20 лютого – Всесвітній день соціальної справедливості; День Героїв Небесної Сотні; 190 років від дня народження Клавдії Іванівни Алексович [Алексевич (1830–1916)], української письменниці, драматурга, педагога, громадської діячки, першої галицько-руської письменниці; 115 років від дня народження Уласа Олексійовича Самчука (1905-1987), прозаїка українського зарубіжжя, журналіста, публіциста; 100 років від дня народження Михайла Петровича Миценка [справж. – Колечкін (1920–2001)], українського письменника, публіциста, критика; 21 лютого – Міжнародний день рідної мови; 170 років від дня народження Вікентія В’ячеславовича Хвойки [Чеслав, Честослав, Вікенс Хвойко (1850–1914)], українського археолога чеського походження, першовідкривача трипільської культури; 150 років від дня народження Ісидора Івановича Дольницького (1870–1924), українського священика, педагога, дослідника церкви, церковного діяча; 125 років від дня народження Тимоша Олесіюка (1895–1978), українського громадсько-політичного діяча, дипломата; 115 років від дня народження Дмитра Чуба (Дмитра Васильовича Нитченка, Остапа Зірчастого) (1905-1999), поета, прозаїка українського зарубіжжя; 100 років від дня народження Володимира Михайловича Кухара [справж. – Роман (1920–2007)], українського письменника, критика, співака, музикознавця, педагога; 22 лютого – 140 років від дня народження Осипа Васильовича Турянського (1880–1933), українського письменника, критика; 130 років від дня народження Віктора Мусійовича Коровчинського (1890–1949), українського живописця; 80 років від дня народження Олеся Євгеновича Шевченка (1940), українського журналіста, політичного діяча, учасника національно-визвольного руху; 23 лютого – 130 років від дня народження Костя Кисілевського [Костянтин Йосипович (1890–1974)], українського мовознавця, літературознавця, педагога (США); 120 років від дня народження Євгена Михайловича Лавренка (1900–1987), українського та російського геоботаніка, ботаніко-географа; 90 років від дня народження Василя Степановича Бородіна (1930–2011), українського літературознавця; 24 лютого – 190 років від дня народження Кароліни Светлої [справж. – Йоганна Роттова (1830–1899)], чеської письменниці; 155 років від дня народження Івана Львовича Липи (1865-1923), українського поета, прозаїка; 125 років від дня народження Дмитра Артемовича Май-Дніпровича [справж. – Майборода (1895–1930)], українського поета; 110 років від дня народження Василя Сидора (1910–1949), українського військового діяча, полковника УПА; 25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 27 січня- 2 лютого 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

                                Зарубіжна література

  Даниленко, Т. М. О. Уайльд "Портрет Доріана Ґрея" [Текст] : 10-й клас / Т. М. Даниленко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 31-35.

Вміщено конспект уроку зарубіжної літератури для 10-го класу. Мета уроку: з’ясувати особливості символічного значення портрета, його зв'язок із душею головного героя; розвивати образне і логічне мислення, уміння робити ідейно-художній аналіз літературного твору; виховувати любов до прекрасного, прагнення постійно самовдосконалюватись. Типологічно представлений захід є комбінованим уроком з елементами евристичної бесіди.

Паращич, В. В. Духовне випробування людини [Текст] : 7-й клас / В. В. Паращич // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 36-56.

Вміщено розробки низки уроків, об’єднаних назвою циклу. Чотири навчальні заходи (уроки 1-4) присвячено Джеймсу Олдріджу та його твору «Останній дюйм», три уроки пов’язані з творчістю Р. Кіплінґа, зокрема «Баладою про Схід і Захід» (урок 5), та віршем «Якщо…» (уроки 6, 7), ще 2 уроки (8-9) стосуються вивчення «Пригод Олівера Твіста» Ч. Діккенса. Урок 10 є контрольною роботою за творчістю Дж. Олдріджа та Р. Кіплінга.

Харченко, В. М. Панорама життя середньовічної Англії в романі В. Скотта "Айвенго" [Текст] : 7-й клас / В. М. Харченко // Зарубіжна література в школі. - 2019. - N 23/24. - С. 23-25.

Навчальний захід покликаний звернути увагу школярів на панорамність зображення англійської дійсності в романі В. Скотта «Айвенго»; закріпити вивчене про історичний роман; розвивати вміння учнів узагальнювати матеріал, аргументувати відповіді; розвивати вміння використовувати комп’ютерні технології; прищеплювати прагнення осмислити історичний досвід. Упродовж уроку застосовуються такі методи і форми роботи як фронтальне опитування, шифрувально-асоціативний диктант, робота з епіграфом, словникова робота, евристична бесіда, інтерактивні прийоми «Ґронування», «Усне словесне малювання», «Незавершене речення».

                                               Фізичне виховання

Єрмолова В. М. Всеукраїнський фінал культурно-спортивного заходу серед школярів «Олімпійське лелеченя - 2020» [Текст] / В. М. Єрмолова // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С. 26-28.

Найкращі команди закладів середньої освіти з усіх регіонів України зібралися в мальовничій Пущі-Водиці поблизу Києва, у МЦД «Артек», щоб вибороти звання переможця проекту «Олімпійське лелеченя». Цього року до програми комплексних змагань увійшли випробування: «Презентація команди», «Олімпійська вікторина», спортивна естафета та гра волейбол. Головний приз - кубок чемпіонів дістався команді «Бубківці» школи № 1 м. Нова Одеса, що на Миколаївщині.

Качан О. А. Можливості використання та перспективи впровадження системи віртуальної реальності й інтерактивного віртуального 3D-середовища у фізичному вихованні та спорті [Текст] / О. А. Качан // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С.20-25.

Віртуальна реальність(VR) торкнулася багатьох сфер життя людини, включаючи освіту, маркетинг, ігрову індустрію і, звичайно, спорт. Тренування у віртуальній реальності ведуть не тільки до поліпшення практичних функцій, а й до реорганізації структур головного мозку. VR сьогодні не може змінити традиційних реабілітаційних методик і підходів, проте вона вже є дієвим механізмм значного поліпшення якості та доступності реабілітації й забезпечує високі результати в процесі відновлення.

Ребрина А. А. Навчальна програма з фізичної культури для закладів загальної середньої освіти [Текст]: 5-9 класи. Варіативний модуль «Вправи з гирями». 3 роки навчання / А. А. Ребрина, Г. А. Коломоєць, А. А. Ребрина // Фіз. виховання в рід. шк. - 2019. - № 6. - С. 7-8.

Вивчення модуля «вправи з гирями» рекомендується починати у 9 класі. Модуль «Вправи з гирями» спрямований на розвиток та підтримку на оптимальному рівні рухових якостей учнів. Даний варіативний модуль складається з таких розділів: зміст навчального матеріалу; очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів; орієнтовні навчальні нормативи; перелік обладнання та інвентарю. Після вивчення модуля у     кожному навчальному році учні складають випробування.

Історія

Бабарико В. В. Гетьман К. Розумовського, його діяльність. Остаточна ліквідація гетьманства [Текст]: історія України: 8 кл. / В. В. Бабарико // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 54 - 58.

Пропонується методична розробка уроку історії України (8 клас). Його матеріали мають на меті сформувати уявлення про період гетьманства  К. Розумовського та самого гетьмана як особистість; визначити наслідки остаточної ліквідації гетьманства; ознайомити учнів із діяльністю та особистістю П. Рум’янцева в Лівобережній Україні; навчитися висловлювати власну думку про різні історичні події та давати оцінку історичним постатям; продовжувати розвивати навички й уміння працювати з історичними джерелами, аналізувати їх; виховувати патріотичні почуття до історії свого народу. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань.

Баланюк Т. Ю. Україна в геополітичних планах країн Антанти та Троїстого союзу [Текст]: історія України: 10 кл. / Т. Ю. Баланюк // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 40 - 48. - Бібліогр.: 4 назви.

Матеріали уроку, розробку якого пропонує ця стаття, мають таку мету: розкрити причини першої світової війни; визначити цілі держав-супротивниць щодо українських земель та українського населення; характеризувати  ставлення українських партій до війни;  розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації; вчити дітей простежувати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати вміння працювати з істричною картою; розвивати критичне мислення учнів; виховувати інтерес до історичного минулого українського народу. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь з використанням інтерактивних технологій навчання та технології розвитку критичного мислення учнів.

Жванко Любов, Гладка Світлана. Полонія на терені Полтавської губернії (1802-1914) [Текст] / Л. Жванко, С. Глабка // Історія в рідній шк. - 2019. - № 12. - С. 2 - 7. - Бібліогр.: 16 назв.

Стаття присвячена сторінкам спільної історії України та Польщі. Однією з таких позитивних сторінок можна назвати  історію Полонії, тобто спільноту поляків поза межами своєї батьківщини, які, крім іншого, знайшли притулок на території Полтавської губернії впродовж 1802-1814 рр. Подані матеріали розкривають такі питання теми: причини  появи та кількість поляків на  терені Полтавської губернії; кількість осіб римо-католицького віросповідання у найбільших центрах скупчення в Полтавській губернії у 1870-1897 рр.; соціально-професійний склад та прояви етнічної свідомості Полонії.

Нужа Ю. М. Чорнобильська катастрофа та її наслідки [Текст]: історія України: практик. заняття: 7 кл. / Ю. М. Нужа // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 62 - 68.

Подається методична розробка практичного заняття (історії України (7 клас). Цінністю роботи є її дослідницький характер. Учні мають навчитися: надавати аргументовану оцінку знайденим відомостям про наслідки ядерної техногенної катастрофи на ЧАЕС; презентувати  зібрані матеріали про жителів-учасників ліквідації наслідків катастрофи села Олександрівка Валківського району; презентувати  зібрані відомості про ініціаторів встановлення меморіальної дошки учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС в селі Олександрівка; оформити спогади  ліквідаторів у збірку, поновити фонд шкільного музею та донести цю інформацію до учнів школи. Тип уроку: урок формування та вдосконалення предметних умінь.

Географія

Завгородня Т. І., Завгородній В. П. Новорічна красуня, або Знайома незнайомка [Текст]: усний пізнавально-дендрологічний журнал / Т. І. Завгородня, В. П. Завгородній // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 61 - 64. - Бібліогр.: 4 назви.

Стаття присвячена позакласній роботі з географії. Його мета - учити учнів оцінювати стан найближчого природного оточення; формувати інтерес до навколишнього середовища; учити моральних норм у стосунках із довкіллям; мотивувати до відповідального ставлення до природи; сприяти прагненню глибокого її пізнання; виховувати інтерес та повагу до природи та майбутньої професії. Для проведення заходу рекомендується таке обладнання: назви сторінок журналу, фото колаж «Наша новорічна гостя», відеофільми про ялинку.

Ковчин Н. А. Основи управління виробничим колективом [Текст]: навч. програма курсу за вибором для гімназій та ліцеїв / Н. А. Ковчин // Географія та економіка в рідній шк - 2019. - № 12. - С. 13 - 19.

Професійні та життєві можливості особистості учня, його здатності до самореалізації збільшує та розширює економічна освіта шляхом формування правової та економічної культури, систематизації загальних та формування спеціальних економічних, психологічних знань, а також моделювання та створення сприятливих умов для становлення та формування в учнів мотивації, орієнтації на конкретний вид професійної діяльності у майбутньому. Мета курсу за вибором «Основи  управління виробничим колективом» є формування теоретичної, практичної і психологічної готовності учнів до керівної діяльності на підприємствах різного типу.

Коцюрба С. В. Уроки на тему «Первинний сектор господарства. Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства. Сільськогосподарські пояси світу. Сільське господарство України. Зональна спеціалізація сільського господарства України [Текст]: 9 кл. / С. В. Коцюрба // Географія та економіка в рідній шк - 2019. - № 12. - С. 20 - 35.

Автор розробок - призер обласного конкурсу «Творча скарбничка - 2019» у номінації «Формування предметних компетентностей в курсі географії 9 класу». Первинний сектор господарства вивчається у першому семестрі. Вивчення цієї теми дає можливість зрозуміти, як змінювалася звйнятість людей в історичному перерізі. Учні мають усвідомити значення і рівень розвитку гплузей первинного сектору в УКраїні та світі. Першв п'ять уроків теми присвячені розвитку сільського господарства в Україні та світі.

Разова Л. Г., Радіонова Л. І. Японська чайна церемонія [Текст] / Л. Г. Разова, Л. І. Радіонова // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 41 - 48.

Пропонується розробка інтегрованого пізнавального виховного заходу. Його мета: сформувати у старшокласників знання про Японію, її економічні досягнення; вивчити культуру народу, її самобутність і поетичність; провести інтеграцію з історією, літературою, художньою культурою; сформувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, репрезентувати опрацьоване, узагальнювати і робити висновки;  виховувати любов до культури різних народів, толерантність і повагу до загальнолюдських цінностей.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: