20 лютого – Всесвітній день соціальної справедливості; День Героїв Небесної Сотні; 190 років від дня народження Клавдії Іванівни Алексович [Алексевич (1830–1916)], української письменниці, драматурга, педагога, громадської діячки, першої галицько-руської письменниці; 115 років від дня народження Уласа Олексійовича Самчука (1905-1987), прозаїка українського зарубіжжя, журналіста, публіциста; 100 років від дня народження Михайла Петровича Миценка [справж. – Колечкін (1920–2001)], українського письменника, публіциста, критика; 21 лютого – Міжнародний день рідної мови; 170 років від дня народження Вікентія В’ячеславовича Хвойки [Чеслав, Честослав, Вікенс Хвойко (1850–1914)], українського археолога чеського походження, першовідкривача трипільської культури; 150 років від дня народження Ісидора Івановича Дольницького (1870–1924), українського священика, педагога, дослідника церкви, церковного діяча; 125 років від дня народження Тимоша Олесіюка (1895–1978), українського громадсько-політичного діяча, дипломата; 115 років від дня народження Дмитра Чуба (Дмитра Васильовича Нитченка, Остапа Зірчастого) (1905-1999), поета, прозаїка українського зарубіжжя; 100 років від дня народження Володимира Михайловича Кухара [справж. – Роман (1920–2007)], українського письменника, критика, співака, музикознавця, педагога; 22 лютого – 140 років від дня народження Осипа Васильовича Турянського (1880–1933), українського письменника, критика; 130 років від дня народження Віктора Мусійовича Коровчинського (1890–1949), українського живописця; 80 років від дня народження Олеся Євгеновича Шевченка (1940), українського журналіста, політичного діяча, учасника національно-визвольного руху; 23 лютого – 130 років від дня народження Костя Кисілевського [Костянтин Йосипович (1890–1974)], українського мовознавця, літературознавця, педагога (США); 120 років від дня народження Євгена Михайловича Лавренка (1900–1987), українського та російського геоботаніка, ботаніко-географа; 90 років від дня народження Василя Степановича Бородіна (1930–2011), українського літературознавця; 24 лютого – 190 років від дня народження Кароліни Светлої [справж. – Йоганна Роттова (1830–1899)], чеської письменниці; 155 років від дня народження Івана Львовича Липи (1865-1923), українського поета, прозаїка; 125 років від дня народження Дмитра Артемовича Май-Дніпровича [справж. – Майборода (1895–1930)], українського поета; 110 років від дня народження Василя Сидора (1910–1949), українського військового діяча, полковника УПА; 25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (29 липня - 4 серпня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

         Українська мова та література

Аксініна, Інна. Григорій Сковорода. Афоризми [Текст]: [9 клас; урок-дослідження] / І. Аксініна // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 54-58. - Бібліогр.: 5 назв.

         Вміщено розробку уроку-дослідження з української літератури для 9-го класу. Мета навчального заходу: ознайомити школярів із біографічними відомостями з життя Григорія Сковороди, дослідити теорію сенсу життя митця; вчитися коментувати смисл афоризмів філософа; розвивати логічне та образне мислення; вчитись грамотно висловлювати власні думки; виховувати пошану до народної моралі. Упродовж уроку передбачене проведення гри «Лови помилку», міні-дискусії, а також ділової гри «Мозковий штурм».

Бондаренко, Наталія. Патріотична лірика Ольги Лантух [Текст] : література рідного краю / Н. Бондаенко // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 82-89. 

         Оприлюднено розробку навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу) з української літератури для 9-го класу. Мета уроку: ознайомити та зацікавити школярів творчістю Ольги Лантух; з’ясувати ідейно-тематичні особливості поезії співвітчизниці; розвивати в учнів уміння аналізувати прочитане; виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму. Упродовж навчального заходу передбачене читання таких віршів поетеси: «Україна болить…» (пісня), «Героям, що повернулися…», «Де ж ти, сину?» (пісня), «Посивіли соколи завчасно…», «Волонтеру», «Почуйте!»

Нікітенко, Людмила. Розділові знаки  в складносурядному реченні [Текст]: [9 клас] / Л. Нікітенко // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 49-53. - Бібліогр.: 4 назви.

         Вміщений у журналі конспект уроку української мови покликаний: поглибити знання учнів про пунктуацію в складносурядному реченні; формувати загальнопізнавальні вміння правильно інтонувати складносурядні речення і ставити розділові знаки в них; збагачувати словниковий запас; виховувати у школярів патріотичні почуття, любов до природи. На уроці виконуються міні-диктинт, вправа «Мікрофон», лексична робота, диктант із граматичним завданням, самостіна робота, інтерактивна вправа «Продовжте речення» тощо. 

Панкратова, Людмила. Складнопідрядне речення з підрядними умови [Текст]: [9 клас] / Л. Панкратова // Укр. мова та літ. - 2019. - № 6 (910). - С. 46-48. - Бібліогр.: 2 назви.

         На сторінках газети для вчителів української мови та літератури опубліковано конспект уроку, під час якого школярі зможуть поглибити знання про складнопідрядне речення, зокрема ознайомитись з підрядними реченнями умови. Упродовж навчального заходу (урок сприймання й засвоєння нових знань) використовуються такі методи і прийоми роботи як лінгвістичне спостереження, робота з підручником, мовне спостереження, завдання-тест, лінгвістичний диспут, дослідження-конструювання, метод «Мозковий штурм» та ін. Міжпредметні зв’язки уроку: історія, українська література.  

                                      Іноземні мови

Ромець Л. В. Комунікативна культура та соціокультурна освіченість школярів під час вивчення англійської мови [Текст] / Л. В. Ромець // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 3 - 21. - Бібліогр.: 5 назв.

Наведений матеріал висвітлює особливості оволодіння різними аспектами культури англомовних країн на основі мовних, лінгвокраїнознавчих і країнознавчих знань та мовленнєвих навичок; містить матеріали з досвіду роботи вчителя та пропонує зразки інтерактивних вправ та завдань для підвищення рівня комунікативної культури та соціокультурної освіченості школярів при вивченні англійської мови. Мета роботи - розширити знання учнів про відмінності та подібності різних культур, допомогти вчителю у використанні автентичних матеріалів під час навчання англійської мови, удосконалити методики проведення сучасного уроку. Методичні рекомендації адресовані вчителям англійської мови.

Кончіч В. В, Горбунова Ю. Г. Комунікативні вправи з формування, вдосконалення навичок, розвитку умінь аудіювання [Текст] / В. В. Кончіч, Ю. Г. Горбунова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 22 - 65. - Бібліогр.: 5 назв.

Подаються зразки комунікативних вправ з формування та вдосконалення навичок, розвитку умінь аудіювання. Типологія розуміння аудіотексту за класифікацією Н. І. Гез: рівень фрагментарного (поверхневого) розуміння; рівень глобального (загального) розуміння; рівень детального (повного) розуміння; рівень критичного мислення.

Чумакова С. М. Родинні свята. Object pronouns [Текст]: (5 кл.) / С. М. Чумакова // Англійська мова та література: наук.-метод. журн. - № 19/21. - С. 72 - 73.

Конспект уроку, що публікується у цій статті презентує розробку уроку англійської мови у 5-му класі на тему «Родинні свята». Його мета: уведення та активізація теми, лексичних одиниць, поняття про об’єктний відмінок займенників, практикування учнів у їхньому застосуванні, вдосконалення навичок читання, перекладу, усної взаємодії та сприймання на слух, виховання почуття гордості за свою країну, її свята та традиції, сімейні цінності. На уроці використовуються: електронний підручник з англійської мови для 5 класу за ред.. Т. Пахомової, «English Plus 1» (Oxford), мультимедійна презентація теми «Holidays in Ukraine»

Географія

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Алгоритми для виконання програмних практичних робіт з географії в 11 класі [Текст] / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6.- С. 22 - 30.

У змісті нової програми з географії для 11 класу (рівень стандарту, курс «Географічний простір Землі») передбачено виконання 10 практичних робіт. Більшість із них спрямована на розвиток умінь і навичок школярів працювати з картами, статистичним матеріалом та іншими джерелами географічної інформації для виявлення причинно-наслідкових зв’язків і залежностей у природних та суспільних процесах та явищах. Пропонується авторський погляд на зміст та особливості оформлення результатів програмних практичних робіт в 11 класі.

Панасюк Н. М. Урок на тему «Фізико-географічна характеристика природного комплексу Чорного моря. Проблеми використання й охорони його вод» [Текст]: 8 кл. / Н. М. Панасюк // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 31 - 33.

Подається методична розробка уроку географії (8 клас). Мета уроку: навчальна - сформувати в учнів уявлення про особливості розташування, розміри, глибини, елементи берегової лінії, найбільші острови, півострови, коси, затоки, протоки, природні умови Чорного моря; ознайомити з різноманітністю природних ресурсів і проблемою їх використання та охорони; розвивальна - розвивати навички роботи із сучасними інформаційними технологіями, різними джерелами інформації; вміння складати характеристику природного комплексу моря;виховна - виховувати в учнів екологічну культуру, бережливе ставлення до природи та навколишнього середовища.

Смолова І. І., Гордійчук Г. В. Використання квестів у курсі «Мій Київ» [Текст]: (повторення вивченого у нестандартній динамічній формі) / І. І. Смолова, Г. В. Гордійчук // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 6. - С. 34 - 37.

У статті пропонується авторське бачення популяризації краєзнавчих знань у рамках вивчення історії та географіїв середній школі. Мова йде про квест, зокрема його історико-географічний етап. Така робота дає можливість у нестандартній динамічній формі перевірити (закріпити) знання учнів з основних понять та категорій географії та історії рідного краю. Завдання розроблені на основі  навчальної програми курсу «Мій Київ» (для учнів 5 класу) та «Географія» (для учнів 6-8 класів). За бажанням учитель може  деталізувати окремі питання відповідно до навчальної програми. Для учнів 6 класу можна додати завдання з теми 5 «Природні комплекси» щодо основних форм  рельєфу своєї місцевості, а розділ 5 «Природа та населення свого адміністративного регіону» (Географія, 8 клас) стане основою для розробки завдань для характеристика клімату, грунтів, адміністративно-територіального устрою свого регіону.

Чуніна О. В. Я люблю Україну [Текст]: інтелектуальна географічна гра / О. В. Чуніна // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 11/12. - С. 68 - 70.

Подається опис інтелектуальної географічної гри. Мета заходу - узагальнити і систематизувати знання учнів з фізичної географії України, формувати географічну компетентність учнів, розвивати  творчі навички учнів, уміння працювати в команді, формувати в дітей позитивне ставлення до предмета  та пізнавальний інтерес, учити і поважати думку інших.

Предмети художньо-естетичного циклу

Корінь Т. Л. Національно-патріотичне виховання гуртківців засобами образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва / Т. Л. Корінь //  Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 11 - 19. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті розглядаються принципи патріотичного виховання. Розкривається питання гурткової роботи як однієї із форм патріотичного виховання. Розкриваються такі теми: «Українське образотворче мистецтво як засіб національно-патріотичного виховання особистості» та «Роль декоративно-ужиткового мистецтва в становленні громадянина-патріота». Виокремлюється окремим підрозділом: «Основні шляхи формування патріотизму в умовах гуртка писанкарства».

Сидоренко Л. Л. Творчість Т. Г. Шевченка як художника. Малювання українського пейзажу [Текст]: (заняття з образотворч. мистецтва) / Л. Л. Сидоренко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 2 - 6.

Описується розробка заняття з образотворчого мистецтва. Його мета: ознайомити учнів із мистецькою спадщиною Тараса Шевченка, визначити роль митця в розвитку художнього мистецтва; показати шляхи становлення Тараса Григоровича Шевченка як художника; розвивати вміння виокремлювати та ілюструвати найхарактерніші епізоди літературного твору, композиційні навички, творчу уяву, уміння правильно  розміщувати малюнок на аркуші паперу; виховувати естетичний смак та патріотичні почуття. Матеріал ілюстровано художніми творами Т. Г. Шевченка.

Шкеда С. І. Перехідний мазок у петриківському розписі [Текст]: (заняття гуртка) / С. І. Шкеда // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 6. - С. 7 - 10. - Бібліогр.: 10 назв.

Пропонується заняття гуртка образотворчого мистецтва, присвяченого петриківському розпису. Навчальна мета цього заняття - забезпечити опанування дітьми техніки перехідного мазка; розвивальна - розвивати у дітей художні здібності, чуття ритму; виховна - виховувати естетичний смак. У «Додатках» даються зразки петриківського розпису.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: