20 лютого – Всесвітній день соціальної справедливості; День Героїв Небесної Сотні; 190 років від дня народження Клавдії Іванівни Алексович [Алексевич (1830–1916)], української письменниці, драматурга, педагога, громадської діячки, першої галицько-руської письменниці; 115 років від дня народження Уласа Олексійовича Самчука (1905-1987), прозаїка українського зарубіжжя, журналіста, публіциста; 100 років від дня народження Михайла Петровича Миценка [справж. – Колечкін (1920–2001)], українського письменника, публіциста, критика; 21 лютого – Міжнародний день рідної мови; 170 років від дня народження Вікентія В’ячеславовича Хвойки [Чеслав, Честослав, Вікенс Хвойко (1850–1914)], українського археолога чеського походження, першовідкривача трипільської культури; 150 років від дня народження Ісидора Івановича Дольницького (1870–1924), українського священика, педагога, дослідника церкви, церковного діяча; 125 років від дня народження Тимоша Олесіюка (1895–1978), українського громадсько-політичного діяча, дипломата; 115 років від дня народження Дмитра Чуба (Дмитра Васильовича Нитченка, Остапа Зірчастого) (1905-1999), поета, прозаїка українського зарубіжжя; 100 років від дня народження Володимира Михайловича Кухара [справж. – Роман (1920–2007)], українського письменника, критика, співака, музикознавця, педагога; 22 лютого – 140 років від дня народження Осипа Васильовича Турянського (1880–1933), українського письменника, критика; 130 років від дня народження Віктора Мусійовича Коровчинського (1890–1949), українського живописця; 80 років від дня народження Олеся Євгеновича Шевченка (1940), українського журналіста, політичного діяча, учасника національно-визвольного руху; 23 лютого – 130 років від дня народження Костя Кисілевського [Костянтин Йосипович (1890–1974)], українського мовознавця, літературознавця, педагога (США); 120 років від дня народження Євгена Михайловича Лавренка (1900–1987), українського та російського геоботаніка, ботаніко-географа; 90 років від дня народження Василя Степановича Бородіна (1930–2011), українського літературознавця; 24 лютого – 190 років від дня народження Кароліни Светлої [справж. – Йоганна Роттова (1830–1899)], чеської письменниці; 155 років від дня народження Івана Львовича Липи (1865-1923), українського поета, прозаїка; 125 років від дня народження Дмитра Артемовича Май-Дніпровича [справж. – Майборода (1895–1930)], українського поета; 110 років від дня народження Василя Сидора (1910–1949), українського військового діяча, полковника УПА; 25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 3-9 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

                 Українська мова та  література

Гордійчук О. Ю. Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" [Текст] : 5 клас / О. Ю. Гордійчук // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 14-19. - Бібліогр.: 3 назви.

Опубліковано конспект навчального заходу з української літератури для 5-го класу на тему: «Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії". Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети». Серед пропонованих до використання на уроці методів, прийомів і форм роботи відзначимо такі: інтерв’ю з Галиною Малик (рольова гра), прийоми «Так чи ні?», «Казкове доміно» евристична бесіда за твором, анкета повісті-казки, гра «Хто я?», фізкультхвилинка, складання символічної таблиці тощо.  Типологічно поданий навчальний захід є уроком засвоєння нових знань. 

Діброва Т. В. Узагальнення й систематизація вивченого про іменник як частину мови [Текст] : 6 клас / Т. В. Діброва, О. О. Циба // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 23-27.

Опубліковано конспект уроку української мови для 6-го класу. Автор розробки пропонує широкий спектр методичних прийомів та форм роботи: інсценізація (назва: «Пепсі й Нільсон»), робота з підручником, «зоровий диктант», фізкультхвилинка, «Незакінчене речення», аутотренінг, «лепбук», «мікрофон», «асоціативний кущ» тощо. обладнання до уроку: презентація, роздруковані завдання, дидактичний матеріал. Типологічно представлений навчальний захід є уроком узагальнення й систематизаці вивченого матеріалу.

Кацалап С. М. Педагогічні інновації в шкільній мовно-літературній освіті [Текст] / С. М. Кацалап // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 4-13. - Бібліогр.: 13 назв.

У статті детально характеризуються різного роду педагогічні технології, що можуть бути застосовані під час вивчення мови та літератури. Розглядаються поняття «технологія», «інновація», «педагогічна технологія», досліджуються специфічні ознаки педагогічних технологій та ознаки педагогічної технології, розкриваються суть, визначення та окремі аспекти різних технологій - розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання, особистісно орієнтованого навчання, проєктної технології, ігрових технологій навчання, технології проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерних технологій тощо.

Сас А. М. Узагальнення й систематизація вивченого про дієприкметник [Текст] : 7 клас / А. М. Сас // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 28-30. 

 Вміщено розробку уроку української мови для 7-го класу. Мета навчального заходу: узагальнити й систематизувати вивчене про дієприкметник; розвивати логічне мислення, культуру усного та писемного мовлення, пошукові якості; визовувати в учнів шанобливе ставлення до рідної мови. За формою презентований навчальний захід є уроком-дослідженням, за типом - уроком узагальнення й систематизації знань. Серенд методів і приоймів, застосованих на уроці: творче дослідження, лексична хвилинка, розподільний диктант, хвилинка релаксу, ігри «Хто більше?», «Знайди третє зайве», орфографічна вікторина, та ін. 

Іноземні мови

Адамовська І. Д. Навчати фонетиці цікаво. Джазові римівки [Текст] / І. Д. Адамовська // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Однією із складових іншомовної компетенції є мовна компетентнція, яка, насамперед,  передбачає формування фонетичної компетенції як необхідного її компонента. Основи формування  фонетичної компетенції учнів закладаються на початковому  ступені навчання у загальноосвітній школі з подальшим удосконаленням на середньому та старшому ступенях. У статті розглядаються сучасні технології навчання фонетики на основі використання джазових римівок за методикою Керолін Грецем.

Бабенко Н. А. Навчання фонетики англійської мови у початковій школі [Текст] / Н. А. Бабенко // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 27 - 37.

Пропонований посібник містить практичні вправи з фонетики англійської мови для відпрацювання звуків та вироблення навичок правильного читання у дітей, що навчаються у початковій школі. Тренувальні вправи для читання дібрано згідно зі шкільною програмою та урахуванням вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку. Самостійне виконання мовленнєвих вправ учнями вдома або під наглядом учителя у класі значно полегшує сприйняття навчального матеріалу, його запам’ятовування та відтворення. У посібнику представлено  вправи різного ступеня складності, вдало дібрано прислів’я, приказки та тематичні вірші.

Богачова Т. В. Використання арт-технології в освітній діяльності при вивченні іноземних мов [Текст] / Т. В. Богачова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 5 назв.

Однією зі складових є формування комунікативної компетенції, тобто здатності і готовності здійснювати як безпосереднє спілкування (говоріння, розуміння на слух), так і опосередковане спілкування (читання із розумінням іншомовних текстів, письмо); тобто, саме комунікативна компетенція є основною метою навчання при оволодінні іноземною мовою. У статті описується досвід активного використання на уроках англійської мови метод арт-технології як найбільш цікавий, емоційно комфортний, та такий, що максимально знаходить відгук у дітей.

Котова Н. В. Ігрові елементи в навчальному процесі [Текст] / Н. В. Котова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 60 - 67.

Розкриваються завдання, функції, основні напрями та вимоги до використання гри та ігрових елементів в організації уроку іноземної мови. Описується педагогічний досвід використання гри на уроках англійської мови. Окремо представлено приклади такої класифікації ігор: лексичні ігри; фонетичні ігри; граматичні ігри; письмові ігри; рухливі ігри як засіб розвитку інтересу до вивчення іноземної мови; комунікативні ігри

Кудрявцева О. В. Упровадження методики CLIL в освітній процес з метою підвищення мотивації учнів до навчання [Текст] / О. В. Кудрявцева // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 54 - 57.

 Сучасному вчителеві англійської мови необхідно бути в постійному пошуку нових методів та методик щоб підвищити мотивацію учнів до навчання. Останнім часом надзвичайно популярною стає методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL). У статті описуються 5 компонентів, так званих «5С», які необхідно враховувати при плануванні уроків CLIL. Виділяються принципи CLIL та даються відповіді на питання - «Як упроваджувати уроки CLIL в освітній процес?». Подаються типи завдань на розвиток навичок аудіювання та говоріння.

Трудове навчання

Білевич Ігор Особливості проектування та виготовлення дерев’яних іграшок  в етнічному стилі [Текст] / І. Білевич, С. Білевич // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 8-26.

Автори у статті акцентують увагу на тому, що іграшка в етнічному стилі не має точно копіювати традиційні зразки, адже етнодизайн передбачає використання елементів народного мистецтва в сучасних виробах. Варіативність об’єктів праці дає змогу враховувати регіональні особливості цього виду народної творчості. Дерев’яна рухома іграшка в етнічному стилі є і надзвичайно цікавим об’єктом проектування, адже поєднання різноманітних форм, технік та мотивів оздоблення породжують сотні варіацій.

Крицька Валентина Інноваційні технології трудового навчання  [Текст] / В. Крицька // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С.26-30.

У статті розкрито теоретичні засади інноваційних методів на уроках трудового навчання. Сформульовано нові вимоги до специфіки і якості праці людини. Передусім це пов’язано  з технологічною революцією, зокрема, з досягненнями науково-технічного прогресу, що якісно змінюють середовище життєдіяльності сучасної людини. Активна розумова діяльність - найважливіша риса сучасної людини, критичність мислення, пошук нового, бажання і вміння здобувати знання самостійно розкриваються у статті.

Рогачова Вікторія Техніки декоративного розпису в проєктно-технологічній діяльності учнів на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 30-38.

Розпис скла - ефективна форма залучення учнів до декоративного мистецтва, що сприяє розвитку їх творчих здібностей, образного мислення, естетичного смаку. Техніка розпису скла привертає увагу своєю філігранністю, яскравістю кольорів, незвичністю виконання. У статті розглянуто, які фарби доцільно використовувати для розпису на склі. Найлегшим у виконанні для учнів є розпис по склу в техніці «point to point». За цією технікою можна не тільки створювати візерунки, а й справжні шедеври образотворчого мистецтва.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: