19 липня - 185 років від дня народження Едгара Дегі (1834-1917), французького живописця, графіка й скульптора; 20 липня - 715 років від дня народження Франческо Петрарки (1304-1374), італійського поета; 110років від дня народження Миколи Пимоновича Базилівського (1909-1993), українського театрознаця, літературознавця; 21 липня - 120 років від дня народження Ернеста Міллера Хемінгуея (1899-1961), американського письменника; 22 липня - 140 років від дня народження Володимира Івановича Барвінка (1879-1943), українського історика, бібліографа; 110 років від дня народження Лідії Степанівни Гаєвської-Денес (1909-1989), дитячої письменниці українського зарубіжжя; 95 років від дня народження Анатолія Аркадійовича Горчинського (1924-2007), українського режисера, композитора; 23 липня - День Преподобного Антонія Печерського; 155 років від дня народження Володимира Івановича Палладіна (1859-1922), українського ботаніка та біохіміка; 24 липня - День Святої рівноапостольної княгині Ольги; 110 років від дня народження Юрія Стефаника (1909-1985), письменника, критика, літературознавця українського зарубіжжя; 26 липня - 125 років від дня народження Олдоса Гакслі (Хакслі) (1894-1963), американського письменника; 27 липня - 195 років від дня народження Александра Дюма (1824-1895), французького письменника, драматурга, поета; 90 років від дня народження Івана Федоровича Гнатюка (1929-2005), українського письменника; 28 липня - День хрещення Київської Русі-України; День пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира – хрестителя Київської Русі; 195 років від дня народження Олександра Дюма (син) (1824-1895), французького письменника; 135 років від дня народження Володимира Сергія Залозецького-Саса (1884-1965), українського громадсько-політичного та культурного діяча Буковини, мистецтвознавця; 130 років від дня народження Олександра Яковича Шульги (1889-1960), українського політичного, громадського, культурного і наукового діяча; 80 років від дня народження Миколи Костянтиновича Холодного (1939-2006), українського поета; 29 липня - День народження Андрея Шептицького (29.07.1865 – 1.11.1944), графа, єпископа Української греко-католицької церкви 30 липня - Міжнародний день дружби; 135 років від дня народження Софії Олександрівни Налепинської-Бойчук (1884-1937), українського графіка
Как лечить гастрит быстро. Как лечить гастрит желудка дома. Как лечить гастрит народными средствами. Лечение и профилактика кариеса. Быстрая профилактика кариеса зубов. Профилактика кариеса у взрослых. Питание во время беременности. Какое правильное питание во время беременности. Режим питания во время беременности. Почки симптомы болезни. Главные признаки болезни почек. Питание при болезни почек. Как доставить удовольствие девушке. Как доставить девушке больше удовольствия днем. Как доставить максимум удовольствия девушке. Грудные мышцы в домашних условиях. Быстрые домашние упражнения для грудных мышц. Тренировка грудных мышц. Йога для начинающих видео. Качественная йога для беременных. Уроки йоги для начинающих. Народное лечение простата. Главные средства лечения аденомы простаты. Лечение простатита и аденомы простаты.
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (29 квіт.- 5 трав. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

      Українська мова та література

Веремійчик, Т. В. Сторінками життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка. Урок-гра "Щасливий випадок" [Текст] : 9 клас / Т. В. Веремійчик // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 38-42.

         На сторінках науково-методичного журналу опубліковано розробку навчального заходу з української літератури для 9 класу. Мета заходу: поглибити й узагальнити знання школярів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; формувати в учнів уміння висловлюватися, зіставляти погляди та робити висновки; розвивати образне мислення, творчі здібності; виховувати любов до художнього слова. Презентований навчальний захід є уроком систематизації та узагальнення у формі уроку-гри «Щасливий випадок».

Витрикуш, І. В. Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова [Текст] : 8 клас / І. В. Витрикуш // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 17-19.

         Висвітлюються матеріали конспекту уроку української мови для 8 класу на тему, пов’язану з вивченням словосполучень, їхньої будови та видової характеритики. Міжпредметні зв’язки уроку (урок вивчення нового матеріалу): мова, література, історія України. Внутрішньопредметні зв’язки навчального заходу: лексикологія, пунктуація, орфографія, морфологія, синтаксис. Обладнання до уроку: підручник, критерії оцінювання, робочі зошити, таблиця «Види словосполучень».  

Крикунова, Л. І. Лінгвістичні ігри на уроках української мови [Текст] / Л. І Крикунова // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 51-58. - Бібліогр.: 8 назв.

         Вміщено зразки лігвістичних ігор, що можуть використовуватись на уроках української мови. Зокрема, це ігри «Хто швидше?»,  «Слова навпаки», «Сховані слова», «Зайве слово», «Хто уважніший», «Знайди пару», «Добери синонім», «Так чи ні», а також «Найрозумніший» - гра у межах трьох турів (у третьому турі треба протягом хвилини дати максимум відповідей із запропонованих категорій, якимим будуть розділи про мову: «Лексикологія», «Графіка», «Морфологія», «Словотвір», «Фразеологія», «Пунктуація», «Фонетика» тощо). З інших методичних елементів для проведення уроків пропоновано запитання-жарти, шаради слів, а також гру-змагання «Хто більше».

Сікора, Н. В. Поема "Енеїда" Івана Котляревського - літературний меседж національно свідомим українцям [Текст] : 9 клас / Н. В. Сікора // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 10/11/12. - С. 27-37. - Бібліогр.: 5 назв.

         Подано розробку комбінованого уроку (за формою - уроку-захисту проекту) української літератури у 9 класі за відомим твором Івана Котляревського «Енеїда». Упродовж навчального заходу застосовуються такі методи, прийоми та форми роботи як «Незакінчене речення», офтальмологічна хвилинка, читання, аналіз і переказ пропонованих частин тексту поеми, перегляд відео, складання сенкану, робота над проектом (робота в групах), фізкультхвилинка, робота з ключовими питаннями; також передбачено опрацювання операційних карт з розроблення таких тематичних питань: «Вірність і обов’язок», «Людина та її оточення», «Жертовність», «Національно свідома особистість» та ін.

Математика

Біська Катерина Прикладне застосування рівнянь з параметром [Текст] : фрагмент навчального дослідження / К. Біська, І. Кирей // Математика. - 2019. - № 6. - С. 25-33.

         Автори статті пропонують фрагмент учнівського навчального дослідження, у якому розглядають, як на прикладі рівняння другого степеня з параметром можна прогнозувати оптимальну ціну для вершкового морозива популярної марки місцевого молокозаводу. Рівняння з параметрами, які описують економічні процеси та явища, - це наслідок практичних досліджень. Тому розв’язування таких рівнянь дає змогу зрозуміти суть багатьох базових економічних явищ, долучитись до питання співвідношення попиту й пропозиції на предмети і послуги.

Гармаш Ірина Домашня контрольна робота [Текст] : задачі на складання системи лінійних рівнянь (7-й клас) та систем раціональних рівнянь (8-й клас) / І. Гармаш // Математика. - 2019. - № 6. - Вклад. № 3. - С. 1-19.

         Метою домашньої контрольної роботи є з’ясування в письмовій формі ступеня опанування школярами знань із вивчення теми, а також оцінка вмінь і навичок застосовувати набуті знання під час розв’язування задач. Перевагою цієї форми роботи є те, що саме учень вирішує, скільки часу йому потрібно на виконання того чи іншого завдання. Для вчителя цінним є те, що за короткий час вдається скласти уявлення про знання всіх учнів класу. Результати перевірки зберігають, і є змога з’ясувати деталі й неточності у відповідях. Проте цей вид роботи має і свої недоліки: школярі можуть списувати одне в одного, просити допомоги в батьків тощо.

Приймак Світлана Десяткові дроби [Текст]: розробка уроку. 5-й клас / С. Приймак // Математика. - 2019. - № 6.- С. 21-24.

         Чинна програма передбачає ознайомлення з основними відомостями про десяткові дроби в 5-му класі. Основною метою вивчення десяткових дробів у 5-му класі є формування вміння читати, записувати, порівнювати й округлювати десяткові дроби та виконувати арифметичні дії над ними. Учень повинен розуміти роль десяткового дробу як форми запису числа, мати чітке уявлення про його розряди, десяткові знаки, знати правила порівняння, округлення та виконання арифметичних дій над дробами. На поданому уроці учні виробляють практичні навички та уміння на читання, порівняння й округлення десяткових дробів, що сприяє удосконаленню обчислювальних навичок, розвиває комунікативні здібності, формує вміння правильно висловлювати свої думки в усному і письмовому вигляді.

Іноземні мови

Єфіменко Т. В. Ukraine is our Motherland [Текст]: (5 кл., за підручником А. М. Не світ) / Т. В. Єфименко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 42 - 45.

Цей матеріал - авторська методична розробка уроку за підручником А. М. Не світ для 5 класу. Це - урок розвитку мовленнєвих навичок учнів та узагальнення матеріалу з цієї теми. Це підсумковий урок з теми, який включає в себе активізацію вживання граматичних структур Present Simple шляхом  виконання різноманітних вправ та організацію усного мовлення учнів із використанням активної лексики з теми. Протягом уроку учні відпрацьовують навички роботи з інтерактивною дошкою.

Куран О. .Р, Бойко О. О. Together play S співаємо English вивчаємо! [Текст] / О. Р. Куран, О. О. Бойко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. № 10/12. - С. 37 - 40.

Подається структура проекту, мета якого - формувати в учнів бажання вивчати англійську мову за допомогою музичного мистецтва; розвивати інтерес до читання творів англійською мовою; підвищувати мотивацію до вивчення англійської мови; активізувати розмовну лексику; формувати почуття задоволення від здобутих знань; розвивати мовні та інтелектуальні здібності учнів; виховувати інтерес до вивчення англійської мови та музичного мистецтва. Спрямування: інтегроване навчання з учнями 1 - 9 класів.

Мар’янчук Т. В. Професії рідних [Текст]: (5 кл.) / Т. В. Мар’янчук // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 51 - 55.

Пропонується конспект уроку, навчальна мета якого повторити назви Тип уроку: урок удосконалення знань та навичок. членів родини, розвивати уміння розповідати про свою сім’ю, повторити, активізувати та закріпити в мові ЛО теми «Професії рідних», практикувати учнів  у вживанні ЛО на письмі та в усному мовленні, закріпити граматичний матеріал «Простий тривалий час» («Present Continuous tense»), удосконалити навички аудіювання автентичних текстів, з метою отримання детальної інформації, навчати учнів висловлюватися за темою. На уроці використовуються такі методи і прийоми роботи: робота з підручником, індивідуальна робота в парах та групах, застосування ІКТ, взаємоперевірка, випереджальне домашнє завдання, метод проектів гра «Hot chair».

Олійник К. О. У світі мистецтва [Текст] / К. О. Олійник // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 40 - 42.

Публікація презентує заняття (майстер-клас), мета якого - поглибити знання учнів про види мистецтва; вдосконалювати навички аудіювання, читання та говоріння; розвивати увагу та пам’ять; виховувати любов до живопису, до навчання та читання книг; розвивати творчість учнів, сприяти їх самоорганізації, самодисципліні та самореалізації. Форма проведення - засідання гуртка з елементом майстер-класу.

Предмети художньо-естетичного циклу

Апросянко Олена. Українське поетичне кіно [Текст]: урок мистецтва у 9-му кл. (за підручником Л. М. Масол «Мистецтво. 9 клас») / О. Апросянко // Шкільний світ. - 2019. - № 6 (806), - Вкладка «Образотворче мистецтво». - С. 6 - 12.

Пропонується матеріал про історію становлення й розвитку та визначні здобутки вітчизняних кіномитців. Мета описаної розробки уроку - ознайомити учнів з українським кіномистецтвом, його історією, з життям і творчістю видатних українських акторів та режисерів кіно; формувати ключові компетентності: культурну, інформаційно-комунікативну тощо;  учитися характеризувати художньо-образний зміст мистецьких творів, формулювати  власні враження, отримувані під час спілкування з мистецтвом, використовувати спеціальну мистецьку термінологію; розвивати естетичний смак, здатність естетично оцінювати  художні твори; виховувати інтерес  і необхідність спілкуватися з мистецтвом.

Бацай Людмила. Водограй таланту Володимира Івасюка [Текст]: інформаційно-бібліографічні матеріали до уроків / Л. Бацай // Шкільний світ. 2019. - № 4. - Вкладка «Музика». - С. 1 - 16.

Матеріали про життєвий і творчий шлях Володимира Івасюка подаються за такими розділами: «Муз  ика - шляхетна пристрасть життя Володимира Івасюка», «Пісні-перлини в музичному намисті України (творчість композитора)», «Бринить в душі навік «Червона рута» (ушанування пам’яті Володимира Івасюка), «Грішний первородним гріхом таланту (власні вислови митця)», «Орфей синіх гір (кросворд про життя і творчість В. Івасюка)».

Бондар Є. Г. Малюнок клоуна. Портрет [Текст]: (заняття гуртка) / Є. Г. Бондар // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 3 - 6.

Проропується конспект заняття гуртка образотворчого мистецтва. Йоно навчальна мета - учити дітей створювати виразний портрет клоуна; закріплювати вміння правильно передавати будову обличчя людини, основні пропорції, міміку і т. ін.; учити передавати на малюнку образ клоуна через атрибути професії, грим, деталі костюма; продовжувати  вчити планувати зображення малюнка на аркуші паперу та грамотно заповнювати його площину.

Малашенко М. П. Таємниці українського натюрморту [Текст] / М. П. Малашенко // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, художня культура. - 2019. - № 3. - С. 10 - 14.

Інтерпретація творів образотворчого мистецтва шляхом складання історій та казок дає змогу учням не тільки відчувати естетичну насолоду, розвивати свій творчий потенціал, але й розуміти взаємозв’язок  різних видів мистецтва, зокрема образотворчого мистецтва й літератури. У такий спосіб також формуються між предметні компетентності, спрямовані на застосування у різноманітній творчій діяльності в особистому та соціокультурному середовищі. Пропоновані автором сюжетні історії у прозі та віршах є своєрідними коментарями до сприймання натюрмортів Юлії Перепьолкіної, що допоможуть педагогові відкрити учням чарівний світ натюрморту та надихнуть школярів на власне створення таких коментарів. Наведений матеріал цієї публікації стане у пригоді не тільки під час викладання предметів художньо-естетичного циклу, але й у позакласній роботі з дітьми середнього та старшого шкільного віку.

Підготували Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало (відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи)

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: