21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 27 січня- 2 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

                                Зарубіжна література

  Даниленко, Т. М. О. Уайльд "Портрет Доріана Ґрея" [Текст] : 10-й клас / Т. М. Даниленко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 31-35.

Вміщено конспект уроку зарубіжної літератури для 10-го класу. Мета уроку: з’ясувати особливості символічного значення портрета, його зв'язок із душею головного героя; розвивати образне і логічне мислення, уміння робити ідейно-художній аналіз літературного твору; виховувати любов до прекрасного, прагнення постійно самовдосконалюватись. Типологічно представлений захід є комбінованим уроком з елементами евристичної бесіди.

Паращич, В. В. Духовне випробування людини [Текст] : 7-й клас / В. В. Паращич // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 36-56.

Вміщено розробки низки уроків, об’єднаних назвою циклу. Чотири навчальні заходи (уроки 1-4) присвячено Джеймсу Олдріджу та його твору «Останній дюйм», три уроки пов’язані з творчістю Р. Кіплінґа, зокрема «Баладою про Схід і Захід» (урок 5), та віршем «Якщо…» (уроки 6, 7), ще 2 уроки (8-9) стосуються вивчення «Пригод Олівера Твіста» Ч. Діккенса. Урок 10 є контрольною роботою за творчістю Дж. Олдріджа та Р. Кіплінга.

Харченко, В. М. Панорама життя середньовічної Англії в романі В. Скотта "Айвенго" [Текст] : 7-й клас / В. М. Харченко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 23-25.

Навчальний захід покликаний звернути увагу школярів на панорамність зображення англійської дійсності в романі В. Скотта «Айвенго»; закріпити вивчене про історичний роман; розвивати вміння учнів узагальнювати матеріал, аргументувати відповіді; розвивати вміння використовувати комп’ютерні технології; прищеплювати прагнення осмислити історичний досвід. Упродовж уроку застосовуються такі методи і форми роботи як фронтальне опитування, шифрувально-асоціативний диктант, робота з епіграфом, словникова робота, евристична бесіда, інтерактивні прийоми «Ґронування», «Усне словесне малювання», «Незавершене речення».

                                               Фізичне виховання

Єрмолова В. М. Всеукраїнський фінал культурно-спортивного заходу серед школярів «Олімпійське лелеченя - 2020» [Текст] / В. М. Єрмолова // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С. 26-28.

Найкращі команди закладів середньої освіти з усіх регіонів України зібралися в мальовничій Пущі-Водиці поблизу Києва, у МЦД «Артек», щоб вибороти звання переможця проекту «Олімпійське лелеченя». Цього року до програми комплексних змагань увійшли випробування: «Презентація команди», «Олімпійська вікторина», спортивна естафета та гра волейбол. Головний приз - кубок чемпіонів дістався команді «Бубківці» школи № 1 м. Нова Одеса, що на Миколаївщині.

Качан О. А. Можливості використання та перспективи впровадження системи віртуальної реальності й інтерактивного віртуального 3D-середовища у фізичному вихованні та спорті [Текст] / О. А. Качан // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С.20-25.

Віртуальна реальність(VR) торкнулася багатьох сфер життя людини, включаючи освіту, маркетинг, ігрову індустрію і, звичайно, спорт. Тренування у віртуальній реальності ведуть не тільки до поліпшення практичних функцій, а й до реорганізації структур головного мозку. VR сьогодні не може змінити традиційних реабілітаційних методик і підходів, проте вона вже є дієвим механізмм значного поліпшення якості та доступності реабілітації й забезпечує високі результати в процесі відновлення.

Ребрина А. А. Навчальна програма з фізичної культури для закладів загальної середньої освіти [Текст]: 5-9 класи. Варіативний модуль «Вправи з гирями». 3 роки навчання / А. А. Ребрина, Г. А. Коломоєць, А. А. Ребрина // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С. 7-8.

Вивчення модуля «вправи з гирями» рекомендується починати у 9 класі. Модуль «Вправи з гирями» спрямований на розвиток та підтримку на оптимальному рівні рухових якостей учнів. Даний варіативний модуль складається з таких розділів: зміст навчального матеріалу; очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів; орієнтовні навчальні нормативи; перелік обладнання та інвентарю. Після вивчення модуля у     кожному навчальному році учні складають випробування.

Історія

Бабарико В. В. Гетьман К. Розумовського, його діяльність. Остаточна ліквідація гетьманства [Текст]: історія України: 8 кл. / В. В. Бабарико // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 54 - 58.

Пропонується методична розробка уроку історії України (8 клас). Його матеріали мають на меті сформувати уявлення про період гетьманства  К. Розумовського та самого гетьмана як особистість; визначити наслідки остаточної ліквідації гетьманства; ознайомити учнів із діяльністю та особистістю П. Рум’янцева в Лівобережній Україні; навчитися висловлювати власну думку про різні історичні події та давати оцінку історичним постатям; продовжувати розвивати навички й уміння працювати з історичними джерелами, аналізувати їх; виховувати патріотичні почуття до історії свого народу. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань.

Баланюк Т. Ю. Україна в геополітичних планах країн Антанти та Троїстого союзу [Текст]: історія України: 10 кл. / Т. Ю. Баланюк // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 40 - 48. - Бібліогр.: 4 назви.

Матеріали уроку, розробку якого пропонує ця стаття, мають таку мету: розкрити причини першої світової війни; визначити цілі держав-супротивниць щодо українських земель та українського населення; характеризувати  ставлення українських партій до війни;  розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації; вчити дітей простежувати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати вміння працювати з істричною картою; розвивати критичне мислення учнів; виховувати інтерес до історичного минулого українського народу. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь з використанням інтерактивних технологій навчання та технології розвитку критичного мислення учнів.

Жванко Любов, Гладка Світлана. Полонія на терені Полтавської губернії (1802-1914) [Текст] / Л. Жванко, С. Глабка // Історія в рідній шк. - 2019. - № 12. - С. 2 - 7. - Бібліогр.: 16 назв.

Стаття присвячена сторінкам спільної історії України та Польщі. Однією з таких позитивних сторінок можна назвати  історію Полонії, тобто спільноту поляків поза межами своєї батьківщини, які, крім іншого, знайшли притулок на території Полтавської губернії впродовж 1802-1814 рр. Подані матеріали розкривають такі питання теми: причини  появи та кількість поляків на  терені Полтавської губернії; кількість осіб римо-католицького віросповідання у найбільших центрах скупчення в Полтавській губернії у 1870-1897 рр.; соціально-професійний склад та прояви етнічної свідомості Полонії.

Нужа Ю. М. Чорнобильська катастрофа та її наслідки [Текст]: історія України: практик. заняття: 7 кл. / Ю. М. Нужа // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 62 - 68.

Подається методична розробка практичного заняття (історії України (7 клас). Цінністю роботи є її дослідницький характер. Учні мають навчитися: надавати аргументовану оцінку знайденим відомостям про наслідки ядерної техногенної катастрофи на ЧАЕС; презентувати  зібрані матеріали про жителів-учасників ліквідації наслідків катастрофи села Олександрівка Валківського району; презентувати  зібрані відомості про ініціаторів встановлення меморіальної дошки учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС в селі Олександрівка; оформити спогади  ліквідаторів у збірку, поновити фонд шкільного музею та донести цю інформацію до учнів школи. Тип уроку: урок формування та вдосконалення предметних умінь.

Географія

Завгородня Т. І., Завгородній В. П. Новорічна красуня, або Знайома незнайомка [Текст]: усний пізнавально-дендрологічний журнал / Т. І. Завгородня, В. П. Завгородній // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 61 - 64. - Бібліогр.: 4 назви.

Стаття присвячена позакласній роботі з географії. Його мета - учити учнів оцінювати стан найближчого природного оточення; формувати інтерес до навколишнього середовища; учити моральних норм у стосунках із довкіллям; мотивувати до відповідального ставлення до природи; сприяти прагненню глибокого її пізнання; виховувати інтерес та повагу до природи та майбутньої професії. Для проведення заходу рекомендується таке обладнання: назви сторінок журналу, фото колаж «Наша новорічна гостя», відеофільми про ялинку.

Ковчин Н. А. Основи управління виробничим колективом [Текст]: навч. програма курсу за вибором для гімназій та ліцеїв / Н. А. Ковчин // Географія та економіка в рідній шк - 2019. - № 12. - С. 13 - 19.

Професійні та життєві можливості особистості учня, його здатності до самореалізації збільшує та розширює економічна освіта шляхом формування правової та економічної культури, систематизації загальних та формування спеціальних економічних, психологічних знань, а також моделювання та створення сприятливих умов для становлення та формування в учнів мотивації, орієнтації на конкретний вид професійної діяльності у майбутньому. Мета курсу за вибором «Основи  управління виробничим колективом» є формування теоретичної, практичної і психологічної готовності учнів до керівної діяльності на підприємствах різного типу.

Коцюрба С. В. Уроки на тему «Первинний сектор господарства. Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства. Сільськогосподарські пояси світу. Сільське господарство України. Зональна спеціалізація сільського господарства України [Текст]: 9 кл. / С. В. Коцюрба // Географія та економіка в рідній шк - 2019. - № 12. - С. 20 - 35.

Автор розробок - призер обласного конкурсу «Творча скарбничка - 2019» у номінації «Формування предметних компетентностей в курсі географії 9 класу». Первинний сектор господарства вивчається у першому семестрі. Вивчення цієї теми дає можливість зрозуміти, як змінювалася звйнятість людей в історичному перерізі. Учні мають усвідомити значення і рівень розвитку гплузей первинного сектору в УКраїні та світі. Першв п'ять уроків теми присвячені розвитку сільського господарства в Україні та світі.

Разова Л. Г., Радіонова Л. І. Японська чайна церемонія [Текст] / Л. Г. Разова, Л. І. Радіонова // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 41 - 48.

Пропонується розробка інтегрованого пізнавального виховного заходу. Його мета: сформувати у старшокласників знання про Японію, її економічні досягнення; вивчити культуру народу, її самобутність і поетичність; провести інтеграцію з історією, літературою, художньою культурою; сформувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, репрезентувати опрацьоване, узагальнювати і робити висновки;  виховувати любов до культури різних народів, толерантність і повагу до загальнолюдських цінностей.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: