3 грудня – Міжнародний день інвалідів; 120 років від дня народження Михайла Дмитровича Драґана (1899–1952), українського мистецтвознавця; 4 грудня – Введення у храм Пресвятої Богородиці. Третя Пречиста; День обіймів; День інформатики; 5 грудня – Міжнародний день волонтерів; День працівників статистики; 120 років від дня народження Григорія Силовича Костюка (1899–1982), українського психолога; 100 років від дня народження Миколи Антоновича Миколаєнка (1919), українського письменника; 90 років від дня народження Володимира Васильовича Андрушка (1929–2012), українського педагога, письменника, публіциста, громадсько-політичного діяча; 6 грудня – День Збройних Сил України; 100 років від початку (1919) Першого зимового походу Армії УНР; 120 років від дня народження Олександра Петровича Оглоблина [справж. –Мезько (1899–1992)], українського історика, історіографа, археографа; 90 років від дня народження Юрія Борисовича Медведєва (1929), українського бібліографа; 90 років від дня народження Якова Йосиповича Рика (1929), українського скульптора; 7 грудня – Міжнародний день цивільної авіації; День місцевого самоврядування; 150 років від дня народження Миколи Івановича Палієнка (1869–1937), українського правознавця; 8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (24-30 червня 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

         Українська мова та література

Байло, Ляля. Ірина Жиленко "Жар-птиця", "Підкова", "Гном у буфеті". Поетичні роздуми про щастя, добробут [Текст] : українська література: 6 клас / Л. Байло // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 5. - С. 53-55.

Вміщено розробку уроку української літератури у 6-му класі за творами відомої української поетеси, дитячої письменниці, журналістки й мемуаристки Ірини Володимирівни Жиленко. Мета навчального заходу: навчити виразно читати поезії, коментувати зміст, знаходити й пояснювати художні образи; виховувати почуття краси й добра. Обладнання до уроку: іграшки, малюнки, портрет, ілюстрації, збірка творів, мелодії (з казкових п’єс). За типом навчальний захід є уроком вивчення нового матеріалу та уроком-казкою.

Голик, Олена. Крик болю волелюбної душі. Осмислення минулого і сучасного у творі Т. Г. Шевченка "Чигрине, Чигрине..." [Текст] / О. Голик // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 5. - С. 45-52. - Бібліогр.: 12 назв.

Опубліковано конспект уроку позакласного читання за твором Т. Г. Шевченка «Чигрине, Чигрине…». Упродовж навчального заходу можуть використовуватися такі методи, форми та прийоми навчання як: інсценізація, повідомлення учня, словникова робота, проблемне запитання, робота в групах, виразне читання вірша, «Калейдоскоп думок», «Уявна психологічна ситуація», опрацювання термінології з галузі теорії літератури, «Картинна галерея», та ін. За формою пропонований захід є ідейно-художнім аналізом твору з елементами театралізації.  

Кучеренко, Ірина. Формування мовної особистості учня сучасної школи стилістичними засобами словотвору [Текст] / І. Кучеренко // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 5. - С. 3-8. - Бібліогр.: 12 назв.

У науковій розвідці досліджено особливості процесу формування мовної особистості учня-мовця засобами словотвору на сучасному уроці української мови в закладах загальної середньої освіти. Розкрито концепт «мовна особистість», розглянуто основні лінгвістичні та методичні засади формування мовної компетентності школярів стилістичними засобами словотвору, розгорнуто панораму навчально-методичної роботи зі стилістичними засобами словотвору в основній школі. 

Щока, Ольга. Вивчення фразеології в 10 класі на матеріалі творів Бориса Грінченка [Текст] / О. Щока // Українська мова і  література в школах України. - 2019. - N 5. - С. 28-33. - Бібліогр.: 17 назв.

Досліджено розділ «Фразеологія» у шкільній програмі та підручниках, розглянуто переваги текстоцентричного підходу до вивчення сталих словосполучень. На основі вказаного методу навчання фразеології складено спеціальні вправи (усього - 7) на матеріалі текстів Бориса Грінченка. Пропоновані завдання мають профільний рівень й орієнтовані на школярів, що вчаться у 10-му класі. Цільові засади рекомендованих до використання вправ: забезпечення комунікативної компетентності учнів на основі реальної ситуації - тексту.

Фізика

Дмитренко С. Струм усередині нас [Текст]: інтегрований урок. 8-й клас / Світлана Дмитренко, Світлана Красновська // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 52-64.

До уваги вчителів пропонується інтегрований урок, на якому досліджено поняття «струму» з різних  сторін. Незвичне поєднання фізики, біології та хімії не залишать учнів осторонь і покаже, що уроки можуть бути насиченими цікавинками та різноманітною інформацією. На уроці учні оперують основними термінами та поняттями: електричний струм, провідність електричного струму, називають умови проведення електричного струму, пізнають будову атома. Також учні мають чіткі знання про організм людини як складну систему; визначають речовини за їхньою провідністю; визначають взаємозв’язок між будовою речовини та проведенням електричного струму тощо.

Кондратенко К. Електромагнітна індукція [Текст]: розробка уроку. 11-й клас / Катерина Кондратенко // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 31-39.

На уроці учні ознайомлюються з явищем електромагнітної індукції, вчитель демонструє роль експерименту як методу наукового пізнання, що лежить в основі цього відкриття; учні з’ясовують причини виникнення індукційного струму в нерухомих і рухомих провідниках; розкривають сутність явища електромагнітної індукції; формують розуміння фізичного змісту закону електромагнітної індукції; знайомляться з прикладами застосування електромагнітної індукції в побуті і техніці. Учні спостерігають демонстрацію досліду з індукційним струмом а  також розглядають малюнок з явищем електромагнітної індукції та пояснюють дослід, який на ньому зображений.  

Сугоняко О. Механічна робота  потужність [Текст]: 7-й клас / Оксана Сугоняко // Фізика. - 2019. - № 5. - С. 23-31.

У статті пропонується урок, де  учні розв’язують задачі на визначення механічної роботи і потужності. Під час уроку учні узагальнюють і систематизують знання про механічну роботу і потужність, розвивають вміння розв’язувати задачі на цю тем; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва; створити ситуацію успіху для кожного учня; формувати вміння працювати в групах; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес; виховувати повагу одне до одного; культуру запису і охайність. На уроці вчитель розповідає про кінську силу., яку для оцінки потужності парових двигунів вперше запропонував Джейн Ватт.  З метою зацікавлення учні слухають вірш Корнія Чуковського «Їхали ведмеді…» та розповідь вчителя про історію виникнення трамваю.

Історія

Бондар О. М. Цикл уроків «Культура України наприкінці ХУІІ - першої половини ХІХ ст. [Текст]: історія України: 9 кл. / О. М. Бондар // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 14 - 21.

Подається розробка уроку на тему: «Нова українська література кінця ХУІІІ - першої половини ХІХ ст.». Матеріали уроку характеризують особливості розвитку української літератури наприкінці ХУІІІ - першої половини ХІХ ст.; з’ясовують основні тенденції розвитку традиційно-побутової культури. Ставиться мета розвивати в учнів уміння працювати з документами, ілюстраціями, вміти  аналізувати історичний матеріал, виділяти в ньому головне й другорядне, робити висновки, складати порівняльну характеристику та зіставляти інформацію з різних історичних джерел, виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання, вчити культури спілкування.

Вановська Інна. «Сонячна» жінка українського народу - Ольга Басараб [Текст] / І. Вановська // Історія в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 38 - 43. - Бібліогр.: 11 назв.

Стаття висвітлює історію життя Ольги Басараб (Левицької), відомої українки, громадської та політичної діячки, ім'я якої носить Організація українок Канади. Її ім'я стало символом  непокори колонізаторам, мужності й героїзму всього українського народу в його національно-визвольному русі. Стаття із рубрики «Історична постать» і стане у нагоді вчителям у підготовці уроків історії.

Геніч С. І. Цикл уроків «Еллінізм» [Текст]: всесвіт. історія: 6 кл. / С. І. Ганіч // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 24 - 32.

Пропонуються висвітлення теми «Еллінізм» розробкою уроків всесвітньої історії (6 клас) за такими темами: «Криза Грецької державності та піднесення Македонії», «Східний похід Олександра Македонського», «Еллінські держави в ІУ-ІІІ ст. до н. е.», «Елліністична культура», «Урок узагальнення «Еллінізм».

Змійок О. М. Культура України в повоєнний час [Текст]: історія України: 11 кл. / О. М. Змійок // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 12 - 13.

Стаття презентує розробку уроку з історії України для 11 класу. Його мета - охарактеризувати розвиток освіти, науки і культури у повоєнний час; показати здобутки українців; формувати інтерес до культурних надбань народу; розвивати вміння працювати з інформаційними джерелами, аналізувати, робити висновки; сприяти формуванню патріотичних почуттів, національної свідомості. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Матвєєва Л. О., Власік Р. Б. Інтегрований урок - шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу [Текст] / Л. О. Матвєєва, Р. Б. Власік // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 33 - 72.

Важливою ознакою функціональної освіти є цілісність, яка спонукає розглядати навчальні дисципліни не як сукупність традиційних автономних курсів, а як єдині інтегровані цикли дисциплін, що пов’язані спільною цільовою функцією і міжпредметними зв’язками. Міжпредметна інтеграція стає засобом генералізації та інтеграції знань на основі фундаментальних ідей, законів і теорій. У статті дається визначення класичної інтеграції, описуються особливості методики проведення інтегрованого уроку, подається добірка прикладів інтегрованих уроків історії та інших навчальних предметів.

Географія

Висоцька Т. В. Дослідження впливу пластичної маси на живий організм [Текст]: / Т. В. Висоцька // Географія : наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 38 - 42.

Стаття присвячена питанню формування екологічної компетентності учнів на уроках географії. Описується учнівське дослідження на актуальну тему сьогодення : пластик і пластмаса як найбільша частка твердих відходів. Метою учнівського дослідження є: встановлення впливу пластикової тари на воду, що зберігається  в ній тривалий час; виявлення впливу води з РЕТ-пляшок на життєдіяльність тест-об’єктів; порівняння впливу  різних умов зберігання води в РЕТ-пляшках на її токсичність. Методи: експериментальні, аналітичні, порівняльні.

Завгородня Т. І., Завгородній В. П. Тополя - цінне дерево та народний символ України [Текст]: пізнавальний калейдоскоп / Т. І. Завгородня, В. П. Завгородній // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 62 - 66. - Бібліогр.: 4 назви.

Позакласний захід з географії, що пропонується в цій публікації, має на меті формувати в учнів навички перенесення екологічних знань у реальне життя, сприяти формуванню екологічної свідомості та культури, розвивати  екологічне мислення як складову загальної культури, формувати національну свідомість; виховувати почуття патріотизму.

Кебал Н. В. Усний журнал «Людина світу» [Текст] / Н. В. Кебал // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 54-61.

Пропонується розробка позакласного заходу з географії. Його мета - ознайомити учнів з життям і діяльністю відомого вченого та дослідника М. М. Миклухо-Маклая; на прикладі  життєдіяльності вченого виховувати в дітей риси гуманізму, почуття поваги  до людей, людяність, силу волі, гордість за своїх співвітчизників.

Підготували  Оксана Северин, Оксана Туркало, Вадим Ковпак (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: