13 травня – 170 років від дня народження Панаса Мирного (Панас Якович Рудченко, 1849–1920), українського письменника; 110 років від дня народження Михайла Денисовича Гайдабури (1909–1942), українського письменника; 14 травня – 140 років від дня народження Панаса Микола́йовича Матюше́нка (1879–1907), українського громадського і політичного діяча, 90 років від дня народження Володимира Григоровича Бойка (1929–2009), українського літературознавця, фольклориста; 15 травня – Міжнародний день родини; Всеукраїнський день сім`ї; 255 років від дня народження Петра Дмитровича Лодія (1764–1829), українського філософа-просвітителя, правознавця, педагога, літератора; 170 років від дня народження Володимира Осиповича Шухевича (1849–1916), вченого-етнографа, педагога, культурно-просвітницького діяча; 160 років від дня народження Панаса Карповича Саксаганського (Тобілевич, 1859–1940), українського актора;; 165 років від дня народження Івана Яковича Горбачевського (1854–1942), українського вченого-біохіміка, громадсько-політичного і освітнього діяча; 160 років від дня народження П`єра Кюрі (1859–1906), французького фізика та хіміка; 90 років від дня народження Юрія Яковича Лісняка (1929–1995), українського перекладача; 16 травня – День вишиванки; 215 років від дня народження Елізабет Палмер Пібоді (1804–1894), американського педагога, організатора першого англомовного дитячого садка в США (Бостон); 130 років від дня народження Поліни Микитівни Самійленко (1889–1984), української актриси; 17 травня – Всесвітній день електрозв'язку тa інформаційного суспільства; 270 років від дня народження Едварда Дженнера (1749–1823), англійського лікаря, основоположника щеплення від віспи; 90 років від дня народження Бориса Георгійовича Шарварка (1929–2002), українського режисера, громадського діяча; 18 травня – День мучениці Ірини; Міжнародний день музеїв; День Європи; День науки; День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу (1944); 19 травня – Всеукраїнський день працівників культури; День молодіжних тa дитячих громадських організацій; День пам'ятi жертв політичних репресій; Міжнародний день боротьби iз гепатитами; 130 років від дня народження Стефана Блаховського (1889–1962), польського психолога, педагога і громадського діяча; 130 років від дня народження Миколи Євшана (справж. – Микола Йосипович Федюшко; 1889–1919), українського літературознавця, літературного критика; 20 травня – День банківських працівників; Всесвітній день метролога; 220 років від дня народження Оноре де Бальзака (1799–1850), класика французької літератури, письменника; 175 років від дня народження Миколи Івановича Мурашка (1844–1909), українського художника-живописця, педагога, діяча мистецької освіти в Україні; 110 років від дня народження Семена Михайловича Шаховського (1909–1984), українського літературознавця; 21 травня – Всесвітній день культурного різноманіття в ім’я діалогу та розвитку; 130 років від дня народження Мирона Онуфрійовича Зарицького (1889–1961), українського математика; 100 років від дня народження Олени Степанівни Дубинчук (1919–1994), українського ученого, педагога; 90 років від дня народження Еммануїла Петровича Миська (1929–2000), українського скульптора, педагога; 50 років від дня народження Георгія (Гія) Руслановичя Гонгадзе (1969–2000), громадського діяча, українського опозиційного журналіста грузинського походження, відомого своїми критичними антивладними виступами, Героя України (2005, посмертно); 22 травня – День перепоховання Тараса Шевченка на Чернечій горі поблизу Канева (1861); Міжнародний день біологічного різноманіття; День Миколи Весняного; 160 років від дня народження Артура Конан Дойла (1859–1930), англійського письменника; 140 років від дня народження Федора Григоровича Кричевського (1879–1947), українського художника і педагога; 140 років від дня народження Івана Михайловича Зілинського [справж. – Кобас (1879–1952)], українського мовознавця, фольклориста, діалектолога, видавця; 140 років від дня народження Симона Васильовича Петлюри (1879–1926), українського державного та політичного діяча, публіциста, організатора українських збройних сил; 23 травня – День Героїв (Свято Героїв; 24 травня – День Рівноапостольних Кирила та Мефодія; День слов’янської писемності і культури; Європейський день парків; 475 років від дня народження Вільяма Гільберта (1544–1603), англійського фізика; 80 років від дня народження Віталія Миколайовича Зленка (1939–2005), українського поета, журналіста; 25 травня – День філолога; День працівників видавництв, поліграфії тa книгорозповсюдження; 130 років від дня народження Ігоря Івановича Сікорського (1889–1972), авіоконструктора й підприємця українського походження; 90 років від дня відкриття (1929) в Парижі Української бібліотеки імені Симона Петлюри; 80 років від дня народження Валерія Михайловича Сагайдачного (1939–2009), українського піаніста, педагога; 26 травня – День хіміка; День Києва; 27 травня – День прикордонника; 160 років від дня народження Панаса Карповича Саксаганського (справж. – Тобілевич) (1859–1940), визначного українського актора, режисера, драматурга і педагога; 90 років від дня народження Романа Івановича Іваничука (1929–2016), українського письменника, громадського діяча; 28 травня –240 років від дня народження Томаса Мора (1779–1852), англійського поета; 29 травня – Міжнародний день миротворців ООН; 140 років від дня народження Остапа Михайловича Сіяка (1879–1940), українського фінансиста, диригента, громадсько-політичного діяча; 30 травня – 160 років від дня народження П’єра Марі Фелікса Жане (1859–1947), французького психолога, філософа, невропатолога; 110 років від дня народження Вадима Архиповича Дядиченка (1909–1973), українського історика; 31 травня – Всесвітній день боротьби з тютюнопалінням;; 200 років від дня народження Волта Вітмена (1819–1892), американського поета, журналіста та гуманіста; 100 років від дня народження Леоніда Єфремовича Махновця (1919–1993), українського літературознавця, історика, археолога, перекладача та бібліографа
Хочу продать квартиру. Ипотека можно ли продать квартиру быстро. Можно продать долю в квартире. В каком банке брать ипотеку. Стоит ли брать ипотеку сегодня. На какой срок брать ипотеку. Утепление стен своими руками. Быстрое утепление стен пенопластом своими руками. Технология утепления стен. Ремонт видеокарты ноутбука. Быстрый ремонт видеокарты своими руками. Сколько стоит ремонт видеокарты. В каком банке взять автокредит. Где выгоднее взять автокредит без проблем. Бесплатный сервер wow. Рейтинг серверов wow сайт. Сервера wow mangos. Чертежи самодельных станков. Скачать чертежи станков для холодной ковки. Сверлильный станок чертеж. Договор аренды квартиры. Стоимость аренды квартиры в Москве. Снять в аренду квартиру.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 6-12травня. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Зарубіжна  література

Клименко, Жанна. Дива візуалізації, або як зробити знання видимими, а уроки літератури - незабутніми [Текст] / Ж. Клименко // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 2-11. - Бібліогр.: 22 назви.

На шпальтах методичного журналу оприлюднено матеріали ґрунтовної наукової статті про можливості, принципи і засоби «візуальної освіти», зокрема про особливості, основну мету, функції візуалізації та перспективи її інтеграції у навчальний процес на уроках зарубіжної літератури. Розкриваються важливі поняття в контексті проблематики статті - «візуалізація» (окремо наголошується на відмінності між категоріями «візуалізація» та «унаочнення»), «візуальне мислення», «візуальна комунікація», «візуальна освіта», аргументуються тези про необхідність застосування візуалізації у навчанні, розглядаються типи візуалізації (концептуальна, метафорична, комбінована та ін.). Розлого та фахово викладено матеріал про основні засоби візуалізації та прийоми візуалізаційної освіти, зокрема характеризується ціла низка таких засобів, що застосовуються у процесі викладання літератури (метафоричні схеми, інфографіка, інтерактивний плакат, кроссенси, хмари слів, відеопоезія та ін.).

Мосійчук, Ірина. "Хто-небудь у цьому світі обов'язково створений для тебе..." Урок за сонетами Ф. Петрарки [Текст] : 8 клас / І. Мосійчук // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 27-33. - Бібліогр.: 6 назв.

Опубліковано конспект уроку зарубіжної літератури для 8-го класу за творами італійського поета і літописця, одного з засновників гуманізму Франческо Петрарки (1304-1374). Цільові засади навчального заходу: викликати в учнів інтерес до творчості видатного поета; розвивати зв’язне мовлення та творче сприймання школярами поезії; передати учням красу почуттів і переживань автора; виховувати почуття прекрасного та розуміння краси слова. Типологічно презентований навчальний захід визначається як урок-подорож у світ поезії Петрарки.

Пішук, Ольга. Казковий мюзикл "Країна чудес" Сценарій позакласного заходу за мотивами творів Льюїса Керрола [Текст] / О. Пішук, В. Шерстюк // Всесвітня література в школах України. - 2019. - N 3. - С. 35-37.

На сторінках журналу вміщено матеріали сценарію позакласного заходу із зарубіжної літератури за мотивами творів всесвітньо відомого англійського письменника, філософа, математика, логіка і фотографа Льюїса Керрола (1832-1898). Найвідоміші літературні твори митця: «Аліса у Дивокраї» і продовження «Аліса в задзеркаллі», а також поема «Полювання на Снарка». Мета навчального заходу: читати й досліджувати найкращі взірці британської літератури; розвивати навички виразного читання, артистизм, уяву; виховувати повагу до світової культури; формувати етнокультурну компетентність школярів.

Математика

Ковальчук А. Математичний пінг-понг [Текст] : позаурочний захід, 5-й клас / А. Ковальчук // Математика. - 2019. - № 7. - С. 24-29.

Метою поданого у статті заходу є узагальнення й систематизація знань та навичок учнів, отриманих впродовж І семестру, формувати вміння свідомо й осмислено використовувати відповідну термінологію, будувати логічні ланцюжки висновків тощо. Використання позаурочних форм роботи сприяє розвитку творчих здібностей учнів.

Сліпченко В. Покажи клас! [Текст]: позаурочний захід, 7-й клас / В. Сліпченко // Математика. - 2019. - № 7. - С. 18-23.

Автор пропонує провести позаурочний захід, у якому відібрані різноманітні та цікаві конкурси. А якщо ще хтось виграє приз, тоді учні братимуть участь з ще більшим задоволенням. Під час наведенх змагань, конкурсів, ігор у школярів підвищується вмотивованість, виявляється бажання перемагати, що змушує їх активніше долучатися до роботи. Також позаурочні заходи позитивно впливають на розвиток логічного мислення і виховують уміння працювати в парі, в групі, колективі. Таку форму роботи доцільно використовувати під час повторення вивченого раніше матеріалу з теми як підсумок наприкінці семестру або навчального року.

Стадник К. Теорема Стюарта [Текст]: наслідки, узагальнення та застосування / К. Стадник, О. Мельченко // Математика. - 2019. - № 7. - С. 8-18.

У цій статті наведено декілька спосбів доведення теорети Стюарта як можливі підходи до її впровадження під час вивчення відповідних тем шкільного курсу геометрії. Теорема Стюарта є класичним твердженням геометрії трикутника і в певному розумінні повно представлена в навчальній літературі з елементарної геометрії. Найбільш відомими наслідками теореми Стюарта є формули для обчислення довжини медіан і бісектрис трикутника за його сторонами. Варто визнати, що формулювання цієї теореми є дещо складним, і саме тому це твердження майже не висвітлено в шкільнму курсі геометрії.

Хімія

Гавриленко К. О. Тестові завдання. 11 клас [Текст] / К. О. Гавриленко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 65 - 68.

Розроблені тести призначені для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. Вони можуть бути використані як вчителями, так і учнями у процесі підготовки до ЗНО, адже виконання  тестів різної складності у процесі підготовки - це перший крок до успіху на ЗНО.

Киянець З. О., Манжос О. Ю. «Sherlok. Справа містера Х» [Текст]: кейс-урок хімії та англ. мови: 7 кл. / З. О. Киянець, О. Ю. Манжос // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 42 - 52. - Бібліогр.: 2 назви.

Пропонується методична розробка інтегрованого уроку (хімія та англійська мова). Його цілі: узагальнити та систематизувати знання про фізико-хімічні властивості кисню, процеси окиснення та засоби одержання кисню, формувати навички використання здобутих знань для вирішення пошукових практичних завдань; активізувати лексичні одиниці з теми «Oxygen», формувати комунікативну компетентність , навички спілкування англійською мовою в процесі виконання експериментів та інтерпретації результатів дослідження; формувати соціальну компетентність учнів; розвивати здатність до рефлексії як важливої складової навчання. Тип уроку - урок-практикум. Форма уроку - урок-інсценізація.

Овчарук А. П. Природні джерела вуглеводнів [Текст]: семінарське заняття / А. П. Овчарук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/8. - С. 17 - 27. - Бібліогр.: 6 назв.

Дана тема є завершальною при вивченні вуглеводнів. На занятті завершується формування знань про цей клас органічних сполук, розглядається матеріал про джерела і народногосподарське значення вуглеводнів. У процесі вивчення цієї теми учні (студенти) знайомляться з новими процесами і поняттями: фракційна перегонка, ректифікаційна колона, термічний крекінг, каталітичний крекінг, ароматизація вуглеводнів, риформінг бензинів, коксування, октанове число, детонаційна стійкість бензину. При вивченні цієї теми поглиблюються знання учнів про фізико-хімічні властивості вуглеводнів, гомологічні ряди, методи одержання, генетичні зв’язки. Дидактичний матеріал, який пропонує автор, можна використовувати  при підготовці до уроків, проведенні занять у профільних класах, під час позакласних заходів.

Осіпчук В. А. Використання інтелект-карт для формування хімічної компетеності учнів [Текст] / В. А. Осіпчук // Хімія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7/9. - С. 33 - 41. - Бібліогр.: 4 назви.

Перспективним методом засвоєння навчального на уроках є інтелект-карти. Технологія інтелект-карт на уроках хімії дозволяє: формувати предметі компетентності при вивченні хімії; розвивати хімічне мислення як розуміння взаємозв’язку матеріальних об’єктів реальної дійсності; діагностувати сформованість предметних компетентностей; організовувати активну навчально-пізнавальну діяльність на уроках; коригувати навчально-пізнавальну діяльність учня; систематизувати й узагальнювати матеріали теми, що вивчаються; проводити підготовку до ДПА чи ЗНО.

Біологія

Кириленко Н. І. Проведення інтерактивних уроків у 7 класі [Текст] / В. І. Кириленко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 17 - 58.

Пропонується методична розробка інтерактивних уроків (7 клас) на такі теми: «Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині»; «Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її функції»; «Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин»; «Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи»; «Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин»; «Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції» ( між предметні зв’язки - хімія, фізика, основи здоров’я; типи уроків - комбінований).

Коваленко Т. І. Формування полі культурної компетентності на уроках біології засобами народознавства [Текст] / Т. І. Коваленко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 8 - 12. - Бібліогр.: 9 назв.

Мета навчання в сучасній школі - формування і розвиток особистості учня, його здібностей і талантів. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Серед життєвих компетентностей важливе місце належить полі культурним компетентностям, які полягають в оволодінні досягненнями культури, розумінні інших людей, їхньої індивідуальності, їхніх відмінностей за національними, культурними, релігійними ознаками. У статті подається народознавчий матеріал та методика його використання на уроках біології, який доповнюючи матеріал підручника, сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів.

Луценко Т. Л. Організація дослідницької діяльності учнів в умовах сучасної сільської школи [Текст] / Т. Л. Луценко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 13 - 16. - Бібліогр. в кінці ст.

У статті розкрито значення дослідницької діяльності учнів в освітньому процесі сучасної сільської школи. Дослідницький метод навчання  є дієвим засобом виховання активності учнів, ініціативи, допитливості, розвитку мислення, спонукання їх до самостійного пошуку знань.  та розвитку творчих здібностей учнів. Вчителю необхідно мати відповідну напрацьовану методику організації дослідницької діяльності учнів в освітньому процесі, що враховує індивідуальні особливості школярів, регіону, специфіку навчального предмета. Мета статті - розкрити особливості організації та постановки дослідницької роботи в умовах сільської школи.

Мунтян С. В., Рой Д. В. Інтелектуально-розважальна гра з хімії та біології для учнів 9-11 класів [Текст] / С. В. Мунтян, Д. В. Рой // Біологія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 89 - 94. - Бібліогр. в кінці ст..

Мета описаного позакласного заходу - закріпити та поглибити знання учнів з хімії та біології; викликати інтерес до вивчення природничих наук; прищеплювати любов до навчання, викликати бажання розкривати таємниці хімії та біології; пов’язувати свої знання з практикою; виховувати комунікабельність, навчати мисленню та робити логічні висновки.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: