13 травня – 170 років від дня народження Панаса Мирного (Панас Якович Рудченко, 1849–1920), українського письменника; 110 років від дня народження Михайла Денисовича Гайдабури (1909–1942), українського письменника; 14 травня – 140 років від дня народження Панаса Микола́йовича Матюше́нка (1879–1907), українського громадського і політичного діяча, 90 років від дня народження Володимира Григоровича Бойка (1929–2009), українського літературознавця, фольклориста; 15 травня – Міжнародний день родини; Всеукраїнський день сім`ї; 255 років від дня народження Петра Дмитровича Лодія (1764–1829), українського філософа-просвітителя, правознавця, педагога, літератора; 170 років від дня народження Володимира Осиповича Шухевича (1849–1916), вченого-етнографа, педагога, культурно-просвітницького діяча; 160 років від дня народження Панаса Карповича Саксаганського (Тобілевич, 1859–1940), українського актора;; 165 років від дня народження Івана Яковича Горбачевського (1854–1942), українського вченого-біохіміка, громадсько-політичного і освітнього діяча; 160 років від дня народження П`єра Кюрі (1859–1906), французького фізика та хіміка; 90 років від дня народження Юрія Яковича Лісняка (1929–1995), українського перекладача; 16 травня – День вишиванки; 215 років від дня народження Елізабет Палмер Пібоді (1804–1894), американського педагога, організатора першого англомовного дитячого садка в США (Бостон); 130 років від дня народження Поліни Микитівни Самійленко (1889–1984), української актриси; 17 травня – Всесвітній день електрозв'язку тa інформаційного суспільства; 270 років від дня народження Едварда Дженнера (1749–1823), англійського лікаря, основоположника щеплення від віспи; 90 років від дня народження Бориса Георгійовича Шарварка (1929–2002), українського режисера, громадського діяча; 18 травня – День мучениці Ірини; Міжнародний день музеїв; День Європи; День науки; День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу (1944); 19 травня – Всеукраїнський день працівників культури; День молодіжних тa дитячих громадських організацій; День пам'ятi жертв політичних репресій; Міжнародний день боротьби iз гепатитами; 130 років від дня народження Стефана Блаховського (1889–1962), польського психолога, педагога і громадського діяча; 130 років від дня народження Миколи Євшана (справж. – Микола Йосипович Федюшко; 1889–1919), українського літературознавця, літературного критика; 20 травня – День банківських працівників; Всесвітній день метролога; 220 років від дня народження Оноре де Бальзака (1799–1850), класика французької літератури, письменника; 175 років від дня народження Миколи Івановича Мурашка (1844–1909), українського художника-живописця, педагога, діяча мистецької освіти в Україні; 110 років від дня народження Семена Михайловича Шаховського (1909–1984), українського літературознавця; 21 травня – Всесвітній день культурного різноманіття в ім’я діалогу та розвитку; 130 років від дня народження Мирона Онуфрійовича Зарицького (1889–1961), українського математика; 100 років від дня народження Олени Степанівни Дубинчук (1919–1994), українського ученого, педагога; 90 років від дня народження Еммануїла Петровича Миська (1929–2000), українського скульптора, педагога; 50 років від дня народження Георгія (Гія) Руслановичя Гонгадзе (1969–2000), громадського діяча, українського опозиційного журналіста грузинського походження, відомого своїми критичними антивладними виступами, Героя України (2005, посмертно); 22 травня – День перепоховання Тараса Шевченка на Чернечій горі поблизу Канева (1861); Міжнародний день біологічного різноманіття; День Миколи Весняного; 160 років від дня народження Артура Конан Дойла (1859–1930), англійського письменника; 140 років від дня народження Федора Григоровича Кричевського (1879–1947), українського художника і педагога; 140 років від дня народження Івана Михайловича Зілинського [справж. – Кобас (1879–1952)], українського мовознавця, фольклориста, діалектолога, видавця; 140 років від дня народження Симона Васильовича Петлюри (1879–1926), українського державного та політичного діяча, публіциста, організатора українських збройних сил; 23 травня – День Героїв (Свято Героїв; 24 травня – День Рівноапостольних Кирила та Мефодія; День слов’янської писемності і культури; Європейський день парків; 475 років від дня народження Вільяма Гільберта (1544–1603), англійського фізика; 80 років від дня народження Віталія Миколайовича Зленка (1939–2005), українського поета, журналіста; 25 травня – День філолога; День працівників видавництв, поліграфії тa книгорозповсюдження; 130 років від дня народження Ігоря Івановича Сікорського (1889–1972), авіоконструктора й підприємця українського походження; 90 років від дня відкриття (1929) в Парижі Української бібліотеки імені Симона Петлюри; 80 років від дня народження Валерія Михайловича Сагайдачного (1939–2009), українського піаніста, педагога; 26 травня – День хіміка; День Києва; 27 травня – День прикордонника; 160 років від дня народження Панаса Карповича Саксаганського (справж. – Тобілевич) (1859–1940), визначного українського актора, режисера, драматурга і педагога; 90 років від дня народження Романа Івановича Іваничука (1929–2016), українського письменника, громадського діяча; 28 травня –240 років від дня народження Томаса Мора (1779–1852), англійського поета; 29 травня – Міжнародний день миротворців ООН; 140 років від дня народження Остапа Михайловича Сіяка (1879–1940), українського фінансиста, диригента, громадсько-політичного діяча; 30 травня – 160 років від дня народження П’єра Марі Фелікса Жане (1859–1947), французького психолога, філософа, невропатолога; 110 років від дня народження Вадима Архиповича Дядиченка (1909–1973), українського історика; 31 травня – Всесвітній день боротьби з тютюнопалінням;; 200 років від дня народження Волта Вітмена (1819–1892), американського поета, журналіста та гуманіста; 100 років від дня народження Леоніда Єфремовича Махновця (1919–1993), українського літературознавця, історика, археолога, перекладача та бібліографа
Как правильно класть плитку. Как класть плитку на стену быстро. Класть плитку своими руками. Как выбрать ламинат для квартиры. Какой лучше выбрать ламинат сегодня. Какого цвета выбрать ламинат. Как правильно клеить обои. Как клеить обои на потолок вертикально. Как правильно клеить углы обоями. Интересные самоделки своими руками. Качественные самоделки своими руками фото. Самоделки для дома своими руками. Как сделать потолок в доме. Чем лучше утеплить потолок дома на сегодняшний день. Утепление потолка дома своими руками. Бизнес идеи с минимальными вложениями. Успешные идеи малого бизнеса с нуля. Прибыльные бизнес идеи. Как сделать мебель своими руками. Сделать деревянная мебель своими руками. Сделать мебель своими руками видео. Опалубка для фундамента. Как сделать опалубку для фундамента быстро. Опалубка для фундамента купить.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (29 квіт.- 5 трав. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

      Українська мова та література

Веремійчик, Т. В. Сторінками життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка. Урок-гра "Щасливий випадок" [Текст] : 9 клас / Т. В. Веремійчик // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 38-42.

         На сторінках науково-методичного журналу опубліковано розробку навчального заходу з української літератури для 9 класу. Мета заходу: поглибити й узагальнити знання школярів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; формувати в учнів уміння висловлюватися, зіставляти погляди та робити висновки; розвивати образне мислення, творчі здібності; виховувати любов до художнього слова. Презентований навчальний захід є уроком систематизації та узагальнення у формі уроку-гри «Щасливий випадок».

Витрикуш, І. В. Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова [Текст] : 8 клас / І. В. Витрикуш // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 17-19.

         Висвітлюються матеріали конспекту уроку української мови для 8 класу на тему, пов’язану з вивченням словосполучень, їхньої будови та видової характеритики. Міжпредметні зв’язки уроку (урок вивчення нового матеріалу): мова, література, історія України. Внутрішньопредметні зв’язки навчального заходу: лексикологія, пунктуація, орфографія, морфологія, синтаксис. Обладнання до уроку: підручник, критерії оцінювання, робочі зошити, таблиця «Види словосполучень».  

Крикунова, Л. І. Лінгвістичні ігри на уроках української мови [Текст] / Л. І Крикунова // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 51-58. - Бібліогр.: 8 назв.

         Вміщено зразки лігвістичних ігор, що можуть використовуватись на уроках української мови. Зокрема, це ігри «Хто швидше?»,  «Слова навпаки», «Сховані слова», «Зайве слово», «Хто уважніший», «Знайди пару», «Добери синонім», «Так чи ні», а також «Найрозумніший» - гра у межах трьох турів (у третьому турі треба протягом хвилини дати максимум відповідей із запропонованих категорій, якимим будуть розділи про мову: «Лексикологія», «Графіка», «Морфологія», «Словотвір», «Фразеологія», «Пунктуація», «Фонетика» тощо). З інших методичних елементів для проведення уроків пропоновано запитання-жарти, шаради слів, а також гру-змагання «Хто більше».

Сікора, Н. В. Поема "Енеїда" Івана Котляревського - літературний меседж національно свідомим українцям [Текст] : 9 клас / Н. В. Сікора // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 27-37. - Бібліогр.: 5 назв.

         Подано розробку комбінованого уроку (за формою - уроку-захисту проекту) української літератури у 9 класі за відомим твором Івана Котляревського «Енеїда». Упродовж навчального заходу застосовуються такі методи, прийоми та форми роботи як «Незакінчене речення», офтальмологічна хвилинка, читання, аналіз і переказ пропонованих частин тексту поеми, перегляд відео, складання сенкану, робота над проектом (робота в групах), фізкультхвилинка, робота з ключовими питаннями; також передбачено опрацювання операційних карт з розроблення таких тематичних питань: «Вірність і обов’язок», «Людина та її оточення», «Жертовність», «Національно свідома особистість» та ін.

Математика

Біська Катерина Прикладне застосування рівнянь з параметром [Текст] : фрагмент навчального дослідження / К. Біська, І. Кирей // Математика. - 2019. - № 6. - С. 25-33.

         Автори статті пропонують фрагмент учнівського навчального дослідження, у якому розглядають, як на прикладі рівняння другого степеня з параметром можна прогнозувати оптимальну ціну для вершкового морозива популярної марки місцевого молокозаводу. Рівняння з параметрами, які описують економічні процеси та явища, - це наслідок практичних досліджень. Тому розв’язування таких рівнянь дає змогу зрозуміти суть багатьох базових економічних явищ, долучитись до питання співвідношення попиту й пропозиції на предмети і послуги.

Гармаш Ірина Домашня контрольна робота [Текст] : задачі на складання системи лінійних рівнянь (7-й клас) та систем раціональних рівнянь (8-й клас) / І. Гармаш // Математика. - 2019. - № 6. - Вклад. № 3. - С. 1-19.

         Метою домашньої контрольної роботи є з’ясування в письмовій формі ступеня опанування школярами знань із вивчення теми, а також оцінка вмінь і навичок застосовувати набуті знання під час розв’язування задач. Перевагою цієї форми роботи є те, що саме учень вирішує, скільки часу йому потрібно на виконання того чи іншого завдання. Для вчителя цінним є те, що за короткий час вдається скласти уявлення про знання всіх учнів класу. Результати перевірки зберігають, і є змога з’ясувати деталі й неточності у відповідях. Проте цей вид роботи має і свої недоліки: школярі можуть списувати одне в одного, просити допомоги в батьків тощо.

Приймак Світлана Десяткові дроби [Текст]: розробка уроку. 5-й клас / С. Приймак // Математика. - 2019. - № 6.- С. 21-24.

         Чинна програма передбачає ознайомлення з основними відомостями про десяткові дроби в 5-му класі. Основною метою вивчення десяткових дробів у 5-му класі є формування вміння читати, записувати, порівнювати й округлювати десяткові дроби та виконувати арифметичні дії над ними. Учень повинен розуміти роль десяткового дробу як форми запису числа, мати чітке уявлення про його розряди, десяткові знаки, знати правила порівняння, округлення та виконання арифметичних дій над дробами. На поданому уроці учні виробляють практичні навички та уміння на читання, порівняння й округлення десяткових дробів, що сприяє удосконаленню обчислювальних навичок, розвиває комунікативні здібності, формує вміння правильно висловлювати свої думки в усному і письмовому вигляді.

Іноземні мови

Єфіменко Т. В. Ukraine is our Motherland [Текст]: (5 кл., за підручником А. М. Не світ) / Т. В. Єфименко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 42 - 45.

Цей матеріал - авторська методична розробка уроку за підручником А. М. Не світ для 5 класу. Це - урок розвитку мовленнєвих навичок учнів та узагальнення матеріалу з цієї теми. Це підсумковий урок з теми, який включає в себе активізацію вживання граматичних структур Present Simple шляхом  виконання різноманітних вправ та організацію усного мовлення учнів із використанням активної лексики з теми. Протягом уроку учні відпрацьовують навички роботи з інтерактивною дошкою.

Куран О. .Р, Бойко О. О. Together play S співаємо English вивчаємо! [Текст] / О. Р. Куран, О. О. Бойко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. № 10/12. - С. 37 - 40.

Подається структура проекту, мета якого - формувати в учнів бажання вивчати англійську мову за допомогою музичного мистецтва; розвивати інтерес до читання творів англійською мовою; підвищувати мотивацію до вивчення англійської мови; активізувати розмовну лексику; формувати почуття задоволення від здобутих знань; розвивати мовні та інтелектуальні здібності учнів; виховувати інтерес до вивчення англійської мови та музичного мистецтва. Спрямування: інтегроване навчання з учнями 1 - 9 класів.

Мар’янчук Т. В. Професії рідних [Текст]: (5 кл.) / Т. В. Мар’янчук // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 51 - 55.

Пропонується конспект уроку, навчальна мета якого повторити назви Тип уроку: урок удосконалення знань та навичок. членів родини, розвивати уміння розповідати про свою сім’ю, повторити, активізувати та закріпити в мові ЛО теми «Професії рідних», практикувати учнів  у вживанні ЛО на письмі та в усному мовленні, закріпити граматичний матеріал «Простий тривалий час» («Present Continuous tense»), удосконалити навички аудіювання автентичних текстів, з метою отримання детальної інформації, навчати учнів висловлюватися за темою. На уроці використовуються такі методи і прийоми роботи: робота з підручником, індивідуальна робота в парах та групах, застосування ІКТ, взаємоперевірка, випереджальне домашнє завдання, метод проектів гра «Hot chair».

Олійник К. О. У світі мистецтва [Текст] / К. О. Олійник // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 40 - 42.

Публікація презентує заняття (майстер-клас), мета якого - поглибити знання учнів про види мистецтва; вдосконалювати навички аудіювання, читання та говоріння; розвивати увагу та пам’ять; виховувати любов до живопису, до навчання та читання книг; розвивати творчість учнів, сприяти їх самоорганізації, самодисципліні та самореалізації. Форма проведення - засідання гуртка з елементом майстер-класу.

Предмети художньо-естетичного циклу

Апросянко Олена. Українське поетичне кіно [Текст]: урок мистецтва у 9-му кл. (за підручником Л. М. Масол «Мистецтво. 9 клас») / О. Апросянко // Шкільний світ. - 2019. - № 6 (806), - Вкладка «Образотворче мистецтво». - С. 6 - 12.

Пропонується матеріал про історію становлення й розвитку та визначні здобутки вітчизняних кіномитців. Мета описаної розробки уроку - ознайомити учнів з українським кіномистецтвом, його історією, з життям і творчістю видатних українських акторів та режисерів кіно; формувати ключові компетентності: культурну, інформаційно-комунікативну тощо;  учитися характеризувати художньо-образний зміст мистецьких творів, формулювати  власні враження, отримувані під час спілкування з мистецтвом, використовувати спеціальну мистецьку термінологію; розвивати естетичний смак, здатність естетично оцінювати  художні твори; виховувати інтерес  і необхідність спілкуватися з мистецтвом.

Бацай Людмила. Водограй таланту Володимира Івасюка [Текст]: інформаційно-бібліографічні матеріали до уроків / Л. Бацай // Шкільний світ. 2019. - № 4. - Вкладка «Музика». - С. 1 - 16.

Матеріали про життєвий і творчий шлях Володимира Івасюка подаються за такими розділами: «Муз  ика - шляхетна пристрасть життя Володимира Івасюка», «Пісні-перлини в музичному намисті України (творчість композитора)», «Бринить в душі навік «Червона рута» (ушанування пам’яті Володимира Івасюка), «Грішний первородним гріхом таланту (власні вислови митця)», «Орфей синіх гір (кросворд про життя і творчість В. Івасюка)».

Бондар Є. Г. Малюнок клоуна. Портрет [Текст]: (заняття гуртка) / Є. Г. Бондар // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 3 - 6.

Проропується конспект заняття гуртка образотворчого мистецтва. Йоно навчальна мета - учити дітей створювати виразний портрет клоуна; закріплювати вміння правильно передавати будову обличчя людини, основні пропорції, міміку і т. ін.; учити передавати на малюнку образ клоуна через атрибути професії, грим, деталі костюма; продовжувати  вчити планувати зображення малюнка на аркуші паперу та грамотно заповнювати його площину.

Малашенко М. П. Таємниці українського натюрморту [Текст] / М. П. Малашенко // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 10 - 14.

Інтерпретація творів образотворчого мистецтва шляхом складання історій та казок дає змогу учням не тільки відчувати естетичну насолоду, розвивати свій творчий потенціал, але й розуміти взаємозв’язок  різних видів мистецтва, зокрема образотворчого мистецтва й літератури. У такий спосіб також формуються між предметні компетентності, спрямовані на застосування у різноманітній творчій діяльності в особистому та соціокультурному середовищі. Пропоновані автором сюжетні історії у прозі та віршах є своєрідними коментарями до сприймання натюрмортів Юлії Перепьолкіної, що допоможуть педагогові відкрити учням чарівний світ натюрморту та надихнуть школярів на власне створення таких коментарів. Наведений матеріал цієї публікації стане у пригоді не тільки під час викладання предметів художньо-естетичного циклу, але й у позакласній роботі з дітьми середнього та старшого шкільного віку.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: