21 жовтня - 90 років від дня народження Урсули Кребер Ле Гуїн (1929-2018), американського прозаїка; 65 років від дня народження Зірки Захаріївни Мензатю к (1954), української дитячої письменниці, журналіста; 22 жовтня - 65 років від дня народження Грема Джойса (1954-2014), англійського письменника; 24 жовтня - Міжнародний день Організації Об’єднаних Націй (День ООН); 25 жовтня - 90 років від дня народження Петра Федоровича Сингаївського (1929-1995), українського письменника; 80 років від дня народження Василя Тимофійовича Скуратівського (1939-2005), українського прозаїка, народознавця, видавця 27 жовтня - Всесвітній день аудіовізуальної спадщини; 125 років від дня народження Івана Івановича Падалки (1894-1937), українського живописця і графіка; 120 років від дня народження Георгія Леонідзе (1899-1966), грузинського письменника, дослідника творчості Т. Шевченка, перекладача з української; 95 років від дня народження Леоніда Оксентійовича Павленка (1924-1998), українського письменника; 28 жовтня - День визволення України від фашистських загарбників; 550 років від дня народження Еразма Роттердамського (1469-1536), нідерландського вченого-гуманіста; 29 жовтня - 70 років від дня народження Георгія Георгійовича Почепцова (1949), українського прозаїка; 30 жовтня – 145 років від дня народження Люсі-Мод Монтгомері (1874-1942), канадської письменниці; 70 років від дня народження Олега Богдановича Лишеги (1949-2014), українського поета, драматурга, перекладача;
Как выбрать внешний диск. Внешний жесткий диск как выбрать самый подходящий. Какой внешний диск выбрать. Какой принтер выбрать. Какой выбрать лазерный принтер сегодня. Какой цветной принтер выбрать. Готовые программы на java. Изучаем java с нуля быстро. Как начать программировать на java. Бесплатные игры для планшетов android. Качественный samsung android планшет. Планшет android цена. Отдых в турции отели. Самый лучший отдых в турции. Отдых в турции отели цены. Wow дк гайд. Лучший wow фрост дк гайд. Wow дк танк гайд. Рабочие программы на языке python. Изучаем python с нуля. Язык python для начинающих. Бесплатые плагины для Joomla. Скачать joomla плагины бесплатно. Где скачать самые последние плагины на joomla.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 30 верес. - 6 жовт. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

 

             Українська мова та література

     Голик, Олена. "Жінка європейського характеру". Ідея емансипації жінки у творчості О. Кобилянської. Повість "Царівна"  [Текст] / О. Голик // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 7/8. - С. 58-62. - Бібліогр.: 7 назв.

     Вміщено розробку навчального заходу з української літератури за творчістю відомої української письменниці Ольги Кобилянської. Упродовж заходу використовуються такі методи, прийоми та форми роботи як складання схеми, «Художня галерея», «Ономастична хвилинка», «Ситуативне завдання», «Цитати для роздумів», словникова робота, бесіда, «Відеофрагмент», «Незакінчене речення», проблемне запитання, та ін. За формою вказаний навчальний захід є уроком-психологічним дослідженням, за типом - уроком позакласного читання з поглибленим опрацюванням художнього тексту.

         Мартинова, Марія. Скрижалі минулого. Асоціативний літопис. Бінарний урок історії України й української літератури [Текст] : 5 клас / М. Мартинова, Л. Петрунько, О. Кучеренко // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 7/8. - С. 52-57.

         Представлено конспект бінарного уроку (українська література; історія України) для 5-го класу. Цільові орієнтири навчального заходу: поглибити знання учнів про діяння князів Київської Русі, проаналізувати зв'язок історії та літератури; розвивати здатність формулювати висновки; виховувати почуття патріотизму, розуміння значення давнього літописання тощо. На шкільному занятті створюється асоціативний літопис, виконується інсценізація «У Печерському монастирі», складається сенкан до слова «Володимир», характеризується образ Святослава (інформаційне гроно), та ін. 

             Попович, Анжеліка. Особливості використання методу стилістичного експерименту на уроках української мови [Текст] / А. Попович // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 7/8. - С. 22-25. - Бібліогр.: 12 назв.

         У науковій розвідці досліджуються аспекти використання методу стилістичного експерименту на уроках української мови в закладах загальної середньої освіти, підкреслюється важливість презентованого методу для формування стилістичних умінь та навичок школярів, розкриваються різновиди стилістичного експерименту, наприклад, за спрямуванням, за способом добору текстів тощо. Визначаються етапи стилістичного експерименту, розглядаються способи добору текстів для представленого методу. 

     Омельчук, Сергій. Дослідження-моделювання як провідний прийом дослідницького навчання української мови в старшій школі [Текст] / С. Омельчук // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 7/8. - С. 17-21. - Бібліогр.: 3 назви.

         У статті, крізь призму вивчення української мови у старшій школі, презентовано дослідницькі завдання на моделювання, метою яких є дослідження мовних одиниць на підставі побудові й вивчення моделей. Автор наукової розвідки підкреслює те, що за допомогою моделей школяр спроможний виокремлювати найголовніше та найістотніше в абстрактних лінгвістичних поняттях, а також виявляти взаємозв’язки понять, й абстрактне висловлювати наочно.

Фізика

Банак Роман Віртуалізація навчального процесу з фізики [Текст] / Р. Банак // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2019. - № 4. - С. 37-40.

         Інтерактивність як одна з необхідних умов електронного навчального матеріалу забезпечує розширення спектра активізації та індивідуалізації навчання, робить подання матеріалу абсолютно недоступним для традиційних форм навчання. Ретельно продумане залучення навігаційних, мультимедійних та інших засобів передбачає віртуальний кабінет фізики, перетворює навчальний матеріал в електронному вигляді на ефективний засіб інтерактивної взаємодії.

Касянова Ганна Позакласний захід «Фізика й мистецтво» [Текст] / Г. Касянова // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2019. - № 4. - С. 40-44.

         Мета заходу: розкрити окремі епізоди історії становлення науки і техніки; відтворити образи великих учених з їхнім багатим внутрішнім світом; на конкретних прикладах пояснити зв'язок науки з мистецтвом - двох методів пізнання світу. Захід проводять у вигляді сумісного засідання гуртків «Юного фізика» та «Майбутнього художника». Використання творів мистецтва у процесі навчання фізики - ефективний засіб естетичного виховання учнів, що підвищує їхнє сприйняття і тим самим набуттю глибоких знань, залучаючи учнів до прекрасного, допомагає формувати естетичні смаки.

Стецик Сергій Використання мобільних технологій для навчання фізики у школі [Текст] / С. Стецик // Фізика та астрономія в рідній школі. - 2019. - № 4. - С. 31-37.

         У статті розглянуто мобільні технології, які, на думку автора, будуть ефективним інструментом учителя для підвищення інтересу в учнів до вивчення фізики в школі та формування у них предметних компетентностей. Учитель під час вивчення фізики на сучасному уроці використовує презентації, інфографіку, online-дошку, доповнену реальність, online-тести, відео тощо. Мобільні технології можуть значно покращити процес навчання, але для цього необхідна правова база, що регулюватиме сферу застосування мобільних пристроїв у навчальний заклад.

Історія

Горбачова Г. Г. Соціалізація особистості [Текст]: громадянська освіта: 10 кл. / Г. Г. Горбачова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - « 22/24. - С. 55 - 64. - Бібліогр.: 5 назв.

         Подається розробка уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» (10 клас). Очікувані результати діяльності учнів: розуміти та вільно оперувати поняттями: соціалізація, особистість, соціальний досвід, суб’єкти та етапи соціалізації; роль сім’ї у процесі формування людини і громадянина та її функції; усвідомлювати, що необхідно для більш повної реалізації людиною своїх задатків і можливостей; знати своє місце в суспільстві, вивчаючи досвід попередніх поколінь та нагромаджувати власний досвід; взаємодіяти та опановувати різні соціальні ролі; для аргументації власної позиції використовувати інформацію з різних галузей знань; уміти окреслювати власні життєві пріоритети; сприяти флотуванню активної життєвої позиції та формуванню різноманітного світу. Тип уроку - комбінований.

Зімбалевська Ю. П. Сучасний урок у контексті  компетентнісного підходу [Текст] / Ю. П. Зімбалевська // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 20 - 26. - Бібліогр.: 15 назв.

         У статті дається перелік та характеристка предметно-історичних умінь і навичок (компетентностей) основної школи, а саме: хронологічні, картографічні, спеціальні. Розкривається питання контролю навчальних досягнень учнів з історії крізь призму компетентнісного підходу.

Іванишина Т. І. Проголошення незалежності України [Текст]: історія України: 11 кл. / Т. І. Іванишина // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 22/24. - С. 65 - 67.

         Описується методична розробка уроку історії України (11 клас). Матеріали уроку подають зміст понять: національно-демократичний рух, суверенітет, «революція на граніті»; тенденції соціально-економічного та політичного життя та зовнішньополітичні обставини, що зумовили падіння авторитету КПУ і формування багатопартійності; значення прийняття Декларації про Державний суверенітет України та Акта проголошення незалежності України; результати референдуму 1 грудня 1991 р.; дають характеристику  історичних діячів періоду боротьби за відновлення  незалежності України. Тип уроку: комбінований.

Географія

Костецька В. В. Національна економіка [Текст]: 9 кл. / В. В. Костецька // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 15,16. - С. 48 - 60.

         Подаються розробки уроків формування знань, умінь та навичок з економічної географії (9 клас) за такими темами: «Національна економіка. Поняття «економічний розвиток» та його  показники: ВВП, структура ВВП. Індекс людського розвитку (ІЛР)»; «Сектори національної економіки України. Форми  суспільної організації виробництва: концентрація, комбінування, спеціалізація, кооперування, агломерування»; «Чинники розміщення виробництва та форми просторової організації національної економіки».

Костецька В. В. Вступ до курсу «Географія: регіони та країни» [Текст]: 10 кл. / В. В. Костецька // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 15/16. - С. 61 - 70.

         Пропонуються розробки уроків засвоєння нових знань з курсу «Географія: регіони та країни» (10 клас). Тема уроку: «Що вивчає географія регіонів і країн». Його мета - з’ясувати особливості і вивчення курсу «Географія: регіони і країни», ознайомитись із основними рисами класифікації регіонів світу, розкрити питання про предмет та об’єкт вивчення курсу та суть поняття «світове місто», «глобальне місто»; розвивати  вміння аналізувати позитивні та негативні риси глобалізацій них процесів у сучасному світі; виховувати патріотизм та почуття національної гідності. Тема уроку: «Джерела знань про регіони та країни світу. Політична карта світу». Мета уроку - поглибити знання учнів про джерела географічних знань, актуалізувати знання понять «політична карта», «держава», «країна», «залежна країна», «колонія»; розвивати навички роботи з політичною картою світу; виховувати географічну культуру та розширювати світогляд учнів.

Особливості впровадження курсів за вибором з географії в освітній процес закладів загальної середньої освіти [Текст] / автор-укладач Т. Г. Назаренко // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 15/16. - С. 11 - 47.

         Надано інформацію про організацію курсів за вибором для посилення варіативного складника з географії в закладах загальної середньої освіти України в рамках концепції Нової української школи. Наведені освітні програми для курсів за вибором географічного спрямування, створені  за новими вимогами, включають  відповідні структурні елементи: знаннєвий, діяльнісний та ціннісний компоненти, а також наскрізні змістові лінії. Подаються програми навчального курсу за вибором:  «Політична географія»; «Географія економічних систем світу»; «Всесвітня спадщина ЮНЕСКО»; «Економіка використання водних ресурсів».

Матеріали підготували бібліографі Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: