20 лютого – Всесвітній день соціальної справедливості; День Героїв Небесної Сотні; 190 років від дня народження Клавдії Іванівни Алексович [Алексевич (1830–1916)], української письменниці, драматурга, педагога, громадської діячки, першої галицько-руської письменниці; 115 років від дня народження Уласа Олексійовича Самчука (1905-1987), прозаїка українського зарубіжжя, журналіста, публіциста; 100 років від дня народження Михайла Петровича Миценка [справж. – Колечкін (1920–2001)], українського письменника, публіциста, критика; 21 лютого – Міжнародний день рідної мови; 170 років від дня народження Вікентія В’ячеславовича Хвойки [Чеслав, Честослав, Вікенс Хвойко (1850–1914)], українського археолога чеського походження, першовідкривача трипільської культури; 150 років від дня народження Ісидора Івановича Дольницького (1870–1924), українського священика, педагога, дослідника церкви, церковного діяча; 125 років від дня народження Тимоша Олесіюка (1895–1978), українського громадсько-політичного діяча, дипломата; 115 років від дня народження Дмитра Чуба (Дмитра Васильовича Нитченка, Остапа Зірчастого) (1905-1999), поета, прозаїка українського зарубіжжя; 100 років від дня народження Володимира Михайловича Кухара [справж. – Роман (1920–2007)], українського письменника, критика, співака, музикознавця, педагога; 22 лютого – 140 років від дня народження Осипа Васильовича Турянського (1880–1933), українського письменника, критика; 130 років від дня народження Віктора Мусійовича Коровчинського (1890–1949), українського живописця; 80 років від дня народження Олеся Євгеновича Шевченка (1940), українського журналіста, політичного діяча, учасника національно-визвольного руху; 23 лютого – 130 років від дня народження Костя Кисілевського [Костянтин Йосипович (1890–1974)], українського мовознавця, літературознавця, педагога (США); 120 років від дня народження Євгена Михайловича Лавренка (1900–1987), українського та російського геоботаніка, ботаніко-географа; 90 років від дня народження Василя Степановича Бородіна (1930–2011), українського літературознавця; 24 лютого – 190 років від дня народження Кароліни Светлої [справж. – Йоганна Роттова (1830–1899)], чеської письменниці; 155 років від дня народження Івана Львовича Липи (1865-1923), українського поета, прозаїка; 125 років від дня народження Дмитра Артемовича Май-Дніпровича [справж. – Майборода (1895–1930)], українського поета; 110 років від дня народження Василя Сидора (1910–1949), українського військового діяча, полковника УПА; 25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація навчальної літератури 20 - 26 січня 2020 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Українська мова та література

Бойчук, Тетяна. Ненаголошені [е], [и] в коренях слів, що перевіряються наголосом [Текст]: / Т. Бойчук // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 34-36.

У журналі опубліковано розробку уроку української мови. Упродовж навчального заходу застосовуються такі методи і прийоми як: фонетична загадка, метод бесіди, робота над формулюванням висновків та узагальнень, метод вправ, мікрофон, інтелектуальна розминка, робота з підручником, творчий диктант, розповідь учителя, робота з орфографічним словником, завдання «Хто швидше?» тощо.  

Голик, Олена. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими ("Різдво", "Коляда"). Особливості фольклоризму у літературі минулих часів та творчості Богдана-Ігора Антонича [Текст] / О. Голик // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 37-41. - Бібліогр.: 10 назв.

Урок покликаний ознайомити з віршами Б.-І. Антонича про народно-релігійні свята й обряди українців; розвивати навички виразного читання та аналізу; виховувати повагу до звичаїв і традицій українського народу. Міжпредметні зв’язки уроку: географія, інформатика, історія, релігієзнавство, українська мова.

Грицай, Яна. Правила вживання знака м’якшення [Текст] : українська мова: 5 клас / Я. Грицай // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 42-44. - Бібліогр.: 5 назв.

Вміщено конспект уроку української мови для 5-го класу. Мета уроку (урок засвоєння нових знань): навчити правильно записувати слова зі знаком м’якшення, обґрунтовувати написання слів відповідно до орфографічних правил, закріпити знання про правила вживання знака м’якшення; розвивати логічне мислення, мовлення; усвідомлювати красу української природи. 

Ходакова, Олена. Способи самоствердження людини, пошуки нею свого місця в суспільстві. За романом В. Підмогильного «Місто» [Текст]: / О. Ходакова // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 30-32.

Опубліковано розробку уроку української літератури за романом В. Підмогильного «Місто». Цільові засади навчального заходу: сприяти усвідомленню глибини проблем і характерів твору письменника; розвивати навички характеристики персонажів, формувати вміння школярів аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до загальнолюдських цінностей. 

                                               Інформатика

Павленко Т. Г. Складові комп’ютера та їх призначення [Текст] : 5 клас / Т. Г. Павленко // Інформатика в шк. - 2019. - № 12. - С. 6-8.

Дидактична мета наведеного автором уроку полягає у засвоєнні поняття «базова конфігурація ПК», вивчення будови комп’ютера; знайомство з призначенням основних складових частин ПК; розгляд основних понять з архітектури ПК, що необхідні для роботі на комп’ютері. Під час вивчення нового матеріалу наводиться розповідь учителя з елементами демонстрації презентації. Під час уроку детально вивчається апаратна складова комп’ютера, пристрої введення/ виведення інформації, периферійні пристрої.

Риба О. М. Інтернет-технології на уроках інформатики [Текст] : 10 клас / О. М. Риба // Інформатика в шк. - 2019. - № 12. - С. 9-12.

На сучасному етапі перед школою постає найважливіша задача - формування інформаційної компетентності, тобто вчитель зобов’язаний навчити учнів працювати з інформацією - здобувати, аналізувати, творчо використовувати в практичній діяльності. Запропонована автором розробка уроку підготовлена з використанням технологій на основі Google-форм, Google-сайтів, мультимедійного інтерактиву Learnings Apps, віртуальної інтерактивної дошки  Padlet.

Чернова О. І. Бази даних [Текст]: 10 клас / О. І. Чернова // Інформатика в шк. - 2019. - № 12. - С. 12-19.

У презентованій статті розглянуто хід уроку «Поняття бази даних, моделі даних. Поняття й призначення систем керування базами даних». Під час уроку розглядається схема основних класифікацій СУБД та виконується практична робота «Розробка моделі «Сутність-зв'язок» заданої предметної області. Створення бази даних у середовищі СКБД».

Хімія

Вороненко Тетяна. Використання пропедевтичних знань із природознавства в навчанні хімії [Текст]  / Т. Вороненко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 11 - 17. - Бібліогр.: 3 назви.

Компетентнісний підхід у навчанні хімії передбачає використання вже набутих знань з курсу природознавства. Використовуючи матеріал інших природничих предметів, учитель хімії економить час для формування нових хімічних понять, розвитку і закріплення вже здобутих учнями знань. При цьому в учнів складається уявлення про єдину галузь природознавство, в якій взаємопов’язані біологія, хімія, фізика і географія. У статті розглядаються варіанти  з використання програмового матеріалу природознавства (1- 5 класи) і ботаніки (6 клас).

Грабовий Андрій. Навчальний хімічний експеримент як чинник формування в учнів ключової компетентності уміння вчитися впродовж життя [Текст] / А. Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 5 - 10. - Бібліогр.: 11 назв.

Мета дослідження - розкрити теоретично-методичні засади використання хімічного експерименту з метою формування ключової компетентності учнів уміння вчитися впродовж життя під час вивчення хімії у ЗНЗ. У статті висвітлено  теоретико-методичні засади організації самостійної роботи з хімії: самостійна робота учнів з хімії, її організація; самостійна робота з виконання  учнями хімічних дослідів; лабораторні досліди та практичні роботи; дослідницькі експериментальні самостійні роботи.

Марченко О. М. Формування ключових компетентностей засобами функціонально-системного підходу [Текст] / О. М. Марченко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 39 - 54.

У цій публікації подається комплекс завдань на основі (ФСП), використовуючи які учителі зможуть проектувати й проводити інтегровані заняття з різних предметів у вигляді уроків-кейсів. Кейс-уроки - це навчальний матеріал, структурований в особливому форматі. Характерною рисою комплексу завдань, поданого в цьому посібнику, є їхня універсальність і технологічність. Універсальність забезпечується тим , що вес комплекс побудований на основі (ФСП), який є базою ТРВЗ, а технологічність - наявністю «ключів» - інструментів чітких правил виконання кожного завдання у формі «нежорсткого алгоритму». Розглядається питання «Етапи формування ключових компетентносстей засобами (ФСП) при викладанні хімії».

Парфьонова Н. А. Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти. Поняття про індикатори [Текст]: урок хімії з використанням елементів STEM-навчання: 7 кл. / Н. А. Парфьонова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 23/24. - С. 17 - 29.

Пропонується розробка уроку-дослідження з використанням елементів STEM-навчання. Його навчальна мета: повторити поняття «оксиди», їх номенклатуру; ознайомити учнів із особливостями взаємодії оксидів з водою залежно від класифікації; з поняттями «індикатор», «кислота», «середовище»; формувати вміння визначити кислоти та луги за хімічними формулами; навички складання рівнянь хімічних реакцій, навички пошукової діяльності на уроці. На уроці здійснюється реалізація таких наскрізних ліній: громадянська відповідальність, екологічна безпека та сталий розвиток, здоров’я і безпека.

Біологія

Василишина Л. М. Формування дослідницької компетентності учнів [Текст] / Л. М. Василишина // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 4 - 8.

У статті описується досвід формування дослідницьких компетентностей учнів шляхом залучення їх до дослідницької роботи у шкільному науковому товаристві. Виокремлюється поетапність роботи з формування дослідницьких умінь учнів. Розкривається поетапність створення умов та мотивації учнів до написання науково-дослідницьких робіт: 1) формування в учнів навичок самостійної навчальної роботи; 2) використання технології проблемного навчання; 3) застосування методики проектів; 4) пошук творчо обдарованих дітей. Пропонуються основні етапи науково-дослідної роботи. У «Додатку» подається опис науково-дослідницької роботи на тему «Вплив кімнатних рослин на екологічний стан приміщень школи».

Жмака С. В. Довідник «У світі надзвичайних рослин» [Текст] / С. В. Жмака // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 21 - 45. - Бібліогр.: 12 назв.

У різних куточках нашої країни ростуть справді дивовижні та особливі рослини, і кожного разу, дивлячись на це природне диво, дивуєшся їхній красі. Матеріали статті ознайомлюють читача із найбільш незвичайними рослинами нашої планети.

Тарасова М. П. Біологічно-математичний квест «Перелітні птахи» [Текст] / М. П. Тарасова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 14 - 16.

Стаття присвячена позакласній роботі з біології. Подається розробка позакласного заходу, мета якого - ознайомити учнів з деякими видами  перелітних птахів, зацікавити до подальшого отримання інформації про цих птахів, розвивати творчість, креативність, логічне мислення; виховувати науковий світогляд, вміння працювати в групах, любов до рідного краю. Для проведення заходу пропонується таке обладнання:  маршрутні листи, картки із завданнями, фотографії птахів, мультимедійна презентація.

Тулінова А. М. Вплив стресових факторів на організм людини. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини [Текст] / А. М. Тулінова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 34/36. - С. 9 - 11.

Подається методична розробка сучасного уроку біології. Матеріали уроку мають такі освітні, розвивальні та виховні цілі: сформувати знання учнів про вплив навколишнього середовища на організм людини, а також  ознайомити учнів зі стресовими факторами, які шкодять здоров’ю; оцінювати вплив  навколишнього середовища та стресових чинників на організм людини, робити висновки про необхідність уникати стресових ситуацій;  виховувати власне ставлення до необхідності дотримуватися здорового способу життя та бережне ставлення до навколишнього середовища. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань.

Ярошенко Ольга. Як на заняттях з хімії формувати в учнів ключову компетентність - спілкування рідною мовою [Текст] / О. Ярошенко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 2 - 5. - Бібліогр.: 9 назв.

Перед учителем хімії постає завдання -  як відійти від монологічного навчання учнів хімії, адже необхідно формувати ключову компетентність «Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами» на відповідному змісті навчальних тем, зазначених у програмі, сформувати в учнів предметну компетентність з хімії. Цьому сприяє систематичне використання на уроці групової навчальної діяльності учнів. У статті розглядається групова навчальна діяльність на уроках хімії та розкриваються її переваги над фронтальною та індивідуальною роботою. Зазначається, що продумане оптимальне поєднання всіх форм організації навчальної діяльності учнів забезпечує досягнення найкращих освітніх результатів.

Матеріали підготовлено відділом науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: