23 серпня - День Державного Прапора України; 45 років від дня народження Сергія Вікторовича Жадана (1974), українського письменника, перекладача, громадського діяча; 24 серпня - День незалежності України (1991); 120 років від дня народження Хорхе Луїса Борхеса (1899-1986), аргентинського письменника; 25 серпня - 95 років від дня народження Павла Архиповича Загребельного (1924-2009), українського письменника; 80 років від дня народження Володимира Григоровича Дрозда (1939-2003), українського письменника; 26 серпня - 105 років від дня народження Хуліо Кортасара (1914-1984), аргентинського письменника; 70 років від дня народження Богдана Петровича Чепурка (1949), українського поета, критика, гумориста; 50 років від дня народження Лесі Вікторівни Мовчун (1969), сучасної української дитячої письменниці; 27 серпня - 85 років від дня народження Володимира Івановича Лучука (1934-1992), українського поета; 163 роки від дня народження Івана Яковича Франка (27.08.1856 – 28.05.1916), українського письменника, поета, публіциста, перекладача, вченого, громадського і політичного діяча ( 28 серпня - Успіння Пресвятої Богородиці; 270 років від дня народження Йоганна Вольфганга Гете (1749-1832), німецького поета; 29 серпня - Перенесення нерукотворного образу Господа Ісуса Христа; 30 серпня - 90 років від дня народження Ігоря Марковича Росоховатського (1929-2015), українського письменника;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (3- 9 черв. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

                    Зарубіжна  література

Кузнєцова, Олена. "Така любов буває раз в ніколи". Бінарний урок за трагедією В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта" [Текст] / О. Кузнєцова, Л. Штуль // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 4. - С. 11-14.

         Вміщено матеріали конспекту бінарного уроку (зарубіжна література; англійська мова) за трагедію всесвітньо відомого драматурга Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Цільові засади навчального заходу в контексті вивчення художнього твору: продовження знайомства із творчістю видатного письменника; здійснення короткого художнього аналізу трагедії; формування естетичних смаків школярів, виховання шанобливого ставлення до людських почуттів. Наскрізна змістова лінія уроку: громадянська відповідальність.

Лук'янченко, Наталія. Дидактичний матеріал за повістю Еріка Вольфа Сігала "Історія одного кохання" [Текст] / Н. Лук'янченко // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 4. - С. 30-32.

         У дидактичних матеріалах подаються до реалізації у навчальному процесі приклади практичних та ігрових моделей за повістю відомого американського письменника і сценариста Еріка Вольфа Сігала (1937-2010) «Історія одного кохання» - одним з найпопулярніших творів митця. Свого часу вказаний літературний бестселер розійшовся накладом у понад 30 млн примірників, будучи перекладеним понад 30-ма мовами (в т.ч. і українською) та екранізованим під однойменною назвою. У статті пропонуються такі дидактичні моделі як математична та літературна (назва: «Чи добре ви знаєте персонажів твору?») вікторини, інтерактивна вправа «Асоціативна характеристика», літературна гра «Як це все було насправді?», а також тестові питання у двох варіантах для початкового, середнього, достатнього й високого рівнів. 

Шлома, Марина. Не має бути недолюблених дітей. Уроки за романом Й. Яґелло "Кава з кардамоном" [Текст] / М. Шлома // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 4. - С. 51-55.

         На сторінках науково-методичного журналу пропонуються розробки трьох навчальних заходів за твором відомої польської письменниці Йоанни Яґелло (нар. 1974 р.) «Кава з кардамоном», що є першим прозовим виданням авторки. У межах перших двох уроків використовуються такі методичні моделі як розповідь учителя, евристична бесіда, теорія літератури (розглядаються поняття «нонконформізм», «детектив», «підліткова література»), інтерактивний прийом «Займи позицію», компаративний аналіз, творча робота, міні-дослідження, робота з текстом та аналіз образів літературного твору, інтерактивна стратегія «Одне слово» тощо. Третій урок із пропонованого циклу присвячений виконанню контрольної роботи за вищезазначеним твором. 

Інформатика

Журибеда Оксана Інформатика - це легко [Текст]: дидактичні вправи для 5-го класу / О. Журибеда // Інформатика. - 2019. - № 5. - С. 43-55.

         Стаття презентує дидактичні вправи, які зацікавлять учня і заохотять його до діяльності на уроках. Адже у п’ятому класі дитина дуже емоційна навіть у ставленні до навчальних предметів. Діти із задоволенням беруться за все, що їм до вподоби. Але, зіткнувшись із першими труднощами, швидко втрачають зацікавленість у певному виді діяльності. Зацікавленість предметом у п’ятикласників залежить як від досвідченості вчителя, так і від рівня знань, умінь, навичок, що сформувалися під час навчання в початковій школі. Сучасний дидактичний матеріал має містити завдання, які відображають сучасні педагогічні концепції. Доцільно також звернути увагу на формування завдань із залученням критичного мислення, логіки, алгоритмічного мислення і проектної діяльності.

Северенчук Наталія Догори ногами [Текст]: конспект уроку для 10-го класу за технологією «перевернутого класу» / Н. Северенчук // Інформатика. - 2019. - № 4. - С. 6-11.

         Суть представленої статті полягає в тому, щоб змінити звичний для всіх підхід до способу навчання - «лекція - у класі, домашні завдання - вдома. Натомість у «перевернутому класі» пасивним навчанням (тобто лекціями і читанням) учні займаються вдома, а класний час присвячують спільним проектам, пошуку відповідей на запитання та обговоренню матеріалу на глибшому рівні. Хоча «перевернутий клас» - доволі новий підхід,  чимало експертів у галузі освіти вважають його найкращим способом викладання. «Модель «перевернутого класу» вже починають впроваджувати вчителі українських шкіл. Одну із таких моделей автор пропонує у даній статті.

Чижевські Світлана Бери та роби! [Текст]: уроки для 5-го класу / С. Чижевські // Інформатика. - 2019. - № 5. - С. 6-43.

Автор пропонує низку уроків з інформатики для 5-го класу. Уроки різнопланові, містять різні форми роботи та демонструють застосування сучасних педагогічних технологій. Як приклад на одному з уроків описується процес розв’язування завдань - навчальних задач: «Знаходження відсотка від числа», «Знаходження дробу від числа» тощо. При цьому для розв’язання задач важливо не лише виконання кожної окремої дії, а й послідовність виконання.

Біологія

Ващенко Лідія. Особливості іспитів з біології у країнах зарубіжжя [Текст] / Л. Ващенко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 2. - С. 38 - 45. - Бібліогр.: 16 назв.

У статті подано аналіз особливостей іспитів з біології в деяких країнах зарубіжжя. Основна увага акцентується на змісті іспитових завдань і форм їх подання. Питання вимірювання рівня навчальних дисциплін учнів залишається актуальним для більшості країн, але кожна країна вирішує проблеми організації та проведення іспитів з урахуванням національних та культурних традицій, а також рівня розроблення теорії та методики оцінювання підготовки випускників до навчання у вищому навчальному закладі.

Коршевнюк Тетяна. Вивчення теми «Еволюція органічного світу» [Текст] / Т. Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 2. - С. 5 - 8.

У статті наводяться приклади завдань з підручника (Коршевнюк Т. В. Біологія: підручник для 9 класу.- Київ, 2019), які допоможуть організувати  діяльність учнів у процесі вивчення теми «Еволюція органічного світу» задля досягнення обов’язкових  результатів навчання, визначених навчальною програмою. Завдання згруповано за підтемами («Популяції. Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Чарльза Дарвіна», «Еволюційні чинники», «Механізми видоутворення», «Еволюція людини», «Погляди на походження і розвиток життя на Землі»), які можуть бути темами навчальних занять.

Матяш Надія. Дослідження компонентного підходу до формування компетентностей учнів 8 класу під час навчання біології [Текст] / Н. Матяш // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 2. - С. 35 - 37. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті представлено результати дослідження компонентного підходу до компетентнісно орієнтованого навчання біології учнів 8 класу. Закцентовано увагу на розробленні компетентнісно орієнтованої методики навчання біології людини з урахуванням компонентного підходу до формування змісту та його реалізації. Зазначено, що виокремлення в методиці трикомпонентного складу компетентностей (знаннєвого, діяльнісного й ціннісного) дає змогу чіткіше спрямувати навчальну діяльність учнів. Розкрито використання компонентного підходу до конструювання контрольних завдань, що їх було використано під час виявлення результатів навчання учнів.

Нікитенко Н. В. Особливості викладання біології в умовах Нової української школи [Текст] / Н. В. Нікитенко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - с. 4 - 43.

Подані матеріали містять методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу при викладанні предмета «Біологія в закладах загальної середньої освіти в умовах Нової української школи та вимоги нормативних документів Міністерства освіти і науки України». Методичні рекомендації доповнені тестовими завданнями та відповідями до завдань ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології минулих років.

Сєрік О. В. Методика використання вправ і задач з біології [Текст] / О.В. Сєрік // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 13/15. - С. 44 - 50.

Виконання вправ і розв’язування задач з біології є важливим етапом навчального процесу, що сприяє глибокому і повному засвоєнню матеріалу, формуванню вмінь застосовувати набуті знання  на практиці та активізує пізнавальну діяльність учнів. У процесі такої роботи  учні опановують поняття та закони, аналізують  біологічні процеси та встановлюють зв’язки між окремими явищами. Біологічні вправи та задачі є одним з ефективних прийомів навчальної роботи. Тому створення єдиної класифікації і використання загальних підходів щодо їх виконання, що висвітлює ця стаття, - це головні умови формування в учнів прийомів логічного мислення, що сприяє розвитку здатності розв’язувати  вправи та задачі.

Хімія

Галушка Віталій. Органічна хімія в таблицях [Текст]: роздатковий матеріал для уч. 10-го кл. / В. Галушка // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 4(820). - С. 53 - 63.

Подані таблиці можна використовувати  для кращого сприйняття матеріалу під час вивчення курсу «Органічна хімія». Вони відповідають навчальній програмі з хімії для 10-го класу закладів загальної середньої освіти, рівень стандарту. Кожна таблиця  розкриває будову, добування, фізичні й хімічні властивості, застосування хімічної речовини.

Гапченко М. М. Фізичні властивості основ. Поширеність у природі та використання основ [Текст] / М. М. Гапченко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 24 - 27.

Матеріали пропонованого уроку мають такі очікувані результати: формулювання визначення основ; знання складу основ; називання основи за сучасною номенклатурою; складання і читання формули основ; характеристика фізичних властивостей; пояснення використання основ; робити висновки. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань. Урок проводиться за такими формами: методи критичного мислення» «Що знаємо? Що хочемо дізнатися? Що дізналися?, складання асоціативних схем, діаграми Вена, фразеологічний диктант, вправа «Читання з маркуванням», евристична бесіда.

Грабовий Андрій. Навчальний хімічний експеримент як чинник формування в учнів математичної компетентності в шкільному курсі хімії [Текст] / А. Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк. - 2019. - № 2. - С. 8 - 15. - Бібліогр.: 12 назв.

У статті розкрито теоретико-методичні засади використання хімічного експерименту з метою формування математичної компетентності учнів під час вивчення хімії у ЗНЗ. Розглядається важливість ролі у формуванні математичної компетентності міжпредметних зв’язків хімії з математикою; використання в навчальному процесі математичної символіки, математичного матеріалу, виявлення функціональних відношень між величинами тощо. Виокремлюються навчальні ресурси для формування математичної компетентності учнів під час вивчення хімії: 1) формування та вдосконалення вмінь учнів виготовляти розчини з масовою часткою розчиненої речовини; 2) розв’язування експериментально-розрахункових задач; 3) навчально-дослідні завдання; 4) уявний хімічний експеримент; 5) навчальні проекти.

Камінецький Любомир. Теорія хімічної будови органічних сполук. Алкани [Текст] / Л. Камінецький // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 4(820). - С. 27 - 30.

Пропонуються завдання для контролю знань учнів з хімії в 10-му класі з теми (профільний рівень).

Непорожня О. О. Алкени й Алкіни [Текст] / О. О Непорожня // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 9/10. - С. 38 - 42.

Пропонується розробка уроку, мета якого - формування предметних та ключових компетентностей. Очікувані результати: учень називає алкени й алкіни за систематичною номенклатурою; загальні формули алкенів, алкінів, пояснює суть  структурної ізометрії вуглеводнів, розпізнає структурні ізомери певної речовини; розрізняє  вуглеводні різних гомологічних рядів; складає  на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду. Тип уроку - урок формування компетентностей. На уроці застосовуються такі методи та прийоми навчання:  фронтальна бесіда, фронтальне  бліц-опитування, рекламна сторінка, робота в групах, робота  з опорним конспектом, робота з хімічними термінами, робота з підручником, історична довідка, порівняльна таблиця «Алкани. Алкени. Алкіни», узагальнююча  схема за методикою ментальних карт, інтерактивна вправа  «Зваримо хімічну страву!», відео фрагмент, динамічна схема  на магнітній дошці, випереджальне завдання - захист проекту, контроль і самоперевірка знань, слайдові презентація, усна вправа «Рахівничка», гра «Хрестики-нулики», змагання , демонстрація та робота з кулестрижневими моделями  молекул.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: