2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 3-9 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

                 Українська мова та  література

Гордійчук О. Ю. Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" [Текст] : 5 клас / О. Ю. Гордійчук // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 14-19. - Бібліогр.: 3 назви.

Опубліковано конспект навчального заходу з української літератури для 5-го класу на тему: «Галина Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії". Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети». Серед пропонованих до використання на уроці методів, прийомів і форм роботи відзначимо такі: інтерв’ю з Галиною Малик (рольова гра), прийоми «Так чи ні?», «Казкове доміно» евристична бесіда за твором, анкета повісті-казки, гра «Хто я?», фізкультхвилинка, складання символічної таблиці тощо.  Типологічно поданий навчальний захід є уроком засвоєння нових знань. 

Діброва Т. В. Узагальнення й систематизація вивченого про іменник як частину мови [Текст] : 6 клас / Т. В. Діброва, О. О. Циба // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 23-27.

Опубліковано конспект уроку української мови для 6-го класу. Автор розробки пропонує широкий спектр методичних прийомів та форм роботи: інсценізація (назва: «Пепсі й Нільсон»), робота з підручником, «зоровий диктант», фізкультхвилинка, «Незакінчене речення», аутотренінг, «лепбук», «мікрофон», «асоціативний кущ» тощо. обладнання до уроку: презентація, роздруковані завдання, дидактичний матеріал. Типологічно представлений навчальний захід є уроком узагальнення й систематизаці вивченого матеріалу.

Кацалап С. М. Педагогічні інновації в шкільній мовно-літературній освіті [Текст] / С. М. Кацалап // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 4-13. - Бібліогр.: 13 назв.

У статті детально характеризуються різного роду педагогічні технології, що можуть бути застосовані під час вивчення мови та літератури. Розглядаються поняття «технологія», «інновація», «педагогічна технологія», досліджуються специфічні ознаки педагогічних технологій та ознаки педагогічної технології, розкриваються суть, визначення та окремі аспекти різних технологій - розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання, особистісно орієнтованого навчання, проєктної технології, ігрових технологій навчання, технології проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерних технологій тощо.

Сас А. М. Узагальнення й систематизація вивченого про дієприкметник [Текст] : 7 клас / А. М. Сас // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - N 1/2/3. - С. 28-30. 

 Вміщено розробку уроку української мови для 7-го класу. Мета навчального заходу: узагальнити й систематизувати вивчене про дієприкметник; розвивати логічне мислення, культуру усного та писемного мовлення, пошукові якості; визовувати в учнів шанобливе ставлення до рідної мови. За формою презентований навчальний захід є уроком-дослідженням, за типом - уроком узагальнення й систематизації знань. Серенд методів і приоймів, застосованих на уроці: творче дослідження, лексична хвилинка, розподільний диктант, хвилинка релаксу, ігри «Хто більше?», «Знайди третє зайве», орфографічна вікторина, та ін. 

Іноземні мови

Адамовська І. Д. Навчати фонетиці цікаво. Джазові римівки [Текст] / І. Д. Адамовська // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Однією із складових іншомовної компетенції є мовна компетентнція, яка, насамперед,  передбачає формування фонетичної компетенції як необхідного її компонента. Основи формування  фонетичної компетенції учнів закладаються на початковому  ступені навчання у загальноосвітній школі з подальшим удосконаленням на середньому та старшому ступенях. У статті розглядаються сучасні технології навчання фонетики на основі використання джазових римівок за методикою Керолін Грецем.

Бабенко Н. А. Навчання фонетики англійської мови у початковій школі [Текст] / Н. А. Бабенко // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 27 - 37.

Пропонований посібник містить практичні вправи з фонетики англійської мови для відпрацювання звуків та вироблення навичок правильного читання у дітей, що навчаються у початковій школі. Тренувальні вправи для читання дібрано згідно зі шкільною програмою та урахуванням вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку. Самостійне виконання мовленнєвих вправ учнями вдома або під наглядом учителя у класі значно полегшує сприйняття навчального матеріалу, його запам’ятовування та відтворення. У посібнику представлено  вправи різного ступеня складності, вдало дібрано прислів’я, приказки та тематичні вірші.

Богачова Т. В. Використання арт-технології в освітній діяльності при вивченні іноземних мов [Текст] / Т. В. Богачова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 23 - 27. - Бібліогр.: 5 назв.

Однією зі складових є формування комунікативної компетенції, тобто здатності і готовності здійснювати як безпосереднє спілкування (говоріння, розуміння на слух), так і опосередковане спілкування (читання із розумінням іншомовних текстів, письмо); тобто, саме комунікативна компетенція є основною метою навчання при оволодінні іноземною мовою. У статті описується досвід активного використання на уроках англійської мови метод арт-технології як найбільш цікавий, емоційно комфортний, та такий, що максимально знаходить відгук у дітей.

Котова Н. В. Ігрові елементи в навчальному процесі [Текст] / Н. В. Котова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 60 - 67.

Розкриваються завдання, функції, основні напрями та вимоги до використання гри та ігрових елементів в організації уроку іноземної мови. Описується педагогічний досвід використання гри на уроках англійської мови. Окремо представлено приклади такої класифікації ігор: лексичні ігри; фонетичні ігри; граматичні ігри; письмові ігри; рухливі ігри як засіб розвитку інтересу до вивчення іноземної мови; комунікативні ігри

Кудрявцева О. В. Упровадження методики CLIL в освітній процес з метою підвищення мотивації учнів до навчання [Текст] / О. В. Кудрявцева // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - 2020. - № 1/3. - С. 54 - 57.

 Сучасному вчителеві англійської мови необхідно бути в постійному пошуку нових методів та методик щоб підвищити мотивацію учнів до навчання. Останнім часом надзвичайно популярною стає методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL). У статті описуються 5 компонентів, так званих «5С», які необхідно враховувати при плануванні уроків CLIL. Виділяються принципи CLIL та даються відповіді на питання - «Як упроваджувати уроки CLIL в освітній процес?». Подаються типи завдань на розвиток навичок аудіювання та говоріння.

Трудове навчання

Білевич Ігор Особливості проектування та виготовлення дерев’яних іграшок  в етнічному стилі [Текст] / І. Білевич, С. Білевич // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 8-26.

Автори у статті акцентують увагу на тому, що іграшка в етнічному стилі не має точно копіювати традиційні зразки, адже етнодизайн передбачає використання елементів народного мистецтва в сучасних виробах. Варіативність об’єктів праці дає змогу враховувати регіональні особливості цього виду народної творчості. Дерев’яна рухома іграшка в етнічному стилі є і надзвичайно цікавим об’єктом проектування, адже поєднання різноманітних форм, технік та мотивів оздоблення породжують сотні варіацій.

Крицька Валентина Інноваційні технології трудового навчання  [Текст] / В. Крицька // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С.26-30.

У статті розкрито теоретичні засади інноваційних методів на уроках трудового навчання. Сформульовано нові вимоги до специфіки і якості праці людини. Передусім це пов’язано  з технологічною революцією, зокрема, з досягненнями науково-технічного прогресу, що якісно змінюють середовище життєдіяльності сучасної людини. Активна розумова діяльність - найважливіша риса сучасної людини, критичність мислення, пошук нового, бажання і вміння здобувати знання самостійно розкриваються у статті.

Рогачова Вікторія Техніки декоративного розпису в проєктно-технологічній діяльності учнів на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в рід. шк. - 2019. - № 4. - С. 30-38.

Розпис скла - ефективна форма залучення учнів до декоративного мистецтва, що сприяє розвитку їх творчих здібностей, образного мислення, естетичного смаку. Техніка розпису скла привертає увагу своєю філігранністю, яскравістю кольорів, незвичністю виконання. У статті розглянуто, які фарби доцільно використовувати для розпису на склі. Найлегшим у виконанні для учнів є розпис по склу в техніці «point to point». За цією технікою можна не тільки створювати візерунки, а й справжні шедеври образотворчого мистецтва.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: