, журналіста, педагога, громадсько-культурного діяча; 12 квітня – Вхід Господній у Єрусалим. Вербна неділя; Міжнародний день польоту людини в космос; День працівників ракетно-космічної галузі України; 180 років від дня народження Миколи Івановича Петрова (1840–1921), українського літературознавця, історика, етнографа, археолога, педагога, краєзнавця, музейного та громадського діяча; 90 років від дня народження Мирослава Володимировича Поповича (1930–2018), українського вченого-філософа, педагога, громадського та політичного діяча; 13 квітня – 140 років від дня народження Франтішека Вотруби (1880–1953), словацького критика, публіциста, перекладача; 140 років від дня народження Теодозія-Тита Миколайовича Галущинського (1880–1952), українського церковного діяча, історика церкви, публіциста (Канада); 80 років від дня народження Жана-Марі Гюстава Ле Клезіо (1940), французького письменника, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури (2008); 14 квітня – 125 років від дня народження Йосипа Йосиповича Гірняка (1895–1989), українського актора, режисера, педагога, культурного діяча; 110 років від дня народження Макара Кіндратовича Вронського (1910–1994), українського скульптора, педагога; 90 років від дня народження Романа Федоровича Кирчіва (1930–2018), українського літературознавця, фольклориста, етнографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

тижнева оглядова інформація навчально-методичної літератури ( 9-15 березня 2020р.)

 

Математика

Біла Н. С. Функції. Завдання для підготовки до ЗНО [Текст] / Н. С. Біла // // Математика в шк. України. - 2020. - № 4-6. - С. 17-24.

Мета поданої автором статті - надати допомогу учням та вчителям для підготовки до державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання з математики. У роботі систематизовані матеріали із теми, стисло вкладено теоретичний матеріал та наведено приклади типових завдань, зокрема знаходження значення функції, заданої формулою; область визначення і множина значення функції. Робота містить різноманітні завдання з теми, у тому числі і ті, що пропонувались на ЗНО в 2005-2019 роках.

Манько Л. А. Методичні рекомендації для підготовки учнів до ЗНО [Текст] / Л. А Манько // // Математика в шк. України. - 2020. - № 4-6. - С. 41-44.

Орієнтація навчального процесу на особистість передбачає підвищення якості математичної підготовки учнів. Тому одним із важливих завдань є оволодіння учителями методикою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Готувати учнів до цього необхідно під час навчального процесу. Бажано включати в зміст уроків кожного року навчання тестові завдання різних форм: тести множинного вибору, альтернативні тести, перехресного вибору, завдання з короткою відповіддю та розгорнутою відповіддю, аналогічні до тих, що зустрічаються  на зовнішньому незалежному оцінювання. Значну увагу потрібно приділити узагальненню та систематизації знань учнів, використовуючи для цього відповідні уроки.

Насадюк Т. О. Використання прикладних задач під час вивчення квадратних рівнянь [Текст] / Т. О. Насадюк // Математика в шк. України. - 3020. - № 4-6. - С. 3-7.

У статті наводяться ряд задач до теми «Квадратні рівняння». Автор переконаний, що найбільш ефективним є навчання, яке разом із викладом програмового матеріалу забезпечує пізнавальну діяльність учнів. Матеріал для складання прикладних задач можна черпати з різних сфер науки, виробництва, сільського господарства. При цьому умови задач повинні бути сформульовані по-різному: велика описова частина, формулювання розповіді, задачі-розрахунки, - що допоможе уникнути одноманітності та шаблону. Прикладна задача - це задача, що виникла поза математикою, але розв’язується математичними способами.

Історія

Бабич М. М. Лайфхаки на уроках історії [Текст] / М. М. Бабич // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 25 - 32.

У соціальних мережах часто зустрічається слово «лайфхак» - це сленговий термін, що означає маленьку хитрість або корисну пораду, яка допомагає вирішувати проблеми, тим самим заощаджуючи час. Мета пропонованої статті полягає у корисних порадах, щоб усі учасники освітнього процесу могли легко та швидко запам’ятати навчальний матеріал і формувати розуміння зв’язку  між минулим і сучасністю. Одне з головних завдань вивчення історії для учнів - це зрозуміти та запам’ятати дати історичних подій; особливо вивчення дат актуальне під час підготовки до уроків узагальнення, ЗНО та ДПА.

Коляда Ігор, Ільницький Ігор. Культура українських земель кінця ХУІІ-першої половини ХУІІІ [Текст]: історія України: 8 кл. / І. Коляда, І. Ільницький // Історія в рідній  шк. - 2020. - № 1. - С. 21 - 32.

Пропонується методична розробка уроку, який має таку мету: сформувати уявлення в учнів про особливості розвитку української культури кінця 17-першої половини 18 ст. Цільові завдання: проаналізувати основні здобутки української культури доби бароко; висвітлити життєвий шлях видатних представників української культури; формувати естетичні уявлення учнів і почуття гордості за власну культуру; закріпити вміння  працювати з історичними поняттями та термінами; виховувати національну свідомість, толерантне ставлення до інших думок, активну громадську позицію, політичний плюралізм. Тип уроку - комбінований. Подаються ілюстрації мистецьких творів.

Мазур Владислав. Чиновники українських губерній у Російській імперії: становлення системи пенсійного забезпечення (кінець ХУІІІ - початок ХХ ст.).

Пропонується дослідження, яке присвячене вивченню особливостей пенсійного забезпечення чиновництва на різних етапах формування системи матеріальної підтримки - наприкінці 18 - на початку 20 ст., яке має не лише наукове (зумовлене необхідністю фахового вивчення цього питання), а й суспільне значення (удосконалення чинної системи пенсійного забезпечення, яке має враховувати зарубіжний досвід та ґрунтуватися на попередньому історичному досвіді). Географічні межі розвідки охоплюють територію Російської імперії із акцентуванням уваги на українських губерніях. Матеріали стануть у нагоді вчителям історії та правознавства.

Пономаренко І. М. Державотворчі процеси в Україні [Текст] / І. М. Пономаренко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2020. - № 4/6. - С. 37 - 43.

Подається конспект уроку, від якого очікуються такі результати: учні мають знати: зміст понять: «державотворення», «купоно-карбованець», «тіньова економіка», «інвестиції», «дефолт», «корупція», «приватизація», «меморандум», «мажоритарна виборча система», «конституційний договір», «депопуляція», «прожитковий мінімум»; основні державотворчі процеси та зміни в політичному, соціально-економічному устрої України 1990-х рр., історичну вагу та значення прийняття, основні ідеї та положення Конституції України, запровадження національної валюти; причини нової хвилі масової трудової еміграції. Учні мають розуміти: історичне значення прийняття Конституції України, запровадження національної валюти, проголошення курсу на євроатлантичну інтеграцію. Тип уроку - урок засвоєння нових знань.

Предмети художньо-естетичного циклу

Андрієвська О. Б. Історія реквієму та літургії [Текст]: («Музичне мистецтво»: 6-й кл. / О. Б. Андрієвська // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 2-4.

Пропонується методична розробка уроку з курсу «Музичне мистецтво» у 6-му класі. Матеріали уроку ознайомлять учнів з особливостями та історією розвитку жанрів реквієму та літургії, навчать знаходити відповідність між літературним змістом і характерними засобами музичної виразності твору, ознаками вокально-інструментальних творів, розглядають різницю між камерно-інструментальними та хоровими, вокально-інструментальними творами, ознайомлюють із творчістю В. А. Моцар та й Л. Дичко. Розвивальна та виховна мета уроку - розвивати вміння учнів уважно слухати хорову вокально-інструментальну музику й знаходити характерні ознаки реквієму та літургії, знаходити взаємозв’язок між текстом і характерними засобами музичної виразності твору; розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханих творів; уміння сприймати музичні твори релігійного змісту; виховувати інтерес до класичної вокально-інструментальної музики. Тип уроку - урок заглиблення в тему.

Іванова Л. С. Композиція у декоративному мистецтві. Дивосвіт писанки [Текст]: («Образотворче мистецтво»: 7-й кл.) / Л. С. Іванова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 2-4.

Подається конспект уроку, мета якого - відкрити учням світ писанкарства; ознайомити із символікою орнаментів, кольорів та з різними техніками декорування яєць; учити  створювати композиції; систематизувати матеріал; розвивати творчі вміння та навички, зосередженість, фантазію, уміння працювати в групах; виховувати зацікавленість писанкарством як видом декоративно-прикладного мистецтва, виховувати національно-патріотичні та естетичні почуття. Тип уроку - комбінований урок. Форма проведення: урок-мандрівка. Урок має літературне та музичне супроводження.

Камінська О. В. Мистецтво Античності. Гармонія та досконалість Еллади [Текст]: («Мистецтво»: 8-й кл.) / О. В. Камінська // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 5 - 11.

Описується методична розробка уроку з навчального курсу «Мистецтво» у 8-му класі. Його мета: дослідити роль античного мистецтва у становленні європейської та світової культури; ознайомитися з його видами; опанувати художньо-образну мову, а також учитися характеризувати художньо-образний зміст творів мистецтва; розвивати естетичний смак, здатність характеризувати й оцінювати художні твори; виховувати інтерес до мистецтва й потребу в творчій самореалізації.

Семенюк І. М., Чєн Н. В. Писанкарство - складова українського декоративно-прикладного мистецтва [Текст] / І. М. Семенюк, Н. В. Чєн // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2020. - № 2. - С. 19 - 25. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті описуються характерні орнаменти та колірна гама писанки та їх символічне навантаження. Розглядається технологія виготовлення писанки-травленки. Творча майстерня виготовлення писанки розкриває такі питання: техніка безпеки під час виготовлення писанки; обладнання робочого місця; інструменти та матеріали для роботи; підготовка яєчної шкаралупи; підготовка малюнка; нанесення воску; технологічний процес виготовлення травленки.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: