18 червня –75 років від дня народження Євгена Івановича Наумова (1939-1992), українського письменника; 19 червня – Всесвітній день дитячого футболу; 95 років від дня народження Василя Володимировича Бикова (1924-2003), білоруського письменника; 20 червня – Всесвітній день біженців; 180 років від дня народження Олександра Матвійовича Лазаревського (1834-1902), українського історика-вченого, бібліографа, археолога; 95 років від дня народження Єфрема Єфремовича Кравченка (1924-1997), українського бібліогафа і бібліотекознавця, літературознавця; 80 років від дня народження Василя Федоровича Василашка (1939), українського поета, публіциста; 22 червня – День скорботи і вшанування пам’яті жертв Другої світової війни в Україні; 55 років від дня народження Дена Брауна (1964), американського письменника, журналіста, музиканта; 23 червня – 125 років від дня народження Анни Андріївни Ахматової (Горенко)(1889-1966), російської поетеси, українського походження; 95 років від дня народження Григорія Яковича Храпача (1924), українського письменника; 90 років від дня народження Федора Петровича Погребенника (1929-2000), українського ученого, літературознавця; 24 червня – 125 років від дня народження Володимира Юхимовича Січинського (1894-1962), українського мистецтвознавця-енциклопедиста, бібліографа; 95 років від дня народження Богдана Йосиповича Чалого (1924-2008), українського письменника; 25 червня – День митної служби України; 85 років від дня народження Мирослава Гнатовича Стельмаховича (1934-1998), українського філолога, доктора педагогічних наук; 27 червня - 55 років тому (1964) у Вашингтоні відкрито пам`ятник Т. Г. Шевченку; 28 червня – День Конституції України; 95 років від дня народження Олесі Йосипівни Кравець (1924), українського прозаїка; 29 червня – 170 років від дня народження Олени Пчілки (Ольга Петрівна Косач) (1849-1930), української письменниці, фольклориста, етнографа; 30 червня – День молоді; День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Уход за лицом 30 лет. Лучший уход за кожей лица летом. Уход за лицом летом. Йога занятия для начинающих. Быстрые занятия йогой для начинающих видео. Занятия йогой дома. Как сделать макияж. Скажите как сделать макияж глаз дома. Как правильно сделать макияж. Диеты для похудения отзывы. Полезная гречневая диета для похудения. Лучшие диеты для похудения. Эффективные диеты для быстрого похудения. самая быстрая диета для похудения дома. Хорошая диета для быстрого похудения. Хронический гастрит лечение. Быстрое лечение гастрита желудка. Схема лечения гастрита. Имбирный чай для похудения. Полезное имбирное похудение отзывы. Имбирный напиток для похудения рецепт. Домашние упражнения для похудения живота. Большой комплекс упражнений для живота похудения. Упражнения для похудения живота быстро.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 20-26  травня. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Зарубіжна  література

Довгань, Анжела. Портфоліо літературного героя. На допомогу вчителям зарубіжної літератури [Текст] : 5-6-ті класи / А. Довгань // Зарубіжна літ. - 2019. - № 4 (800). - С. 49-73. - Бібліогр.: 24 назви.

У науковій статті представлено авторську модель портфоліо літературного героя. Розглянуто різного роду приклади портфоліо з використанням інтерактивних методик, що відкриває можливості спланувати й організувати урок зарубіжної літератури в дусі сучасних інноваційних технологій. Методику складено в рамках оновленої програми для школярів 5-6-х класів. Матеріали можуть бути використані в різних площинах навчального процесу (в т.ч. й факультативно, фрагментарно тощо) упродовж шкільного року. Подано приклади складання портфоліо літературного героя під час проведення уроків з вивчення творів: Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», Елеонор Портер «Полліанна», Рея Бредбері «Усмішка», Роберта Шеклі «Запах думки».

Краснік, Олена. Smart Home - будинок щастя? За оповіданням Рея Бредбері «Вельд». Позакласне читання [Текст] : [6-й клас] / О. Краснік // Зарубіжна літ. - 2019. - № 4 (800). - С. 33-39. - Бібліогр.: 7 назв.

У журналі вміщено розробку навчального заходу із зарубіжної літератури для 6-го класу за твором «Вельд» одного з найвідоміших американських письменників-фантастів, автора близько 400 літературних різножанрових творів - Рея Бредбері (1920-2012). Упродовж уроку використовуються такі методи, прийоми та форми роботи як інтерактивна вправа «Мікрофон», міні-дослідження «Пророцтва Бредбері, що здійснилися», обговорення проблемного питання, вправа «Гачок», пошукова робота, перегляд та обговорення відео, робота з текстом, створення ситуативно-емоційної карти героя (у додатку до статті подано спеціальну таблицю), колективне складання рекомендації «Як зробити людину щасливою?». 

 Молдован, Ірина. Еволюція образу головного героя. За казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-зірка» [Текст] : [5-й клас] / І. Молдован // Зарубіжна літ. - 2019. - № 4 (800). - С. 11-15. - Бібліогр.: 8 назв.

Опубліковано конспект уроку зарубіжної літератури для 5-го класу за за казкою «Хлопчик-зірка» видатного ірландського англомовного прозаїка, поета, драматурга та есеїста Оскара Уайльда (1854-1900). Мета навчального заходу: формувати вміння аналізувати, порівнювати; розвивати навички виразного читання, творчі й акторські здібності; формувати загальнолюдські моральні цінності, вміння співчувати; виховання поваги до батьків. Типологічно навчальний захід презентовано як урок-емоційне враження.

Математика

Гуйда Ольга Інтеграл та його застосування [Текст]: методичні рекомендації щодо використання уваги й сприйняття / О. Гуйда // Математика. - 2019. - № 8. - С. 8-14.

У статті йдеться про те, що вдосконалення майстерності вчителя в багатьох випадках залежить від того, якою мірою він використовує психолого-педагогічні знання, як з їхньою допомогою вміє критично переосмилити традиційний досвід викладання математики. Досвідчений педагог побачить залежність між зовнішніми умовами освінього процесу (характером вправ, їхньою послідовністю, організаційними методами) і внутрішніми процесами, що відбуваються у свідомості учнів (їхньою увагою, активністю мислення, самоконтролем тощо). Якщо вчитель знає ці залежності, керується закономірностями й володіє методикою їх застосування, він зможе керувати думками учнів, їхньою увагою, процесами запам’ятовування навчального матеріалу. У статті ілюстровано використання закономірностей уваги й сприйняття під час теми «Інтеграл і його застосування».

Крупеня Оксана Як потрапити в дроби [Текст]: розробка математичного квесту, 5-й клас // Математика. - 2019. - № 8. - С. 15-18.

У статті презентована розбробка математичого квесту для 6-го класу. Упровадження інноваційних технологій та методів навчання сприяє різнобічному розвитку учнів та їх зацікавленості. Одним із таких методів, який вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та розв»язувати поставлені завдання, є саме урок-квест. Під час складання завдань математичного квесту треба використовуати інформацію, що містить історичні дані регіону, у якому знаходиться ваша школа, яка популяризує українську історію, формує патріотизм і є цікавою для кожного учня.

Сліпченко Валентина РозДРОБИмо все! [Текст] / В. Сліпченко // Математика. - 2019. - № 8. - С. 4-8.

З метою зацікавлення учнів до вивчення цієї теми, автор спочатку пропонує познайомити учнівз історією виникнення дробів. Згідно іх чинною програмою, звичайні дроби вивчають у три етапи (у 3-му, 5-му та 6-му класах). Дроби йшли поряд із людським суспільством від почаку його виникнення. У статті зроблено поділ інформації відносно історії виникнення дробів за зупинками-подорожами: «Єгипет і Вавилон», «Стародавня Греція», «Римська імперія», «Піднебесна», «Самарканд», «Європа», «Русь». Підсумовано, що всі народи рано чи пізно доходили до думки, що дроби існують, але без знань про них та вмінь їх використовувати, розвиватися та переростати в цивілізоване суспільство неможливо.

Історія

Годлюк Альона. Політика розрядки першої половини 70-х рр. ХХ ст. : участь США в міжнародних конфліктах [Текст] / А. Годлюк // Історія України: всеукр. газ. … - 2019. - № 7 (935). - Вкладка «Всесвіт. історія». - № 4. - С. 1 - 7.

У політичній термінології 70-х рр. ХХ ст. розрядку міжнародного напруження позначали терміном «детант». Що зумовило просування США через розрядку і міжнародне співробітництво? Яким був цей шлях? Як дедант уплинув на формування зовнішньої політики США у 80-ті рр. ХХ ст. Пропонований матеріал стане у нагоді вчителеві історії у підготовці уроків всесвітньої історії.

Жабчик Н. І. Кревська унія 1385 р. та українські землі [Текст]: історія України: 7 кл. / Н. І. Жабчик // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10 - 12. - С. 48 - 54.

Подається методична розробка уроку з історії Украни (7-й клас). Його мтеріали ознайомлять учнів з польською та литовською експансією на українській землі у ХІУ ст., та її наслідками, визначають причини, зміст та наслідки Кревської унії для українських земель. Знання учнів розширяться за рахунок залучення додаткових історичних джерел, розвивають критичне мислення, розвивають вміння узагальнювати й робити висновки.

Захожа Н. О. Україна в подіях Північної війни [Текст]: історія України: 8-й кл. / Н. О. Загожа // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10 - 12. - С. 41 - 44.

Пропонується розробка уроку, мета якого ознайомити з подіями Північної війни та участю в ній  українського населення, визначити історичне значення діяльності Івана Мазепи, навчити учнів оцінювати політичну діяльність, характеризувати діяльність Івана Мазепи, виховувати патріотиичні почуття.

Кравчук Тетяна. Завдання для тематичного оцінювання [Текст]: історія України: 9 кл. / Т. Кравчук // Історія України: всеукр. газ. … - 2019. - № 8 (936). - С. 15 - 19.

Наприкінці ХУІІІ ст. у результаті поділів Речі Посполитої українські землі опинилися в складі двох імперій - Російської та Австрійської. З якими новими політичними та соціально-економічними реаліями довелося стикнутися українцям, як розгорталися події національного відродження, які нові ідеї з’явилися в «довгому» ХІХ столітті? Відповіді на ці та інші питання можна знайти під час тематичної атестації, завдання  до якої публікуються у цій статті.

Кравчук Тетяна. Тематичне оцінювання знань [Текст]: історія України: 8-й кл. / Т. Кравчук // Історія України: всеукр. газ. … - 2019. - 8 (936). - С. 20 - 21.

Мета запропонованого уроку перевірити й систематизувати знання учнів з теми, удосконалити навички виконання різнорівневих завдань, сприяти формуванню історичного мислення школярів. Тип уроку - порівняльно-узагальнювальний урок. Форма проведення - комбінований залік «Твіст».

Царьова Т. А. Внутрішня та зовнішня політика князя Данила Романовича [Текст]: історія України: 7 кл. / Т. А. Царьова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10 - 12. - С. 45 - 47.

Публікація подає конспект уроку з історії України (7 клас). Мета уроку: підвести учнів до розуміння того, що князювання Данила Романовича було епохою розквіту Галицько-Волинської держави ; дати оцінку  князю як державному діячеві; встановити  причини й визначити міжнародне значення коронації Данила; продовжувати роботу над формуванням в учнів умінь і навичок роботи з текстом підручника, історичними документами, уміннями аналізувати , робити самостійні висновки , давати оцінку діяльності  історичної особистості; сприяти національно-патріотичному вихованню учнів. Тип уроку - комбінований.

Географія

Воробйова Т. О. План-конспект уроку на тему «Виробництво продуктів харчування у світі» [Текст]: 9 кл. / Т. О. Воробйова // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 14 - 19. - Бібліогр.: 7 назв.

Пропонований урок має на меті - сформувати в учнів знання про складові харчового виробництва світу; удосконалити знання  про чинники розміщення виробництв харчових продуктів; з’ясувати особливості міжнародної спеціалізації окремих країн на виробництві продуктів харчування; визначити закономірності розвитку та розміщення харчових виробництв залежно від рівня розвитку держав, природних умов та ментальних особливостей населення; сформувати уявлення про посилення глобалізацій них процесів у світі на прикладі виробництва продуктів харчування; продовжувати  розвивати діяльності компетентності, фінансову грамотність, розвивати в учнів критичне мислення, навички пошукової роботи, інтерес до науки географії. Форма проведення - урок-дослідження.

Даценко Л. М., Совенко В. В., Притула І. В. Картографія [Текст]: программа факультатив. курсу для уч. 8 (9) классу загальноосвіт. навч. закл. (18 год) / Л. М. Даценко, В. В. Совенко, І. В. Притула // Географія та економіка в рідній шк. - 2010. - № 4. - С. 4 - 7. - Бібліогр.: 15 назв.

Факультативний курс для до профільного навчання «Картографія» передбачений для учнів 8-9 класів з метою ширшого ознайомлення з однією з найважливіших географічних наук картографією. Здобуті з картографії знання сприяють розвитку просторового мислення, розширенню знань про навколишнійй світ, глибокому розумінню фізико-географічних, економіко-географічних та соціально-економічних процесів у ньому. Кур «Картографія» дає можливість використовувати сучасні інформаційні технології навчання, виявляти та розвивати в учнів стійкий інтерес до географічних наук , і картографії зокрема, що сприятиме свідомому вибору професійної діяльності у майбутньому.

Кирчун С. П. Географічний брейн-ринг [Текст]: 6-й кл. / С. П. Кирчун // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 4. - С. 20 - 21.

Публікація присвячена позаурочній та позакласній роботі з географії. Мета описаного позакласного заходу - закріпити знання учнів з тем: «Географічна карта» та «Літосфера». Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити узагальнення, застосовувати отримані на практиці, формувати навички роботи з додатковими джерелами інформації, виховувати в учнів любов до природи.

Кобернік С. Г., Афанасьєва В. В. Інновації у шкільній географічній освіті: сучасний стан та перспективи [Текст] / С. Г. Кобернік, В. В. Афанасьєва // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 4. - С 8 - 13. - Бібліогр.: 17 назв.

У зв’язку з реформуванням системи шкільної освіти в Україні актуальним на сьогодні є глибокий аналіз світового та вітчизняного доробку щодо використання інноваційного підходу під час вивчення курсів географії. Це дасть можливість поширити перспективний досвід формування географічної компетентності за допомогою сучасних методів, засобів і форм навчання в закладах загальної середньої освіти. Стаття висвітлює погляди зарубіжних педагогів та вчених на застосування інновацій у сучасній школі. Пропонує розглянути приклади інновацій та нових технологій у географічній освіті, які будуть цікавими та ефективними в освітньому процесі не лише для учнів, а й для вчителя.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: